За тези които се готвят да си копуват TetraTec техника.
Преди 11 месеца си закупих филтър Tetratec EX 1200 от магазин Акватика http://www.aquatica-bg.com (http://www.aquatica-bg.com).
После си купих още 2 филтъра оттам - EX 1200 и EX 700.
Преди повече от месец и половина единя ми филтър EX 1200 ми протече.
Обадих се на човека от Акватика, беше много любезен и мил, каза ми да го пратя, даже ми прати същия филтър да го ползвам докато ми оправят моя . Който 10 часа след като го пуснах протече.
Спрях го и ги пратих и двата в Пловдив. Върнаха ми го моя "оправен" след 2 седмици.
Пуснах го и след 10 часа пак протече. Яко. Пак го пратих в Пловдив.
Сега след месец и половина аз все още нямам филтър. И оборотен нямам.
От магазин Акватика, Пловдив, все така любезно ми обясняват как те (като продавач) нищо не могат да направят, че то сервиза било друга фирма, че тя гаранцията на филтъра не важала ако протече през уплътненията (!!!), че те го били мотаели него и те затова ме мотаят мен. Последно не течал през уплътненията ими през крановете и сега трябвло да чакам още неизвестно колко време докато и аз не знам какво да направят по въпроса. И това след десетки разговори от типа "А какво ми става с филтъра?"
Аз лично не знам дали от магазин Акватика (http://www.aquatica-bg.com), Пловдив, имат вина или не. Все пак не са те вносителите на Tetra.
Не знам и дали от сервиза имат вина или не. Все пак филтъра събира прах Акватика (http://www.aquatica-bg.com) сума ти време преди някой да го погледне.
Знам само, че месец и половина нямам филтър. И знам че сега ще трябва да си купя още един филтър защото този не е ясно кога и дали ще мога да го ползвам.
Знам, че този филтър в никакъв случай няма да е TetraTec и още по малко ще е от магазин Акватика (http://www.aquatica-bg.com), Пловдив. Стискам палци да не ми се скапе някой от другите два филтъра.
Какво ще ме посъветвате да направя сега?
И какво ще направите вие които сте решили да си закупите техника от TertaTec?
Един леко казано разочарован клиент на Тетра и магазин Акватика (http://www.aquatica-bg.com), Пловдив.
Цитат на: panchopan - 27.10.2008 19:07
Какво ще ме посъветвате да направя сега?
Купи си СЕРА . Много любезни хора , откликнаха на моя проблем мигновенно .
*offtopic
Между другото ставаш за рекламен агент
На твое място бих писал до tetra.de
Така и не разбрах, кой е официален вносител за България.
Сигурен съм, че смущението е по трасето Калотина- Пловдив.Много ще е интересно какво биха ти отговорили германците и знаят ли изобщо какво се случва с марката им от години по споменатото трасе.
и аз не съм доволен от Тетра-специално за торовете,случайно или не си бях купил течен Planta Min от същия магазин Акватика в Пловдив.Пущам една лоша снимка за да видите какво пише на етикета.
(https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.postimage.org%2FPq25S7h9.jpg&hash=24dd2004f829886f638040fa776e9c058342a925) (http://www.postimage.org/image.php?v=Pq25S7h9)
пише добавка за водорасли....което е абсолютно вярно,след всяко торене с тоя течен тор такива нишковидни ми тръгват,.....ужас :duvar:
Данни на вносителя
Profipet Ltd. Bulgaria
264, 6th of September Blvd.
4000 Plovidv
Bulgaria
T. +359 - 32 623 813
E. office@profipet.ro
Internet: www.profipet.ro
п.с. За в бъдеще си купувайте ехеим, ако ценово не ви харесва взимайте Атман.
Какво те учудва, и аз бях постнала една такава снимка. Макар, че препарата беше купен от София.
:-D
И в каталога им пише , че е за "водорасли "
Е какъв е проблема тогава, растат ли водорасли - растат! *dontknow*
А филтрите имат резервни уплътнения, които също се смазват преди сглобяване(първоначално не). Това пробвахте ли?
Те това ми направиха.
Намазаха уплътненията с вазелин и ми го върнаха.
Ама не тече от уплътненията а от крановете.
Май...
Виж, стегни се, седни спокойно, разглоби го и виж сам какво можеш да направиш. Виж от къде тече със сигурност, защо, как може да се отстрани. Аз така бих постъпил поне, щото нали знаеш защо му е дебел врата на вълка. Важно е да действаш спокойно и внимателно, може нещо да грешиш или да пресилваш нещо при затварянето. Аз също имам филтър Тетра, но за сега не тече и съм доволен.
Доколкото знам, смазването на гумени уплътнения с вазелин не е добра идея. Съсипват се след време.
Как да се стегна като филтъра дори не е при мен :-)
И не тече през уплътненията.
По някъкъв начин пълни главата с вода - под кутията на главата е една релефна тава.
Като се напълнят релефите и почва да излива.
99.99% съм сигурен че е от въртящите се кранове.
Цитат на: NO CARRIER - 27.10.2008 20:54
Доколкото знам, смазването на гумени уплътнения с вазелин не е добра идея. Съсипват се след време.
Обикновено се смазва с боров вазелин - напълно погрешно!
Съдържа киселина, която разлага гумата /и не само/ след време.
Ползвайте за целта Дефламол - съдържа чист вазелин и витамини.
*THUMBS UP*
Аз днес щях да си купя тетра тек 1200 но докато проверявахме с магазинерката дали всичко си е на място видяхме че липват 2 от пълнежите керамиката и 2те гъби
По спецификации смазването на уплътненията трябва да става със СИЛИКОНОВА смазка. Именно мазнината във вазелина разтваря гумата, а не киселина!
Колкото до конкретния казус, тук според мен не е толкова съществено качестово на самия продукт, колкото ужасния сервиз. Всичко се поврежда. И защо му давате съвети на човека да се оправя сам? Трябва да им стъпи на врата на тия, които са му продали филтъра и да си търси правата. Има Комисия за защита на потребителите, има и текстове в ЗЗП - според тях именно продавачът отговаря за изпълнението на условията на гаранцията, а не вносителя или производителя. Има също така и текстове, че ако един дефект се прояви определен брой пъти, стокатао подлежи на ДИРЕКТНА замяна с нова, а не на ремонт. В този смисъл именно фирмата, продала филтъра, трябва да го замени, а после тя ако иска да си търси правата от Тетра, сервиза или който и да е друг.
Подкрепям Боби
Пусни жалба в комисията за защита на потребителите. Обикновено има ефект.
Ами незнам аз имам Тетра ЕХ 700 за сега нямам проблеми имам го около 5 месеца дано и да нямам... Може и самата партида да е била кофти... Дано се оправи колегата. Аз без туй си мислех за Ехаим... че ми идва май малко слаб дебита сега ще зема да си купя :)
Много навреме я пускаш тази тема. :duvar: Преди няма и 20 дни и аз си купих големият филтър. Според мен си уцели греда с качеството. По принцип отзивите за тези филтри са добри.
Виж отзивите за сервиза и гаранциите на Тетра в БГ са много лоши. Ако нешо ти се счупи се моли да е в месеца в който си го купил. Мине ли им отчета става страшно. Във всички магазини е так с продуктите на Тетра. Не знам защо ги търпят магазинерите. Иначе самата гаранция е солидна. 3 години.
Аз имам друго оплакване. Очаквах да е по-безшумен, но ....
Правилният път Боби ти го е показал.
Цитат на: Boby_ - 27.10.2008 21:57
По спецификации смазването на уплътненията трябва да става със СИЛИКОНОВА смазка. Именно мазнината във вазелина разтваря гумата, а не киселина!
Колкото до конкретния казус, тук според мен не е толкова съществено качестово на самия продукт, колкото ужасния сервиз. Всичко се поврежда. И защо му давате съвети на човека да се оправя сам? Трябва да им стъпи на врата на тия, които са му продали филтъра и да си търси правата. Има Комисия за защита на потребителите, има и текстове в ЗЗП - според тях именно продавачът отговаря за изпълнението на условията на гаранцията, а не вносителя или производителя. Има също така и текстове, че ако един дефект се прояви определен брой пъти, стокатао подлежи на ДИРЕКТНА замяна с нова, а не на ремонт. В този смисъл именно фирмата, продала филтъра, трябва да го замени, а после тя ако иска да си търси правата от Тетра, сервиза или който и да е друг.
Прав си, обаче при рекламация имат право да го мотат месец, ако не се лъжа, а той стои без филтър!
И за смазката си прав, вазелина размеква
гума в дългосрочен план. Сега дали конкретните уплътнения са точно гумени, трябва да проверя, като изровя резервните. Но от друга страна, гумата губи гъвкавоста си във вода, също в дългосрочен план, така че нещата са на кантар. А и уплътненията са правени за да се сменят все пак, не да са вечни.
Аз да кажа за SERA. Моят филтър, сера фил 900, протече след 9-10 м. работа. Купил съм го от тук http://www.petshop1.com/ .
Писах мейл до продавача и веднага ми изпратиха резервно уплатнение за тяхна сметка. След 20 дена пак протече и сега (утре) ще ми изпратят нов филтър. Много коректни и разбрани. Използвам случая да благодаря и на SERA тук, който също ми оказа съдействие.
Изобщо, никакви проблеми, доволен съм!
ЦитатАз да кажа за SERA. Моят филтър, сера фил 900, протече след 9-10 м. работа. Купил съм го от тук http://www.petshop1.com/ .
Писах мейл до продавача и веднага ми изпратиха резервно уплатнение за тяхна сметка. След 20 дена пак протече и сега (утре) ще ми изпратят нов филтър. Много коректни и разбрани. Използвам случая да благодаря и на SERA тук, който също ми оказа съдействие.
Изобщо, никакви проблеми, доволен съм!
Ами аз това точно това очаквам като клиент.
Баси!
Според мен всичко е въпрос на късмет- имам ЕХ1200 от 9-10 месеца и съм много доволен, както каза колегата всичко се чупи а това че никой не се е захванал сериозно с резервни части и сервиз е отделен въпрос.
Това е типично за България. Естествено, че трябва магазина, от който си го купил да ти поеме гаранционното обслужване и да го подмени с нов, ако не могат да оправят прблема в разумни срокове. Ако не откликнат на нормален диалог, просто се обърни към Агенция за защита на потребителите и нещата ще си дойдат на мястото. Проблема е, че ние крайните клиенти не си знаем и не си търсим правата.
Относно марките, когато избирах външен филтър, гледах продуктите на Сера и Тетра и много бързо се обедих, че не си струва разликата в цената и си купих Ехейм за 130 лв. Специално на Тетра, най-очевидното което открих, бяха луфтовете на кошниците във филтъра, т.е водата свободно минава отстрани и не се филтрира.
Цитат на: bgangler - 29.10.2008 02:04
Това е типично за България. Естествено, че трябва магазина, от който си го купил да ти поеме гаранционното обслужване и да го подмени с нов, ако не могат да оправят прблема в разумни срокове. Ако не откликнат на нормален диалог, просто се обърни към Агенция за защита на потребителите и нещата ще си дойдат на мястото. Проблема е, че ние крайните клиенти не си знаем и не си търсим правата.
Относно марките, когато избирах външен филтър, гледах продуктите на Сера и Тетра и много бързо се обедих, че не си струва разликата в цената и си купих Ехейм за 130 лв. Специално на Тетра, най-очевидното което открих, бяха луфтовете на кошниците във филтъра, т.е водата свободно минава отстрани и не се филтрира.
смея да твърдя че не си прав - ако погледнеш разликата между мъркучите в моя аквариум който не чистя често последно време ще се убедиш - филтрира перфектно
Пак ще кажа - не коментирам качеството на техниката.
И аз бях доволен докато протече.
Сега не съм.
Защото нямам филтър а съм си го платил.
Пък нека да си е качествен.
Mила родна картинка.Преди време бях решил да си купя друга марка филтър.В сайта на фирмата имаше 4 години гаранция.Потърсих го в България.Намерих 2-ма вносители.Единият даде добра цена/като в Германия/,а другият почти 2х.Естествено се спрях на първият.Почти месец си говорихме по телефона и си писахме и все ''нямаше внос'', макар и годината да бе 2007, а не 1970.Вторият ми го предложи веднага- на цена по- висока от сравнимите модели на Eheim( 8-)), но с 1 година гаранция......
Вбесих се и си купих Eheim.
Хей господа търговци опомнете се!Вече сме в края на 2008г, членове сме на ЕС, пък има и ebay, както и други гадни ама истински капиталисти :kreshtja:
Мда, проблемът не е на Тетра, проблемът е български...
Ми направо ви се чудя, аз съм със Сън Сън, или нещо от сорта, 2 пъти по евтин от Тетра, супер безшумен, лесен за обслужване и грамотно направен... Е няма гаранция, ама и не се е чупил или протичал, па и като гледам голяма част от другите вносители като имат гаранция та голем праз.
Цитат на: penchod - 29.10.2008 13:46
Ми направо ви се чудя, аз съм със Сън Сън, или нещо от сорта, 2 пъти по евтин от Тетра, супер безшумен, лесен за обслужване и грамотно направен... Е няма гаранция, ама и не се е чупил или протичал, па и като гледам голяма част от другите вносители като имат гаранция та голем праз.
До някъде си прав , ама не точно . От тая марка Сън - Сън си купих уред . Наложи се да му сменя част и познай - пети месец дали съм я намерил . А мейли само на Арменския поп не съм пращал .
Спуках в петък вечер кранчето на канистъра си -Сера . Вече пътува към мен .
Да , наистина китайското е в пъти по-евтино , но като направи проблем и си е б..... майката .
В случая проблема повече е в безхаберието на търговеца , отколкото в самата стока .
Разбирам, че е неприятно да ти стои аквариума без филтъра, който си купил, но едва ли точно от магазина са виновни. Истината е, че Eheim или която и да е друга марка, не могат да си позволят да отворят сервиз в България заради 100 или 200 техни филтъра. Това е положението. Малък пазар е България. И аз наскоро имах проблем с телевизора си, една от големите марки, и докато беше на сервиз стоях без телевизор. Само ми удължиха гаранцията с периода през който телевизора беше на сервиз. А и ибей едва ли ще ти помогне в случай на проблем. Пак ще трябва до Румъния да пътува, в най-добрия случай. Другата възможност е да ти кажат да го пратиш там откъдето си го купил.
Вносителите на техника трябва да внасят и резервни части на стойност 5 процента от стойността на техниката, ако не се лъжа в %, и да подсигуряват сервиз .
Цитат на: zambo - 29.10.2008 14:15
Вносителите на техника трябва да внасят и резервни части на стойност 5 процента от стойността на техниката, ако не се лъжа в %, и да подсигуряват сервиз .
Няма такова изискване. Задълженията за гаранция и тн. са на магазина. Магазините вече трябва да си правят сметката какво, от къде и как да купуват. Каква фира да си калкулират в цената ако трябва и тн.
Цитат на: NikolaV - 29.10.2008 17:04
Няма такова изискване. Задълженията за гаранция и тн. са на магазина. Магазините вече трябва да си правят сметката какво, от къде и как да купуват. Каква фира да си калкулират в цената ако трябва и тн.
Прав си.Отговорността е на търговеца.Друг е въпроса, че има фирми с гаранция, важаща в целият свят.При нас обаче става въпрос за безхаберие, както от страна на т.н. търговци, така и от наша - с ниската ни култура на потребители.Просто трябва да си търсим правата.Колко му е на един магазин да плати 10 лв. на бай Пенчо, за това, че ти е сменил уплътнението на филтъра, след като после ще го префактурира на производителя.Да, обаче за да стане това магазина трябва да ти издаде фактура, фискален бон и т.н. Аз си купих филтър за 300лв и след това трябвашв да ходя на другия край на София за да ми издадат гаранционна карта с печат.Познай от първия път за чия сметка бяха разходите за време, бензин и т.н.
Цитат на: NikolaV - 29.10.2008 17:04
Няма такова изискване. Задълженията за гаранция и тн. са на магазина. Магазините вече трябва да си правят сметката какво, от къде и как да купуват. Каква фира да си калкулират в цената ако трябва и тн.
А до преди 4-5 години имаше . Казвал ми го е човек , който внася техника за голяма верига магазини .
Всички тези неща важат при определени условия и просто така, бай Пенчо да ти оправи нещо и фирмата производител, да се съгласи с това, малко не се получава.
Когато си купиш техника от Техно Маркет, примерно ти дават обща гаранционна карта и 20 сервиза, само че има едно малко уточнение за всеки продукт (или почти всеки продукт) си има отделна гаранционна карта която трябва да е попълнена и когато има проблем го поема оторизирания сервиз на тоя продукт, обикновено организиран от вносителя на стоката и съответно всички тези неща са договорени с фирмата производител.
Това обаче не означава, че съм съгласен със случилото за филтъра и реакцията на всички по-веригата.
Цитат на: ceco - 29.10.2008 17:20
Колко му е на един магазин да плати 10 лв. на бай Пенчо, за това, че ти е сменил уплътнението на филтъра,
Чакай ти за тея пари да ти сменя уплатнението, работя бавно ама вземам скъпо :-P 8-)
Искам само да внеса едно уточнение. Магазинът поема двугодишна гаранция за всички продукти с трайно предназначение. В случая, обаче няма отказ от гаранция. От нищо не следва, че продуктът се сменя автоматично. За европейски стоки, обикновено има гаранционна карта, където са описани всички случаи на гаранция и как се поемат от производителя. (Не от вносителя). За китайски и други подобни няма подобно нещо, тогава магазинът е длъжен да го смени, независимо дали е покрита гаранцията от производителя.
В конкретния случай, внимателно проверете сроковете за ремонт в гаранционната карта. Струва ми се, че колегите от Тетра за сега не са "сгазили лука".
Владо, тук не си прав. Чл. 112, ал. 1 от ЗЗП гласи:
"При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия. "
Съответно Чл. 114 заповчва така:
"Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114. "
Мисля, че дори тълкувание не е нужно тук - нещата са казани доста ясно. Ако филтърът не е приведен в съответствие със спецификациите до месец от първата рекламация, се смята, че търговецът не е в състояние да го ремотнира, следователно е длъжен да го замени, да възстанови парите или да направи отстъпка от цената, стига клиентът да се съгласи. Сгазили са лука и то сериозно.
Цитат на: Vlado - 30.10.2008 02:44
Искам само да внеса едно уточнение. Магазинът поема двугодишна гаранция за всички продукти с трайно предназначение. В случая, обаче няма отказ от гаранция.
Как да разбирам, че 6 седмици след като им пратих филтъра за ремонт все още нямам отремонторан правилно и нормално функциониращ филтър? Като съгласие за изпълнение на гаранцията?
Ти какво би направил ако аз си купя AquaEl филтър и вляза в тази ситуация?
Цитат на: zambo - 29.10.2008 18:35
А до преди 4-5 години имаше . Казвал ми го е човек , който внася техника за голяма верига магазини .
Никога не е имало такова изискване. Може да е изискване на някой конкретен производител към диструбутора или подобно. Но нищо законово
Цитат на: panchopan - 30.10.2008 12:39
Как да разбирам, че 6 седмици след като им пратих филтъра за ремонт все още нямам отремонторан правилно и нормално функциониращ филтър? Като съгласие за изпълнение на гаранцията?
Ти какво би направил ако аз си купя AquaEl филтър и вляза в тази ситуация?
Ако е канистър, бихме го отремонтирали, ако можем. Ако не - смяна или връщане на парите. Но незнам какви са сроковете при колегите.
Наистина ТЕТРА имат проблем с кранчетата.Аз имам модел 700 и двете превъртяха.Разглобих,поразгледах и установих,че не е толкова страшно.Просто трябва да запомня накъде да завъртя.Не ми се разправяше да го демонтирам и да му лепна нещо за ограничаване.
Потърсих на две места резервни.
На едното ми поискаха 25 лева-в наличност
На другото-около 8 лева-с поръчка.
Там имаше и кран за СЕРА-8 лева.(за сравнение на колегата със спуканият кран.)
А относно смазването на уплътнението-ползвам чиста свинска мас.
Пич как си ги ръчкал тез кранчета че да превъртят не ми стана ясно?
А за смазка ползвам обикновенн Вазелин ! Щом не разлага човешка кожа, не вярвам да разяде гумено уплътнение .
Филтъра ми го оправиха.
В момента работи нормално на аквариума.
*BRAVO* *BRAVO* *thanks
*offtopic За гумени уплътнения се използва силиконова смазка, вазелина е петролен дериват, който уврежда гумата , а свинската мас може би е подходяща за цървули *SORRY*.
Цитат на: kuvert - 09.12.2008 23:21
Там имаше и кран за СЕРА-8 лева.(за сравнение на колегата със спуканият кран.)
*thanks за информацията и *thanks на Сера за бързата реакция и експресна доставка .
Голямо въртене на кранове ще да е паднало, тъй като ги имам същите. Не знам как ги чупите и превъртате. Все пак не е нужно да е яко като водопроводен вентил или винарска канела. Какво очаквате?
Не мога да се стърпя да отбележа, че новите филтри на Сера, гледайки ги на снимките, всъщност по конструкция доста приличат на тези на Тетра. И отделящата се глава и помпата и др. подробности... Само че са с по-малко кошници.
Напълно съм сагласен с Митко. Имам 2 такива на 1 и на 1,5 г. никакви проблеми.
И моят EX 1200 протече от същото неизвестно място.
]:-> *CRAZY*
На моя за щастие нищо му няма :-P
Мене сега ме е страх да отворя да изчистя моя :-D Знам ли после дали няма да тече :)
Да бе и аз се притеснявам да го спра и да отворя защото до сега не съм го чистил никога от как го купи вече работи 3 месеца .
бяха ми необходими точно 5 минути да разглобя цялата система от кранове. Все пак са 4 болчета.
Има едни много малки уплътнения, които са на оста на дръжката спираща водата и откачаща главата с маркучите. Виждат се след пълно разглобяване.
Уплътнението е с диаметър 7-8 мм. не съм го мерил. Просто се е скъсало, но защо...!
Фабричен дефект.
Трагично!!!
Жалко, че е 10 през нощта и ще ми се скапе филтъра до утре.
Защо ще се скапе????
Какво ще му стане ако престои до сутринта?
ЦитатЗащо ще се скапе????
Какво ще му стане ако престои до сутринта?
Предполагам има в предвид, че бактериалните колонии ще загинат. *dontknow*
Точно.
Взех кардинални мерки. Извадих кошниците и ги сложих в аквариума пък да видим какво ще стане.... =-O
Аз го мия моя на чешмата с течаща вода.Досега не съм имал проблеми с колониите.
Това вероятно е защото нямаш колонии ;-)
Предполагам е така.
Ако колониите са една кафява гадост ги имам даже в маркуча. :-D
Ooooo Живко а честито и на теб.
Мога да те посъветвам чистосърдечно - НЕ го пращай за ремонт.
Поне 2 месеца няма да ти го оправят.
Това с кошниците в аквариума става като до утре докато си вземеш от железарията уплътнители.
Аз ако знаех в какъв цирк ще вляза и аз сам щях да се оправям.
ЦитатВзех кардинални мерки. Извадих кошниците и ги сложих в аквариума пък да видим какво ще стане....
Мисля, че няма да имаш проблеми. Моя филтър беше отказал, предполагам през ноща, а като го видях на следващия ден така си остана до вечерта. Никаква лоша миризма, никакви сривове в аквариума, даже и не плакнах пълнежа. *THUMBS UP*
Преди десетина дена така протече един Tetratec EX 1200, а е на по-малко от месец
След доста нерви от фирмата го пратиха за румъния, че тук нямали сервиз
Сега ще видим колко време ще го мъчат там
Май наистина не си заслужава да се взима Tetratec, че при проблем гориш
Добре че поне от магазина дадоха един оборотен, макар че е по-малък
Цитат на: FHM - 03.03.2009 01:29
Ако колониите са една кафява гадост ги имам даже в маркуча. :-D
взимаш мека тел връзваш едно парцалче към края промушваш през маркуча телта и изтегляш стават като нови...
Филтърът вече работи нормално. Смених уплътнението.
@panchopan
Ако не беше тази тема сигурно щях да се обърна към магазина, от който го купих.
Всъщност аз бях предупреден, че сервиза на Тетра е отврат.
Не ми се развиваха болтоветеа за да не съсипвам гаранцията, но не ми се седи и без филтър.
Сега съм купил всички размери уплътнения и съм подготвен.
Честно да си кажа скапването на уплътнение не е кой знае какво. Всяко едно рано или късно ще се скапе. И все пак е добре фирмата да ползва по-качествени материали. Уплътнение е все пак. Не струва тежестта му в злато, баси!
И аз бих направил като теб. За сега обаче филтъра си бачка, отварял съм го 4 пъти, няма проблем. Сега по магазините има наистина от пиле мляко, уплътнения няма да е проблем да се намерят. Не е трагедия да рестартираш филтъра, нали в аквариума имаш бактерии.
Въпреки 'добрите' приказки за Терта изприказвани тук - аз пак бих си купил точно Тетра!
Аз също!( Не знам кой ги внася, може да почерпи... ;-) )
На мен ми се е случвало няколко пъти да лекувам ихтио с Протазол.
По препоръка от опитен според мен акварист и търговец източвах водата от филтъра и той стоеше така по 24часа, докато трае лечението.Не знам дали колониите са измирали-нямаше никаква миризма.Не съм забелязвал и да се скапва азотният цикъл.Друг е въпроса ако се остави филтъра пълен с вода, тогава всичко ще измре.
Ако на някой му се чете - аз нищо лошо не съм казал за техниката.
Имам 3 филтъра Тетратек и си работят.
Цялата тема беше за сервиза на Тетратек.
Гаранционните сервизи на която й да е фирма в България са скапани дори да оправят проблема те бавят с дни , седмици , месеци .
има и защита на потребителя за тази работа, възползвах се веднъж останах учуден от резултата !
rulez Бих казал че затова в България сме на това дередже. *bg* Не си знаем правата, а какво остава да си ги търсим.
Не те интересува кой е производител, кой е вносител, кой е превозвач и т.н. Не те интересува нито сервиза...ама въобще.
Ти пазаруваш от магазина. Имаш проблем със стоката. Връщаш се в магазина с касовата бележка (задължително), гаранцията и стоката. Казваш какъв е проблема, оставяш им продукта и изискваш да те запишат в книгата. След точно един месец ако не са те потърсили отиваш в магазина и те по закон трябва или да ти дадат нов продукт или да ти върнат парите. Ако не искат!!! Отиваш при комисията за защита на потребителя и до седмица мисля проблемът ще е разрешен. Това е!!!
Търсете си правата!!! *MODERATOR*
Между другото имах тетра екс700 бачка безпогрешно до продажбата и. Смених я с екс1200 за сега бачка и тя безпогрешно имам и една сера фил 900 онзи ден и протече крана... обаждах се в Миазоо и ми казаха че са ги спряли и няма да има... лошо ! добре че умея това онова и се справих сам с ситуацията ! И мисля че нещо като се спре от Употреба трябва поне 5 г. след това да има части за нето !
Аз си взех ех 700 и искам да питам имам две гумички в комплекта за какво са резервни ли са за някаде?
А бе аз да ви кажа, моят филтър е Ехайм, имам го от пет години и нямам проблеми с нищо. Уплътненията нямат грешка. Захващането на маркучите не ми вдъхна доверие от самото начало и затова ги надянах чак на резбата, като предварително ги потопих във вряла вода и ги намазах със сапун, след което ги стегнах със скоба за водно съединение. Тази скоба не трябва да се стяга върху тънката пластмаса преди резбата на крановете и др. защото след време тънката пластмаса много лесно се отчупва. Знам го от опит. Добре че видях навреме.
Цитат на: gecatax - 16.09.2009 11:51
Аз си взех ех 700 и искам да питам имам две гумички в комплекта за какво са резервни ли са за някаде?
За главата от която излизат маркучите от 'кофата'.
Аз преди 6-7 месеца купих ех700-2ра ръка още тогава е имал 8 месеца служба.Никакви проблеми ,никакви течове,перфектна работа.Мисля ,че до голяма степен има значение колко внимателно го обслужваме и сглобяваме.
Най важното е да не се пренатягат гайките по съединенията ,защото ще се премажат уплътненията ,и после ще търсим някой да ни е виновен,и да ни покрива гаранциите.всичко тряа се пипа с нежна ръка,и мисъл най вече -какво ще стане евентуално като тръгнем да го отваряме следващият път.И най вече да не въртим безцелно-"ей тъ да видим кво ще стане",изходящите от главата струйници с всеприлежащите към тях кранчета и съединители!Успех на тия,които тепърва ще внимават :)
Тъй като темата не е обновявана доста време искам и аз изкажа едно мнение относно фирма и марка ''Tetratec''.Преди 4 дена си закупих филтър външен Tetratec EX 700 немога да твърдя че съм доволен а останах пре доволен след като разбрах каква инвестиция съм направил.Извод: доволен е меко казано останах очарован от тишината която пази филтъра за аквариум с литраж 150 литра се справя страхотно.И още едно нещо има значение от къде се закупува даденото изделие и консултация с правилните хора.Весели празници и честита нова година.
Верно казва колегата.Феновете знаят защо *THUMBS UP* .
Така, като следя темата изглежда май само по-големият брат прави проблеми:
ЕХ 700 имам и аз, но само от 3 месеца не е мръднал,нямам нито един проблем,лесно се чисти,разтваря ми CO2 много добре(набил съм маркуча в смукателната траба и така CO2 минава през филтъра) тих е и не загрява което е много важно.
Моя проблем не е с техниката а с тока:
налага ми се от един контакт да захраня:
2 МХ по 150W
1 нагревател 300W
1 ЕХ 700
1 ТV
та неска ще мисля алтернативи, че ще се запаля някой ден.
Поздрави!
Цитат на: gecatax - 26.12.2009 14:58
Така, като следя темата изглежда май само по-големият брат прави проблеми:
ЕХ 700 имам и аз, но само от 3 месеца не е мръднал,нямам нито един проблем,лесно се чисти,разтваря ми CO2 много добре(набил съм маркуча в смукателната траба и така CO2 минава през филтъра) тих е и не загрява което е много важно.
Моя проблем не е с техниката а с тока:
налага ми се от един контакт да захраня:
2 МХ по 150W
1 нагревател 300W
1 ЕХ 700
1 ТV
та неска ще мисля алтернативи, че ще се запаля някой ден.
Поздрави!
Колега това което си написал като мощности е нормално за един контакт-и не бива да те притеснява че ще се запалиш, при контактите обикновенно кабела е със дебелина 2.5 кв така че няма страшно,дори и 1-5кв да е кабел---пак ще ги поеме тия консуматори!!!!
Цитат на: bay_milee - 25.12.2009 23:29
Тъй като темата не е обновявана доста време искам и аз изкажа едно мнение относно фирма и марка ''Tetratec''.Преди 4 дена си закупих филтър външен Tetratec EX 700 немога да твърдя че съм доволен а останах пре доволен след като разбрах каква инвестиция съм направил.Извод: доволен е меко казано останах очарован от тишината която пази филтъра за аквариум с литраж 150 литра се справя страхотно.И още едно нещо има значение от къде се закупува даденото изделие и консултация с правилните хора.Весели празници и честита нова година.
Да - Tetratec EX 700 закупих преди година - никакви проблеми - много доволен - подкрепям напълно горното мнение.
На заинтересованите мога да споделя на ЛС откъде е закупен и на кой вносител е филтъра :-)
Продуктите на Tetra са си класика, с лидерска позиция и си струват парите. Много още имат да ги гонят другите :)
Но истината е, 4е ако не са ти сръ4ни ръцете ще се берат ядове със сервизи.
Ето как са продуктите на Sera - не са нищо особено, но поддръжка имат бетон, прави им се реклама непрекъснато под всякаква форма и стават по-популярни и по-продавани (и с право). А Eheim е доста прехвален ... Правил съм директен тест в еднакви условия и с еднакви обявени характеристики с потопяем модел на фирмата и една стара турска Ultra за 10 лв...Ултрата 4истеше по-добре, а Ехайм беше по-тих :). Ина4е солидна изработка, но цената не си заслужава (60 евро срещу 10 лв. (стари цени)
Edit }|{opukc: Ако не си поправиш поста според правилата на форума, и ако не пишеш нормално ще останеш само с този пост..!
Нямам възможност да изписвам оригиналния символ, който замествам с "4". Ако това създава затруднение на потребителите, моля изтрийте поста ми.
Преди седмица си купих Tetratec EX 600.Още при монтажа протече,и то много сериозно някаде от главата.Обадих се там откадето е закупен,и те ми казаха да се обадя в сервиза.Звъня в сервиза и оттам ми казаха да го отнеса при тях.Хубаво ама Козлодуй-София=200км.(в едната посока).Сутринта в 10h.бях при тях,и за моя изненада веднага ми дадоха нов.Прибирам се в Козлодуй ,монтирам и всичко е ОК(до другата сутрин).Не течеше като първия,но сълзи слабо от О пръстена.Сега съм го поставил в един леген и се чудя какво да правя.