• Welcome to Българска Аквариумна Енциклопедия. Please login or sign up.
 
28.04.2024 09:05

Промяна новините на форума:

Ако все още не сте се запознали с правилата на форума, моля, направете го!


  • Killiman Ltd
  • Професионална поддръжка на аквариуми

Проблем с клапан за СО2

Започната от igenov, 13.11.2007 21:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

igenov

Като бутилка за СО2 ползвам пожарогасител 2 литра. Смених клапана, понеже старият се скапа. С новия имам проблем, че изпуска покрай стеблото на ръкохватката. При предното зареждане майстора сложи второ уплътнение (пръстенче) на стеблото и задържа. Вчера след като я заредих и започнах да отварям, отново изби покрай ръкохватката. Дайте някакъв съвет или кажете дали има по-добри клапани. Ето това е, което ползвам:

https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.postimage.org%2FaV1fwnR9.jpg&hash=a76c2cdefd25e0407819950ede82d4ac115fcd0e

https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.postimage.org%2FPq1bmcl0.jpg&hash=10c5afda1f773a221a6028ddb6e012352cbed279

bengan

 На външен вид бутилката и вентила са ти съвсем нормални. Това че вентила задържа газта в бутилката(когато е затворен) не е достатъчно трябва и със монтиран манометър и отворен вентил да не изпуска нищо ама наистина нищо(във форума е описано как се проверява).Това че сте сменили веднъж пръстенчето не винаги означава че проблема е решен(понякога то застава на "криво" ) трябва всичко да се провери отново.Наи добре прави всичко сам или с акварист с опит със СО2

Flober

От снимките не се вижда много ясно дали има шестограмна гайка под врътката на крана (предполагам за това става на въпрос) . Ако е това което ти описвам,процедурата е сравнително лесна-
1. приготвяш си сапунен разтвор и гъбичка както и подходящ ключ за гайката.
2. развиваш врътката да тръгне СО-то като със гъбата слагаш пяна по мястото откъдето изпуска.
3. със гайчния ключ внимателно затягаш гайката докато не спреш теча ( това го правиш на отворен вентил )
НЕ стягай докрай а само докато спре да изпуска .
Успех!

igenov

Под врътката има такава гайка и уплътнение под нея, но изпускането е покрай стеблото на врътката, на което има уплътнение като О пръстенче и то изпуска. Не става въпрос за слаба утечка, а за изтичане с високо налягане. Мисля, че щом не държи уплътнението на стеблото, това под гайката и то няма да издържи на 80 атмосфери.Предния път майстора не смени това пръстенче, а сложи второ и въпреки това вчера се получи същото. Сега съм му оставил бутилката, но той каза, че освен да смени уплътненията, друго няма какво да се направи. Явно модела на крана е такъв и затова питам, ако някой знае има ли по-добри?

Joro Vn

  Подходите за решаване на проблема са няколко. Най- лесният е този, който ти описа Flober. Приложим е обаче в случайте, когато салниковият възел е нормално изпълнение и няма някакви механични наранявания или корозия по елементите му и стъблото /стержена/. При натягане на салниковата втулка /гайка/ уплътнението под нея се притиска както към челото и, респективно уплътнява резбовата хлабина, така и към стъблото- уплътнява хлабината между нея и стержена.  Така че пропускът край стъблото трябва да спре. Обикновено обаче при такива малки размери и по- високи налягания се прилагат по- специални салникови възли. Възможно е уплътнението да е от монолитен уплътнителен материал и да се е скъсало в буквалния смисъл. Тогава се налага подмяната му. Възможно е да има и второ уплътнение от вътрешната страна на салника, което действа само тогава, когато стъблото се отвори до край със затягане в това положение. Вътрешното уплътнение се притиска челно от степен на стъблото. Моят вентил е точно такъв. Всяко оставяне на стъблото в междинно положение води до някакъв пропуск на СО2. Пробвай и така дали ще има резултат. Мисля, че и смяна на уплътнението/ята не е проблем, разполагам с доста богат избор на уплътнителни материали, само че растоянието Варна-Плевен е проблем. :-)
    Другият подход е купуване на нов вентил и подмяна на стария, естествено. Освен финансовата страна неудобство може да се окаже и разлика в резбата, където се монтира редуцир-вентила. Така че се съобразавяй и с това.

Flober

17.11.2007 01:27 #5 Last Edit: 17.11.2007 01:30 by Flober
Абсолютно си прав Joro Vn  *DRINK* , понеже igenov  е написал че е сменил крана с нов , затова предположих че му е рано за износване или нараняване . Де да го знаеш , може пък и фабричен дефект да се окаже......

Ilianidis

Тези кранове не са качествени,ммоята бутилка е със същия и след 1-вото зареждане даде същия проблем.Слагах нови уплътнения,но до следващо зареждане се повреждат.Направо си смени крана следващия път с по-качествен,този винаги ще ти издиша.

igenov

Благодаря за отзивчивостта и съветите. За сега проблема е отстранен. Оказа се, че понеже пръстенчетата влизат в салниковата гайка и създават по-голяма натегнатост, при отварянето на крана, гайката се е охлабила, и освен това уплътнението е било "изплюло". В крайна сметка всичко мина с наместване на уплътнението и затягане на гайката. Кранът е нов, но очевидно уплътнението на стеблото не е достатъчно за такова налягане. Да изкара и тая зарядка, и тогава ще му мисля някакво подобрение.

Joro Vn

   Дай малко повече инфо- нов ли е вентилът и от магазин ли го купи? Няма ли гаранция? Ако е използван преди теб, възможно е уплътнението/ята да са подменени с други /в случая разбирам, че с каучукови/, но това да не са подходящите за този вентил- като конфигурация и/или материал. Каучукът ми се струва неподходящ за такива налягания- под въздействието им започва да "тече" във всякакви пролуки, където го насочват силите от това налягане. Ако имаш по- голяма хлабина, възможно е да се "набие" в нея, както май става при твоя случай. Тук има значение и еластичността на каучука- подбира се според твърдостта му по скалата на Шор. Може би ще ти трябва уплътнение с малка еластичност, демек по- малко число по тази скала. Също има значение и съставът му, например да е от съвременните марки- ЕРDM. Обикновените не са толкова устойчиви при екстремални условия и/или агресивни среди. В случая не е изключено въздействие от отрицателни температури, ако се осъществи рязко изпускане. Възможно е след това каучукът да стане трошлив.
     Май много задълбах?!  :-) Но ако нищо не губиш, преди следващата зарядка развий внимателно салниковата втулка /гайка/ и огледай този възел. Ако можеш, скицирай го, ще умуваме пак. Тази гайка би трябвало да бъде едновременно и капак на вентила, заради малките му габарити. Има и такива изпълнения. От снимките не виждам ясно, но май е точно такава конструкция.

Similar topics (5)

28310

Публикации: 4
Прегледи: 2248

15308

Публикации: 19
Прегледи: 7405

44291

Публикации: 3
Прегледи: 1925

4814

Публикации: 11
Прегледи: 4944