Днес прочетох това (http://news.plovdiv24.com/136034.html) и за пореден път си казах, че направо ще ви унищожат тия главанаци. *MODERATOR* Как може да искат по 60 (70) кинта за цялата мрежа? =-O Ми те живи ви дерат. Не знам как е в момента транспорта, ама аз имам много лоши спомени - чакане по спирките, раздрънкани автобуси... Само за сравнение. Тук картата за цялата мрежа, в това число и нощните линии (има и такива) струва 18,50 евро. Ми тва са си не цели 37 лева. Къде са 70? И автобуса идва на минутата. Тук таме някое закъснение, но в повечето случаи е, като има много сняг. Разписанието на всяка линия го има по спирките. Може да си го видиш на и-нета (http://www.imhd.zoznam.sk/ke/index.php?w=3023ef2f302523ea&l=!010-08&x=314572821514). Свалил съм си снимки в мобилния телефон и когато се намирам близко до някоя спирка, достатъчно е да видя кога тръгва автобуса и дали има нужда да се бърза или не, за да не го изпуснеш. В автобусите е топло през зимата. В пиковия момент, рано сутрин между 6-8 часа, минават 10 автобуса за един час от една линия. *THUMBS UP*
Не намирам думи. :-(
Ако си от тракия е ОК - от 10 автобуса, 8 са за тракия :-D
Те дори изостанаха с увеличението на цените на картите. Сега за една линия май излиза по-евтино отколкото билетчетата за 1 месец с 2 качвания на ден. :-D Доколкото знам шофьорите продават катрите с отвращение, ако изобщо продадат, или се правят на тапи. Не знам кой ще си купи карта, след като няма далавера от нея. Всичко е за параван. Аз карта не ползвам поне от 15 години, дори автобус не винаги ползвам. Гледам да вървя пеш(4км до работата), хем здравословно, и без друго иначе не се движа много. 8-)
П.П.Не всички автобуси са раздрънкани. Скоро пуснаха нови на Хеброс бус. А добре, че преди години Гърневски купи ония прословути автобуси, за които толкова го плюха. Още се движат. Сега като се замислих, от всички кметове през последните 20 години, той вкара най-много пари в Пловдив, бюджетът на Пловдив по негово време беше най-голям. Иначе не виждам сегашният "кмет" със сегашния бюджет как би построил онзи надлез?! *dontknow* Спирам, че нещо го избих на политика...
Някакви "нови" тролеи трябваше да пускат в Пловдив. Бяха ги вкарали от Канада и изглеждаха меко казано странно за България. Иначе е нормално да се покачват цените, но качеството също е от значение.
Цитат на: stanilabg - 03.02.2010 13:08
Само за сравнение. Тук картата за цялата мрежа, в това число и нощните линии (има и такива) струва 18,50 евро.
Та къде казваш че била Словакия?В Европа?
Цитат на: N.Nobs - 03.02.2010 23:57
Та къде казваш че била Словакия?В Европа?
Не разбирам въпроса ти.
Не си само ти.Понякога и на мен ми се налага да се замисля над думите си *ROFL*
Имах в предвид че ние сме в Европа само на думи, а фактически със страшна сила подминаваме Анадола.Плащаме цени съйзмерими с европейския съюз, а получаваме качество, стоки и услуги на бангладешко ниво.
Така е , защото тук не може да се разбере от някои хора, че градският транспорт НЕ Е средство за печалба. Тои трябва да е социален. Тук ако не излиза сметката на плюс се вдигат цените. Това е твърде погрешно.Паричните придобивки идват впоследствие като резултат от по-голяма производителност на населението, което не кисне в задръствания и не се стресира.
Цитат на: miTko - 03.02.2010 14:20
Сега като се замислих, от всички кметове през последните 20 години, той вкара най-много пари в Пловдив, бюджетът на Пловдив по негово време беше най-голям. Иначе не виждам сегашният "кмет" със сегашния бюджет как би построил онзи надлез?! *dontknow* Спирам, че нещо го избих на политика...
Митко до някъде съм съгласен, обаче знаеш ли кви далавери са се правили по негово време... Нашите шефове например (ЕМКО-М) си купили тепенце разбираш ли, подстъпите на младежкия хълм (ВМРО-то) са тяхни и сега ограда минава насред алеята и неможе да се качиш на горе...
Е колко е билетчето, че ви се вижда скъпо? =-O И как да работи човека на загуба? Цената на литър дизел е 2 лева вие искате билета да е 10 стотинки :-D :-D Много лесно е да кажеш, че не трябва да се печели. Трябва да се печели и трябва да се погледне от всички страни. Има заплати, гориво, данъци, счетоводители, управител и др. vasso кажи как да оцелее тази фирма? Тук при нас всеки прави сметката на комшията и му се струва, че много печели а никой не слага разходите и труда. Най ни е лесно да се оплакваме и това е... *ROFL*
Общината трябва да дава пари за това , както дава за улично осветление ит.н. Не трябва да е частен транспортът.
Сега гледат да им излезе сметката и е абсолютно нормално да го вдигат прословутия билет. За качеството на услугата цената много пъти е неоправдана.
И ако общината дава пари, а не печели от този транспорт и стотинка? Тя общината от кой ги взима тези пари? Трябва да е частен и ако има цена ще има и качество. Според цената е и качеството в момента. Защото при билет от левче а цена на горивото 2 лева не се плаща вноска за нов автобус.
Това е разликата! Не винаги трябва да има печалба. Точно за такива дейности трябва да помага общината(държавата). Това е разликата между дивия и още недоразвит капитализъм в България и по-напредналия. Тук се гледа всичко да е частно(дори и енергетиката). Както казах паричните придобивки идват косвено. Общината не взима пари само от данъкоплатците, тя има приходи от реклама(както и държавна подкрепа в немалка степен). Тук сме свикнали, че ако нещо не е частно то е с лошо качество. И това Е така, но трябва да стане като в "нормалните страни", към които се опитваме да се доближим.
Тези 60 лв. се искат от превозвачите като компенсацио от общината.Иначе картата за пенсионери,ученици и студенти е 10 лв. на месец и пътуваш с нея в цялата мрежа без да плащаш билет.Тези 60 лв. по никакъв начин не се искат от обикновенния човек.Общинарите решиха да се правят на много добри пред пенсионерите,направиха картата 10 лв. за да са доволни,а сега реват че нямали пари в бюджета за компенсации на превозвачите.
Цитат на: vasso - 04.02.2010 01:46
Така е , защото тук не може да се разбере от някои хора, че градският транспорт НЕ Е средство за печалба. Тои трябва да е социален. Тук ако не излиза сметката на плюс се вдигат цените. Това е твърде погрешно.Паричните придобивки идват впоследствие като резултат от по-голяма производителност на населението, което не кисне в задръствания и не се стресира.
Колега, а като е социален кой да го плаща. Социалистите ?! Ми те не искат, само взимат. Аз също не искам да го плащам, защото се возя с кола. Митко ходи пеша и сигурно и той няма да иска.
Оказа се, че някои от "новите" тролеи можели да се движат известно време само на акумулатори със свалени щеки, докато минат проблемния участък и после пак да се прикачат към мрежата. Това не го бях виждал. Но са трошки по начало. Жалко, че не се развива този изгоден сектор от транспорта. Явно далаверата с автобусите е голяма.
Цитат на: Peakone - 04.02.2010 02:10
Митко до някъде съм съгласен, обаче знаеш ли кви далавери са се правили по негово време... Нашите шефове например (ЕМКО-М) си купили тепенце разбираш ли, подстъпите на младежкия хълм (ВМРО-то) са тяхни и сега ограда минава насред алеята и неможе да се качиш на горе...
Да съгласен съм, по времето на всеки е имало длавери. Я си спомни кога Гергов си купи панаир, че и други неща?
Обаче сегашния Главчо е най-калпавия кмет на града през последните 20 години.
Цитат на: vasso - 04.02.2010 02:31
Не трябва да е частен транспортът.
Точно така. Виждам как КИРето (Cyril) в Англия си купува двуетажен автобус и слага, свой мургав съгражданин за кондуктор, който с джапанки, бермуди и КИРлив потник, обикаля и мрънка за билетчета. :lol:
Цитат на: valnata - 04.02.2010 02:28
Цената на литър дизел е 2 лева вие искате билета да е 10 стотинки :-D :-D Има заплати, гориво, данъци, счетоводители, управител и др. vasso кажи как да оцелее тази фирма?
Справка за цената на нафтата тук (http://natankuj.sme.sk/). Там се върти едно банерче и показва цената в момента. Ако можеш да се оправиш с словашкия, има доста повече информация по сайта, къде колко струва. Между другото, цената на нафтата е 0,948?/л. Ти да виждаш разлика между тази, която си посочил и тази при нас? Даже, според мен е по ефтина. ;) А пък цената на билетчето е същата. С тази разлика, че е 0,53? за 30 мин. и 0,63? за 60 мин. Какво означава това? Ами означава, че като се качиш на автобуса и си отбележиш билета, можеш да се прехвърлиш на друг автобус, без да трябва да дупчиш нов билет. Просто, билета ти важи 30 или 60 минути, от когато го отбележиш в читачката. Има и по 0,37 ? билета, но той важи за 4 спирки - качваш се и на четвъртата трябва да слезеш. Той е за кратки разстояния. А заплатите са поне двойно по-голями. Ей на това му казвам социална политика. Дали това ще се получи при частният превозвач? *NO* Навремето, чичо ми караше автобус и ме караше да ставам кондуктор. :-D И ми вика: "ако ми купуваш кафенца и колички, ще карам така, да не сме близко зад друг автобус, който ще ни взима пътниците, а ти ще можеш да печелиш". Предполагам, всеки ще го потвърди. Бъзикаше се, но явно с други (непознати) точно така се е правило.
Цитат на: valnata - 04.02.2010 02:35
Защото при билет от левче а цена на горивото 2 лева не се плаща вноска за нов автобус.
Ето за това трябва да е държавен транспорта. Все пак държавата може да си го позволи. Всяка година купуват поне 10
нови автобуса. Малко снимки.
(https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg208.imageshack.us%2Fimg208%2F6097%2Favtobus1.jpg&hash=35730dda20522e4d7127c1e85878b9bc9df8f292)
(https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg208.imageshack.us%2Fimg208%2F2402%2Favtobus2.jpg&hash=19b881fc0cac36a2110774e0681240255e9bd164)
(https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg208.imageshack.us%2Fimg208%2F4201%2Favtobus3.jpg&hash=1bb7b43eab7365ed466e2875f7bd89c49f77c006)
(https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg208.imageshack.us%2Fimg208%2F4444%2Favtobus4.jpg&hash=a0b33632765a6bf86504dc457b7257c37881b10c)
Това тук не става - властимащите тук са по-алчни...
Я да ти припомня как стават нещата тук ;-):
http://plovdivmedia.com/21232.html (http://plovdivmedia.com/21232.html)
Цитат на: ceco - 04.02.2010 12:07
Колега, а като е социален кой да го плаща. Социалистите ?! Ми те не искат, само взимат. Аз също не искам да го плащам, защото се возя с кола. Митко ходи пеша и сигурно и той няма да иска.
Извинявам се за въпроса, но на колко години си? Какви социалисти? В държави с дясно управление има социални дейности като здравеопазване, транспорт ит.н. Не може да се говори за ясно разграничени леви и десни в България, защото политиката на предишното правителство беше изключително дясна. В много по-добре развити държави има дейности , които не е задължително да носят печалба(пряка). Тук пак казвам ,даже енергетиката минава в частни ръце, което е безумие.
Пари , както казах могат да се намерят. Няма желание за работа и всеки гледа да лапа повече. Просто сме 100 години назад в развитието си(което е абсолютно нормално). Напомня ми сега положението в нашата страна като в САЩ през 20те години на миналия век и престрелките по улиците на големите градове и непрекъснатите далавери.
Що само си чешете езиците ?
Цитат на: barabata - 04.02.2010 23:25
Що само си чешете езиците ?
Щото ползата е малко по-голяма отколкото да си чешем други неща. Нали знаеш, че информацията предхожда всичко?
Че като имаме информация за финансовата обстановка на страната и като се знае къде ни е проблема да не би да сме си го решили? Информацията не предхожда нищо, само те обогатява и ти дава някаква фундаменталност и с оглед на това и аз питам дали има смисъл да си чешете езиците?
Ами дай тогава да си сложим розови очила и да си спрем интернета и телевизора. Също като в 19-ти век( и не само), в село от дълбоката провинция. Няма информация, няма проблем!
Не става дума за това. Използвах други думи, за да кажа, че информацията е важна, но не това беше посланието в поста ми. Исках да кажа, че проблеми само с думи не се решават. Вдигнаха ни цената на шибаните билетчета с 20 ст. , с което се изравнихме със София по цени на градски транспорт. Това се случи във възможно най-неподходящият момент, а именно момент на финансова затрудненост, време в което всеки един има нужда от последните си стотинки. И какво се промени - нищо, може би много малко. Аз спрях да използва услугите на въпросната компания и започнах да разчитам на краката си - като в 19 век .... Вие какво направихте?
Няма смисъл от излишни нерви , като си чешем езиците :)
По-скоро пръстите си чешем, а не езиците. *CRAZY*
Днес хич не е за ходене, но утре съм пеш.