• Welcome to Българска Аквариумна Енциклопедия. Please login or sign up.
 
19.06.2025 21:26

Промяна новините на форума:

Ако имате проблем в аквариума, преди да пуснете нова тема, попълнете въпросника тук.


  • Професионална поддръжка на аквариуми

За тези които се готвят да си купуват TetraTec техника

Започната от panchopan, 27.10.2008 16:07

« назад - напред »

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

zambo

Вносителите на техника  трябва да внасят и резервни части на стойност 5 процента от стойността  на техниката, ако не се лъжа в %, и да подсигуряват сервиз .
Анатоли
175л. Rainbow Fish
56 л. Red Cherry + Cambarellus montezumae 
42 л. Cambarellus montezumae

NikolaV

Цитат на: zambo - 29.10.2008 11:15
Вносителите на техника  трябва да внасят и резервни части на стойност 5 процента от стойността  на техниката, ако не се лъжа в %, и да подсигуряват сервиз .
Няма такова изискване. Задълженията за гаранция и тн. са на магазина. Магазините вече трябва да си правят сметката какво, от къде и как да купуват. Каква фира да си калкулират в цената ако трябва и тн.

ceco

Цитат на: NikolaV - 29.10.2008 14:04
Няма такова изискване. Задълженията за гаранция и тн. са на магазина. Магазините вече трябва да си правят сметката какво, от къде и как да купуват. Каква фира да си калкулират в цената ако трябва и тн.
Прав си.Отговорността е на търговеца.Друг е въпроса, че има фирми с гаранция, важаща в целият свят.При нас обаче става въпрос за безхаберие, както от страна на т.н. търговци, така и от наша - с ниската ни култура на потребители.Просто трябва да си търсим правата.Колко му е на един магазин да плати 10 лв. на бай Пенчо, за това, че ти е сменил уплътнението на филтъра, след като после ще го префактурира на производителя.Да, обаче за да стане това магазина трябва да ти издаде фактура, фискален бон и т.н. Аз си купих филтър за 300лв и след това трябвашв да ходя на другия край на София за да ми издадат гаранционна карта с печат.Познай от първия път за чия сметка бяха разходите за време, бензин и т.н.

zambo

Цитат на: NikolaV - 29.10.2008 14:04
Няма такова изискване. Задълженията за гаранция и тн. са на магазина. Магазините вече трябва да си правят сметката какво, от къде и как да купуват. Каква фира да си калкулират в цената ако трябва и тн.
А до преди 4-5 години имаше . Казвал ми го е човек , който внася техника за голяма верига магазини .
Анатоли
175л. Rainbow Fish
56 л. Red Cherry + Cambarellus montezumae 
42 л. Cambarellus montezumae

Face

Всички тези неща важат при определени условия и просто така, бай Пенчо да ти оправи нещо и фирмата производител, да се съгласи с това, малко не се получава.
Когато си купиш техника от Техно Маркет, примерно ти дават обща гаранционна карта и 20 сервиза, само че има едно малко уточнение за всеки продукт (или почти всеки продукт) си има отделна гаранционна карта която трябва да е попълнена и когато има проблем го поема оторизирания сервиз на тоя продукт, обикновено организиран от вносителя на стоката и съответно всички тези неща са договорени с фирмата производител.

Това обаче не означава, че съм съгласен със случилото за филтъра и реакцията на всички по-веригата.

penchod

Цитат на: ceco - 29.10.2008 14:20
Колко му е на един магазин да плати 10 лв. на бай Пенчо, за това, че ти е сменил уплътнението на филтъра,
Чакай ти за тея пари да ти сменя уплатнението, работя бавно ама вземам скъпо  :-P 8-)

Vlado

Искам само да внеса едно уточнение. Магазинът поема двугодишна гаранция за всички продукти с трайно предназначение. В случая, обаче няма отказ от гаранция. От нищо не следва, че продуктът се сменя автоматично. За европейски стоки, обикновено има гаранционна карта, където са описани всички случаи на гаранция и как се поемат от производителя. (Не от вносителя). За китайски и други подобни няма подобно нещо, тогава магазинът е длъжен да го смени, независимо дали е покрита гаранцията от производителя.
В конкретния случай, внимателно проверете сроковете за ремонт в гаранционната карта. Струва ми се, че колегите от Тетра за сега не са "сгазили лука".
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.aquael.pl%2F_images%2FBaner_main.jpg&hash=ce3a2e621ee2cdd4e8f4513fba0aad85bc52e813

Boby_

Владо, тук не си прав. Чл. 112, ал. 1 от ЗЗП гласи:
"При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия. "

Съответно Чл. 114 заповчва така:
"Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.

(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114. "


Мисля, че дори тълкувание не е нужно тук - нещата са казани доста ясно. Ако филтърът не е приведен в съответствие със спецификациите до месец от първата рекламация, се смята, че търговецът не е в състояние да го ремотнира, следователно е длъжен да го замени, да възстанови парите или да направи отстъпка от цената, стига клиентът да се съгласи. Сгазили са лука и то сериозно.

panchopan

Цитат на: Vlado - 29.10.2008 23:44
Искам само да внеса едно уточнение. Магазинът поема двугодишна гаранция за всички продукти с трайно предназначение. В случая, обаче няма отказ от гаранция.

Как да разбирам, че 6 седмици след като им пратих филтъра за ремонт все още нямам отремонторан правилно и нормално функциониращ филтър? Като съгласие за изпълнение на гаранцията?

Ти какво би направил ако аз си купя AquaEl филтър и вляза в тази ситуация?
- Има си правила - не можете да използвате магия срещу граждани! - кресна търговецът.
Архиканцлерът Ридкъли щракна с пръсти и отвърна:
- Абе, аз винаги съм ги смятал по-скоро за общи напътствия...
А търговецът изквака и заподскача по улицата.

NikolaV

Цитат на: zambo - 29.10.2008 15:35
А до преди 4-5 години имаше . Казвал ми го е човек , който внася техника за голяма верига магазини .
Никога не е имало такова изискване. Може да е изискване на някой конкретен производител към диструбутора или подобно. Но нищо законово

Vlado

Цитат на: panchopan - 30.10.2008 09:39
Как да разбирам, че 6 седмици след като им пратих филтъра за ремонт все още нямам отремонторан правилно и нормално функциониращ филтър? Като съгласие за изпълнение на гаранцията?

Ти какво би направил ако аз си купя AquaEl филтър и вляза в тази ситуация?
Ако е канистър, бихме го отремонтирали, ако можем. Ако не - смяна или връщане на парите. Но незнам какви са сроковете при колегите.
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.aquael.pl%2F_images%2FBaner_main.jpg&hash=ce3a2e621ee2cdd4e8f4513fba0aad85bc52e813

kuvert

Наистина ТЕТРА имат проблем с кранчетата.Аз имам модел 700 и двете превъртяха.Разглобих,поразгледах и установих,че не е толкова страшно.Просто трябва да запомня накъде да завъртя.Не ми се разправяше да го демонтирам и да му лепна нещо за ограничаване.
Потърсих на две места резервни.
На едното ми поискаха 25 лева-в наличност
На другото-около 8 лева-с поръчка.
Там имаше и кран за СЕРА-8 лева.(за сравнение на колегата със спуканият кран.)
А относно смазването на уплътнението-ползвам чиста свинска мас.

chaykov

Пич как си ги ръчкал тез кранчета че да превъртят не ми стана ясно?
А за смазка ползвам обикновенн Вазелин ! Щом не разлага човешка кожа, не вярвам да разяде гумено уплътнение .
Англиски форум : питаш нещо и ти отговарят. Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!



https://s1.postimg.org/43tluyw8fj/aqua.jpg[/url]

panchopan

Филтъра ми го оправиха.
В момента работи нормално на аквариума.
- Има си правила - не можете да използвате магия срещу граждани! - кресна търговецът.
Архиканцлерът Ридкъли щракна с пръсти и отвърна:
- Абе, аз винаги съм ги смятал по-скоро за общи напътствия...
А търговецът изквака и заподскача по улицата.


Similar topics (3)

50929

Публикации: 18
Прегледи: 23913

44725

Публикации: 5
Прегледи: 4586