Дайте малко помощ някой да ми каже кой филтър е по-добър?
по-скъпия :)
Гледай две неща: вътрешния обем - колко пълнежи може да събере (в литри) и дебита - колко вода прекарва на час (в литра/час).
Цитат на: "Longanlon"по-скъпия :)
Гледай две неща: вътрешния обем - колко пълнежи може да събере (в литри) и дебита - колко вода прекарва на час (в литра/час).
Ами Сера 1100 е по-малко пари,параметрите му са по-високи,но пък Флувала е с 3 годишна гаранция.
Чесно да си призная не съм ползвал нито един от 2-тая филтъра, но са ми казвали, че сера е много по-лесен за обслужване филтър от колкото флувала :roll: Сега не знам дали е вярно, но все пак аз да кажа :wink: 8)
Ами тогава смятам е ясно кой е напрвен по-качествено :)
Въпросът е дали да си вземеш по-качествен и да си по-сигурен или да вземеш такъв, който филтрира повече.
По мое мнение СЕРА е добра и качествена фирма и представителите й за България до сега са се доказали като коректни търговци и можеш да си сигурен и с нея. Филтърът на СЕРА също би трябвало да има гаранция - 1 или 2 години. Пази касовата бележка и всички книжки от кутията на филтъра.
Цитат на: "cihlidi_fan"Чесно да си призная не съм ползвал нито един от 2-тая филтъра, но са ми казвали, че сера е много по-лесен за обслужване филтър от колкото флувала :roll: Сега не знам дали е вярно, но все пак аз да кажа :wink: 8)
това не е вярно :D
всъщност и аз съм чувал точно обратното... но не знам доколко е вярно
Ами аз съм с ФЛУВАЛ 304,но не съм запознат с филтъра на сера.Това колко лесен е за обслужване,ами преди да съм виждал дори външен филтър си го купих и без проблеми го ползвам до сега.Не мисля че е труден за обслужване :wink:
Цитат на: "Longanlon"Ами тогава смятам е ясно кой е напрвен по-качествено :)
Преди 1 година Boby_ си взе Флува, а аз Сера.Питай го сега дали му шуми :wink: А пък аз на Сера-та не и чувам гласеца :D
Цитат на: "N.Nobs"Цитат на: "Longanlon"Ами тогава смятам е ясно кой е напрвен по-качествено :)
Преди 1 година Boby_ си взе Флува, а аз Сера.Питай го сега дали му шуми :wink: А пък аз на Сера-та не и чувам гласеца :D
Ами не шуми ама след като и сменя оста :D
Цитат на: "N.Nobs"Цитат на: "Longanlon"Ами тогава смятам е ясно кой е напрвен по-качествено :)
Преди 1 година Boby_ си взе Флува, а аз Сера.Питай го сега дали му шуми :wink: А пък аз на Сера-та не и чувам гласеца :D
Не, Флувалът не шуми изобщо. Проблемът беше с оста, изядена от ситния абразивен пясък, който ползвах тогава за грунд и който беше достатъчно лек и дребен, за да се поема във филтъра. След като го замених с по-едър кварцов пясък и смених оста, всичко си е на шест и филтърът изобщо не се чува.
Като цяло съм много доволен от Флувала, не съм доволен само от вносителите му, но това е друга тема.
Единственият недостатък е трудното стартиране след пълно почистване - системата за стартиране не е изпипана добре.
Цитат на: "Boby_"
Единственият недостатък е трудното стартиране след пълно почистване - системата за стартиране не е изпипана добре.
Същото важи и за Сера-та ама аз нали съм си майстор и сам си обезвъздушавам спирачките та и на това му хванх цаката tooth
Това със стартирането се решава лесно. И аз не помпя за да обезвъздуша "ФЛУВАЛ"-а а правя нещо много по-лесно. Просто като затворя филтъра го доливам отгоре докато се напълни до ръба, след това включвам маркучите и пускам тока. Досега не е имало случай да не тръгне нормално :wink:
Добре де, нали уж тия филтри са по-адвансд и уж имат някакви системи за обезвъздушаване? Или бъркам?
Аз лично ползвам Eheim Classic 2215, който и една проста кофа без никакви екстри и системи за тая цел. Като го затворя, пускам водата да го напълни и като стигне до горе пускам тока. Остава малко въздух, който шуми малко и за 5 - 10 минути си излиза сам...
Еми аз затова им казвам да си купуват EHEIM :D
Аз ползвам новия си Атман и проблемът с обезвъздушаването е решен много просто. Отгоре на филтъра по средата има едно малко капаче - след като дръпнеш вода през маркуча и филтърът се напълни, отваряш капачето и доливаш вода до горе. Може да разклатиш филтъра, за да излязат всички мехурчета. Като затвориш капачето и пуснеш, въздух няма.
Проблемът възниква, когато маркучите не са пълни с вода, особено входящият. Макар самият филтър да е под нивото на края на входящия маркуч, има затруднения със стартирането, свързани с S-образната чупка, която прави маркучът, за да мине над ръба на аквариума. Ако тя е празна, не знам да има филтър, който да тръгне сам. Каквото и да правя, ако не искам да вадя входящия маркуч, да го вдигам нагоре и да го пълня с вода (а при моето разположение на аквариума това е адски трудно), трябва да смуча здраво през изходящия, който се вади далеч по-лесно. Това е положението. :wink:
Сега на новия Флувал пета серия си има допълнителна електрическа помпа, която смуче вместо мен, но смятам да си амортизирам 404-ката, преди да купувам нов филтър. :lol:
Стига бе,и аз с 304 ката нямам проблем със стартирането.Пълниш кофата преди да стартираш,и дори да няма вода в маркучите след 5 ,10 минути сам си я засмуква водата.До сега проблем съм нямал :wink:
Цитат на: "rakim"Стига бе,и аз с 304 ката нямам проблем със стартирането.Пълниш кофата преди да стартираш,и дори да няма вода в маркучите след 5 ,10 минути сам си я засмуква водата.До сега проблем съм нямал :wink:
Хм, никога не съм го оставял 5-10 минути да работи "на сухо" - страх ме е, че когато роторът не е потопен във вода, триенето е твърде голямо и има риск от повреда.
По-скоро намотките на статора не се охлаждат и може да има някаква вероятност да прегреят и да се деформира пластмасата. :roll:
Браво,хвана ме параноята :blink Що трябваше да ги пишете тези неща,дано не сте прави upset
ЦитатПо-скоро намотките на статора не се охлаждат и може да има някаква вероятност да прегреят и да се деформира пластмасата.
Така е, и не само съществува, а е реалност. Виждал съм вече няколко такива случаи, когато злополучните собственици са опитвали да правят рекламация в зоомагазина или да търсят сервизно обслужване. Деформацията на пластмасата на корпуса, зад която е статорната намотка, до такава степен беше деформирала, че притискаше магнита на ротора. Определено не си струваше ремонта. Докато при "разбиване" на лагерни втулки съществува възможност за изработка на нови- напр. чрез струговане от т. н. инженерни пластмаси. Дори това решение може да се окаже по- добро от оригиналното.