Газова уредба или метанова бихте си поставели.!?
Имам лична кола на газ/Пропан-бутан/ и служебен ван на Метан. Въпреки, че е по евтино ако трябва да избирам бих се спрял на Пропана :-D .
нито едно от посочените :-D, ще съсипеш колата
Дизел :) *THUMBS UP* :-P
Метан, ако въртиш по 400 и повече километри на ден. Иначе няма далавера,
минусите надвишават плюсовете.
Колегата Lucio е написал правилно аз съм минал през всичко от метан но когато беше на смешни пари в началото на италиански автомобил FIAT BRAVA през сумати и дизели от PASAT 4 който препоръчвам на хората които им трябва кола за ежедневието с разход 5-5.5лтр/100км говоря за 1.9TDI през PEUGEOT 406 HDI за който мога да кажа много добър двигател но по малкия 90коня по големия прави малко мизерии разхода му е 5-6 лтр средно през AUDI A8 2.5TDI който продадох на скоро и който ще ви учуди също със смесения си разход за 6 цилиндров дизел и тежка лимузина средно гори 7.5- 8 лтр на 100клм но колата както се сещата има яка потдръжка само консумативите в които влиза водната помпа която естествено струва един джоб с пари са м/у 500 и 800лв а това е без окачване където имате алуминиеви накрайници и са лети и се продават цели не можеш да смениш само болт или друго!! И сега най накрая съм с Газов инжекцион колата ми е BMW 318i и гори както на бензин и върви както на бензин!! И най важното Газта има графити и се получава смазване където трябва естествено не както на бензин но няма такова зверско износване както на метан!! Дори с инжекциона където има правилно и точно изгаряне на газта няма почти износване!! *THUMBS UP*
: 27.08.2010г 21:09ч
Само да добавя бях започнал да работя и да сабирам коли за автосалон по едно време но стигнах до 4-5 автомобила и хвана кризата естествено легнах по очи и това беше опита със салона!! Та ако ви трябва каквато и да е информация на която ще съм ви полезен за автомобилите с радост ще ви отговарям!! *THUMBS UP* Особено на колегите които се двоумят какъв автомобил да си купят!!
Тогава кажи им как да си сметнат цената на качествен газов инжекцион в гориво и за колко време ще го избият. Ама и за по честите смени на масло им кажи+ филтри . Ако си такси или търговски пътник сметката е друга :)
1.9 TDI e най добрия двигател на ВАГ Груп. Вярно си е да му се невиди.
за дизел - мощните дизели си харчат, тези коне не щат да тичат с въздух :-) Ако е за градка кола , бих взел малка кола на бензин и никакви метани или газови уредби.
*offtopic Едно допълнение и от мен. Преди няколко месеца проучвах пазара на коли тук при мен във Виена и ме питаха колко километра навъртам по пътищата за година. До 15000 ми предлагат и казват, че е оптимално да се обзаведа с бензинов автомобил. Над петнайсет хиляди е било добре и рентабилно да е дизел.
Цитат на: BOJO - 28.08.2010 01:38
Тогава кажи им как да си сметнат цената на качествен газов инжекцион в гориво и за колко време ще го избият. Ама и за по честите смени на масло им кажи+ филтри . Ако си такси или търговски пътник сметката е друга :)
1.9 TDI e най добрия двигател на ВАГ Груп. Вярно си е да му се невиди.
за дизел - мощните дизели си харчат, тези коне не щат да тичат с въздух :-) Ако е за градка кола , бих взел малка кола на бензин и никакви метани или газови уредби.
Ами как да си го сметнат ето как:
Газовия ми инжекцион струва 820лв със всичко със 30000км или една година гаранция!! На някаква промоция го боднах тогава!! Ами аз лично с моето каране средно ще си избия инжекциона за няколко месеца!! На 10000км сте го избили че и отгоре сметнете си горивото в бензин като разход и след това газта която идва на половина на бензина и воала!! А за смяната на маслото и филтрите вместо да ги смените на 9-10хил км ще го смените на 8хиляди макар че и това е ала бала пак се навъртат към 9000км така че!! Това говоря при качествени масла а не каквото ви падне!! В тая връзка никой да не слага така рекламираното LIKIE MOLY няма такова гадно масло слагам го и веднага започват да се чуват хидравличните повдигачи просто чудничко и идва някой да купи колата и познайте ето отговора!! - А ама тя тая кола издухана бе те бутала ше излязат да ме видят какво правя и повдигачите траката ааааа не не мерси!! *JOKINGLY*
: 27.08.2010г 23:11ч
За да караме дизел той трябва да е най много на 5-6годинки за да има какво да му вземете и вие!! Иначе започваме с ремонтите ГНПта Турбини и така натам! Е тогава файдичката се губи от дизела!!
Ако си караш колата само в града и един път в годината до морето,не ти трябват главоболия. Моя случай е такъв,макар,че съм с горелка,под 10 не падам.
Аз съм по 25-30 литра бензин градско, та нема смисъл да се притеснявам! :-D
Глупавия кмет заяви,че хората които карат такива коли, трябва да се върнат на островите от които са дошли! :-)
Иначе ако въведат в София и големите градове такса център, както е при мен
има смисъл да си на газ, защото не плащаш таксата, която си е пара даване всеки ден!
Автомобилите с вградени газови инсталации, плащат и по евтина годишна такса!
От гледна точка на сигурността, никога не бих карал кола на газ! Виждал съм три изгорели автомобила до сега
и трите бяха с газова инсталация, съвпадение или....кой знае!
Винаги съм карал дизел *THUMBS UP* Взех си аудито на две години и досега не ме е изоставило. Гори малко, е вече стана за смяна, щото одъртя ама ще ме търкаля още малко.. :-D Такива метани и газ не ща и да чуя. Имам познати с такива коли и все нещо вътре мирише, все изпитвам страх заради бутилката.. И вървежа на колата е зле.. Не знам може всичките да са попаднали на калпави майстори, но аз никога няма да сложа такова нещо.
"За да караме дизел той трябва да е най много на 5-6годинки за да има какво да му вземете и вие!! Иначе започваме с ремонтите ГНПта Турбини и така натам! Е тогава файдичката се губи от дизела!!"
Това е верно.. *THUMBS UP* Едно ново дизелче и си царя на пътя. *THUMBS UP*
Цитат на: Balkandjiev - 27.08.2010 22:22
Газова уредба или метанова бихте си поставели.!?
1 глас за пропан - бутана .
Човека пита газ или метан да си сложи вие почнахте да му говорите развивате теории как щял да съсипе двигателя, пък как дизела по-добър ама големите мотори си харчели и т.н. ... Явно той е решил вече да се газифицира!
Както вече бе споменато ако не въртиш по цял ден няма смисъл от метан.
Ако имаш повечко парички и колата ти е пълен инжекцион слагай газова инжекция! Ако е с пластмасови колектори не си прави експерименти с обикновена газова!
Вече 2 години и половина карам Ланча Капа 2.0 20V 150 коня с газова инжекция и не съм имал абсолютно никакви проблеми, а разлика м/у газ и бензин не може да се усети!
Не ги слушай с небивалиците, че ще скапеш мотора... ако всичко е монтирано като хората и я поддържаш цял живот трябва да я караш тая кола, че да я скапеш не заради друго ами заради газта.
ПП Пък и атмосферен дизел - не мерси, а TDI може да са добри мотори, но JTD са по-добри ;-)
Цитат на: Peakone - 28.08.2010 17:39
Човека пита газ или метан да си сложи вие почнахте да му говорите развивате теории как щял да съсипе двигателя, пък как дизела по-добър ама големите мотори си харчели и т.н. ... Явно той е решил вече да се газифицира!
Както вече бе споменато ако не въртиш по цял ден няма смисъл от метан.
Ако имаш повечко парички и колата ти е пълен инжекцион слагай газова инжекция! Ако е с пластмасови колектори не си прави експерименти с обикновена газова!
Вече 2 години и половина карам Ланча Капа 2.0 20V 150 коня с газова инжекция и не съм имал абсолютно никакви проблеми, а разлика м/у газ и бензин не може да се усети!
Не ги слушай с небивалиците, че ще скапеш мотора... ако всичко е монтирано като хората и я поддържаш цял живот трябва да я караш тая кола, че да я скапеш не заради друго ами заради газта.
ПП Пък и атмосферен дизел - не мерси, а TDI може да са добри мотори, но JTD са по-добри ;-)
*offtopic
Колега малко на изуст тука я подкара всички излагат мнения а аз дори незнам колко пъти съм писал ако си чел внимателно че газта не вреди и че лично аз карам с газов инжекцион и съм изключително доволен!! А останалото което се разискваше са съпоставки за да може колегата по лесно да си направи сметката!!
Някъде да съм споменал, че става въпрос конкретно за твоите мнения?
Ами казано на кратко метана прави голям изкоп в земята и самата бутилка е много тежка.По-добре пропан ако е качествена уредбата не би трябвало да има проблем.
Аз карам на дизел и съм доволен. На баща ми колата е на газ. Но, е по добре газ в сравнение с метана, ако не си такси, разбира се. :-)
Цитат на: Peakone - 28.08.2010 17:39
...ПП Пък и атмосферен дизел - не мерси, а TDI може да са добри мотори, но JTD са по-добри ;-)
Имаме фен на италиански дизел. Дали можеш да се обосновеш? Какво означава по добри - икономични, мощни , тихи, здрави, ефтина подръжка ? За всеки е различно , това което за мен е добро , за теб може е недостатък .
Освен това , всеки да каже какво мисли , темата е интересна :)
Да обобщя. Имам едно такси на пропан и едно на метан. Когато реших да си купя семейна кола,
комби, си взех 5 годишен дизел, 1.9 DCI, и съм много доволен, въобще не съжалявам. На личния
си автомобил никога не бих сложил метан. *THUMBS UP*
Цитат на: BOJO - 28.08.2010 23:02
Имаме фен на италиански дизел. Дали можеш да се обосновеш? Какво означава по добри - икономични, мощни , тихи, здрави, ефтина подръжка ? За всеки е различно , това което за мен е добро , за теб може е недостатък .
Освен това , всеки да каже какво мисли , темата е интересна :)
Като отвориш двигателя на новата S-class виждаш JTD, сам си прави изводите ;-)
И все пак темата беше Газ vs Метан, а не Газ vs Mетан vs Бензин vs Дизел.
Цитат на: Peakone - 28.08.2010 23:56
Като отвориш двигателя на новата S-class виждаш JTD
Ти пък къде си видял S-class с двигател JTD? =-O
Цитат на: akapulko - 28.08.2010 23:38
Да обобщя. Имам едно такси на пропан и едно на метан. Когато реших да си купя семейна кола,
комби, си взех 5 годишен дизел, 1.9 DCI, и съм много доволен, въобще не съжалявам. На личния
си автомобил никога не бих сложил метан. *THUMBS UP*
Колега дано не те метне това DCI на рено двигател че няма да сварваш да излизаш от сервизите!! Имал съм Лагуна 1.9DCI и не ми се връща даже към теа спомени!! Скъса ме ама буквално!!
: 28.08.2010г 21:09ч
Цитат на: Peakone - 28.08.2010 23:56
Като отвориш двигателя на новата S-class виждаш JTD, сам си прави изводите ;-)
И все пак темата беше Газ vs Метан, а не Газ vs Mетан vs Бензин vs Дизел.
Колега скъса класациите с това че отваряш капака на S класата и ааааа FIAT!!
Колеги колата мми е Форд Кугар 2.3 кубика 24v 170 коня градско ми гори между 15 и 25 зависи от карането. Сложих метан извън градцко с пуснат климатик минах 90 километра с 10 лева. След вашите писания се чудя да ли да махна метана и да сложя газов инжекцион. Така или иначе са набутах 1000 лева, че още малко ка то е с цел да си запазя колата за по дълго време.!?
Цитат на: _777_ - 29.08.2010 00:02
Ти пък къде си видял S-class с двигател JTD? =-O
Колега, който работи в сервиз сподели, че след пристигането на С-ката за извършване на ремонтни дейности и отварянето на двигателя е останал с отворена уста при гледката на агрегат използващ италианската разработка. Естествено Мерцедес слагат тяхното маркетингово наименование CDI също както Lancia Zeta използва HDi агрегат, но носи италианското обозначение. Мисля, че няма какво да спечели човека ако лъже.
Пък и след като разработката е добра, защо да не я използват? Особено новото поколение Multijet II дърпа доста на конкуренцията.
Цитат на: Antuni - 29.08.2010 01:01
Колега дано не те метне това DCI на рено двигател че няма да сварваш да излизаш от сервизите!! Имал съм Лагуна 1.9DCI и не ми се връща даже към теа спомени!! Скъса ме ама буквално!!
: 28.08.2010г 21:09ч
За 3 години една водна помпа. *THUMBS UP*
Цитат на: Peakone - 28.08.2010 23:56
Като отвориш двигателя на новата S-class виждаш JTD, сам си прави изводите ;-)
Aз като отворя капака и виждам
CDI.
Цитат на: Peakone - 29.08.2010 01:46
............агрегат използващ италианската разработкa...........
Тук си донякъде прав но става въпрос за
горивната система като разработката е на концерна
Fiat, вградена е за първи път в
Alfa Romeo 97г.В последствие
Fiat я продават на
Bosh и сега той държи правата за производство на горивни системи по технологията COMMON RAIL.Абревеатурата CDI на
Mercedes означава COMMON RAIL DIRECT INJECTION. ;-)
Е комън-а не е ли разработен от Пежо? *offtopic
Може ида бъркам де ::)
За бензинова кола газовият инжекцион е най-сполучлив, поради приемливият разход и цената на системата като цяло. Моята /предполагам всички/ може да се наглася на на три типа - икономичен, нормален и да върви/харчи/ повече. На нормален съм и нямам оплаквания вече 3 години. Единствено трябва да се сменят филтрите редовно, особено този преди дюзите /струва към 6лв. мисля/, тъй като газта не е много чиста, поне в България. За дизел - чип тунинг е сполучливо решение, струва приблизително 300 лв., но пък дава около 20 коня отгоре и би трябвало да няма разлика в разхода, даже да се намали. Обикновенната газова уредба е най-удачна при колите без инжекционна система или когато няма възможност за газов инжекцион.
Цитат на: petarvalchev - 29.08.2010 14:10
Е комън-а не е ли разработен от Пежо? *offtopic
Може ида бъркам де ::)
Тойота.
Комон реил е разработка на пежо ;-)
Здравейте колеги, по темата ако се навъртат повече километри икономията е в метанова уредба, но и газовия инжекцион е доста добър вариант. От газовия инжекцион няма загуба от динамиката и разхода е почти същия, като на бензин. От метана има загуба в мощноста но пък цената на коята караш на километър е по добра. Това е моето мнение и не ангажирам никой с него. Говорил съм с познати които имат и 2 те уредби на свойте коли. Относно разработките за директно пръскане /коман рейл/ те май вече стигнаха 3 то поколение. Щом и Волцваген се отказа от своята разработка / помпа дюза/ за сметка на коман рейла явно има много предимства. А разработката си е на концерна Фиат това си се знае. Сега всяка фирма си слага свой обозначения на агрегатите и това си е тяхна фирмена политика, само като отвориш каталозите за резервни части разбираш, че имат общи компоненти.