Колеги по тази тема има доста локуми да разтягаме. Мен лично ме интересува понеже не съм много запознат приликите и разликите между обикновена уредба и инжекциона Като оставим на страна разликата в цената. Искам мнения от колеги които коли са с газов инжекцион разход на гориво проблеми и препоръки. Как се държи колата на баир понеже съм карал кола с обикновена уредба и на баира едвали не трябваше да бутам колата. Общо взето какво ви е мнението и накрая препоръки за сервизи в Пловдив в които колеги са си слагали инжекцион.
Цитат на: totishish - 22.08.2012 13:56
Колеги по тази тема има доста локуми да разтягаме. Мен лично ме интересува понеже не съм много запознат приликите и разликите между обикновена уредба и инжекциона Като оставим на страна разликата в цената. Искам мнения от колеги които коли са с газов инжекцион разход на гориво проблеми и препоръки. Как се държи колата на баир понеже съм карал кола с обикновена уредба и на баира едвали не трябваше да бутам колата. Общо взето какво ви е мнението и накрая препоръки за сервизи в Пловдив в които колеги са си слагали инжекцион.
С две думи без да се обяснявам на дълго и на широко до колкото може да се сбие текста:
Прилика една - Газова уредба и дотук свършват приликите. Разбира се хипотетично казано но с голяма доза истина. Моята е с инжекцион на LOVATO от три години насам аз лично ходих да го слагат. Всичко ми струваше 700лв но газаджията е мой човек заради това общо взето платих само консуматива. От тогава съм избил уредбата около 70 пъти и не мога да сметна колко пъти колата. :-D :-D
Разхода ми на гориво е с литър повече от на бензин и то говоря за градско. Тука искам да кажа че е много важна настройката на уредбата.
Загубата на мощност е минимална и да ти кажа честно само собственика на автомобила можа да я усети. Давал съм я на други хора които споделят че няма разлика във вървенето. А иначе за примера ти с баира нали се сещаш че 1000 кубиков мотор го качва по един начин и примерно 4200 да речем по коренно различен.
Общо казано няма да загубиш особено при тези цени на горивата. Аз в момента с 20лв примерно минавам 180км смесено и 170км чисто градско.
А иначе за сервизи в Пловдив колегите от града се надявам ще подскажат. И накрая достатъчно е само един автомобилен форум да посетиш и а почетеш и ще ти станат ясни доста неща!! *THUMBS UP*
И аз имам едно питане. Мисля да слягам газова уредба. Според вас колко ще скочат или вече са цените за поставянето.
Нали знаеш какви сме ние БЪЛГАРИТЕ,"ден година храни". Колкото повече скочи бензина,ще скочат и цените.
Дянков казва,че излизаме от кризата,ама дали ....?
Един прост пример. В следващите 3 дни при нас ще се увеличат цените на свиското и телешкото поетапно.
Скочиха горивата и повлякоха крак ...
Колата ми е Пасат2 пълен инжекцион, с обикновена газова уредба.Има разлика във вървенето, но качвам баирите на пета, спокойно.Разхода ми 10градско, 8 извънградско.Помисли дали си струва газов инжекцион за 900лв.или обикновена газова за 500лв.
Цитат на: митко - 23.08.2012 00:06
Колата ми е Пасат2 пълен инжекцион, с обикновена газова уредба.Има разлика във вървенето, но качвам баирите на пета, спокойно.Разхода ми 10градско, 8 извънградско.Помисли дали си струва газов инжекцион за 900лв.или обикновена газова за 500лв.
Митко, как има разлика във вървенето пък качи байр на 5-та, нека не заблуждаваме колегата.Защото имах същият пасат и на изкачването към Пещера-Батак направо нямам думи.Колегата купи голф инжекцион, с обикновена ловато и също не е доволен все човърка нещо.Имаме един служебен форд галакси с ГИ ,с японски свещи за газ над 150 000 му направиха и си е ок.Така че за ГИ +1 ГЛАС
Принципно газта все още е най-рентабилното гориво, спред мен това за намаляването на мощноста е заблуда... колкото повече са отворени дюзите които подават гориво към двигателя, толкова повече бяга колата но и разхода скача естествено, говорил съм с професионалисти на тази тема и от тях знам че с газта двигателя работи по-добре защото изгаря по-добре, тези системи си имат и лоши страни: намалява обема на багажника, периодично се скапват гарнетата и гарнитурите. И все пак всичко е относително, според колата и майстора. :-)
Хубавото на газта е че е че е по евтина.И аз бях пред същата дилема преди две години да слагам или да не слагам.Сега съжалявам че не го направих по рано.Изби си парите за няколко месеца,със повече каране естествено.На практика имаш още една горивна система,която си иска и съоътветната поддръжка естествено,ама мисля че за нас българите не е проблем,защото все ровичкаме нещо по колите си <поне аз съм така>. Ако колата ти е пълен инжекцион и имаш парите,слагаи газов инжекцион,по малко ще са ядовете.Аз съм със обикновено електрическо ловато на моно инжекция и съм доволен.Разхода е 8-8,5-исвънградско и около 10 градско.Абе всичко май зависи от заткормилното устроиство. :-D
Аз съм с Хюндай Купе 16 винтила,115 коня,пълна инжекция и съм с обикновенна. Разход ми дава +1-2 литра само градско,извънградско разхода е същия като на 95. Разлика във возия почти не се усеща. Качвам си байри без проблеми. Само дето по често сменям въздушния филтър, че зацапа ли малко .....
Разликата от ГИ и обикновена ГУ е от земята до небето.1+ за инжекциона,иначе не мисля че ще скачат цените за поставяне напротив.Поне така се развиват нещата до сега във времето.То с тези цени на дизела излиза по евтино да караш 150кс кола на на газ от колкото нафтата,а с ГИ-то колата си върви като бясна само данъка е по голям заради конете.Между другото според мен на хората ползващи газ за гориво трябва да им се дават облекчения,най малкото не замърсяват природата толкова колкото останалите.В Германия и Испания го има това,за други страни не знам.
Здравейте,
Аз управлявам автопарк от 120 автомобила. 50 от автомобилите са Рено Меган и Дачия Сандеро, на които са монтирани газови инжекциони от дилъра на Рено, който ни ги продаде. Дилъра покрива пълна гаранция за автомобилите с монтирани АГУ. Имам някои наблюдения, които искам да споделя с вас :
- Уредбите са Tomasseto с бутилки Stako. Супер качествени уредби, за 4 години от 50 автомобила имам сменена само една рейка на ижекцион.Няма нито един изгорял или повреден компютър.
- Разхода е от 0.5 до 1л. повече от разхода на бензин
- Колите палят задължително на бензин и сами обръщат на газ, това предпазва бензиновата помпа от повреда.
- Над 4500оборота/мин. уредбата автоматично превключва на бензин, това предпазва изпускателните колектори от повреда.
- Проблеми с автомобилите Рено Меган от това,че се движат на газ няма никакви
- Проблем при Дачия Сандеро е, че през 30 000км. задължително трябва да се прави реглаж на клапаните (те са с механични повдигачи, при Рено са с хидравлични)
- Според производителя през 20 000км. трябва да се прави обслужване, което включва смяна на два филтъра и струва 36лв. Имам автомобили по на 300 000+ км, които са обслужване не повече от пет пъти.
Като заключение мога да кажа, че е изключително рентабилно да се кара кола с газов инжекцион, ако се въртят повече километри инвестицията се избива за няколко месеца!
Цитат на: getsata73 - 23.08.2012 14:15
Митко, как има разлика във вървенето пък качи байр на 5-та, нека не заблуждаваме колегата.Защото имах същият пасат и на изкачването към Пещера-Батак направо нямам думи.Колегата купи голф инжекцион, с обикновена ловато и също не е доволен все човърка нещо.Имаме един служебен форд галакси с ГИ ,с японски свещи за газ над 150 000 му направиха и си е ок.Така че за ГИ +1 ГЛАС
Ами, ей така!С четири човека и пълен до дупка с багаж го карам с 140.Ако някой не вярва да заповяда да се обзаложим.Пасата е 90година 1,8 112к.с.От години съм в този форум и досега никого не съм заблудил за каквото и да е.Преди четири години имах Рено Лагуна с подобен двигател и същата газова и пак не съм имал проблеми или забележки.Продадох я на мой познат който и до днес я кара само на газ, и споделя, че колата си върви повече от прилично.Има и нещо друго, в стремежа си човек да спести някой лев, слага газ при знайни и незнайни майстори.Също така често би трябвало да се прави и диагностика на газовата уредба.
Цитат на: митко - 23.08.2012 19:37
Ами, ей така!С четири човека и пълен до дупка с багаж го карам с 140.Ако някой не вярва да заповяда да се обзаложим.Пасата е 90година 1,8 112к.с.От години съм в този форум и досега никого не съм заблудил за каквото и да е.Преди четири години имах Рено Лагуна с подобен двигател и същата газова и пак не съм имал проблеми или забележки.Продадох я на мой познат който и до днес я кара само на газ, и споделя, че колата си върви повече от прилично.Има и нещо друго, в стремежа си човек да спести някой лев, слага газ при знайни и незнайни майстори.Също така често би трябвало да се прави и диагностика на газовата уредба.
митко моята дума не е за каране по магистрала там съм карал и със 170 пълен,а за катерене на планински път където излизат слабостите на газта !A от PASAT 1,8 88год.имам само хубави впечатления, карах го 6 години и ако газта не му разказа играта щях да си го оставя за 2-ра кола *DRINK*
Със старата ми кола Пежо 405 1,9 ,124кс.Разход извън градско 10/100.Това с обикновена газова уредба.Колата беше пълен инжекцион. Десет години никакъв проблем,така я продадох без да съм отварял изпарителя даже.
За вървенето,баир със среден наклон 140км на пета.Колегите които пътуват Русе-Варна се сещат за кой баир става дума.
Сега съм с една Брава 1,4,миналата есен сложих и на нея газова уредба,вече съм я избил два пъти.Тук малкият мотор си оказва голямо влияние че и климатика като пусна слизам да бутам на баир. :duvar:
На кратко. Цялото семейство караме общо 3 коли на газ в момента, преди това през нас минаха още 4. Всички карбуратори и моно инжекции. В момента на моно-тата караме с обикновени газови с всички ламда емулатори и чудесии за този вид уредби. Проблеми никакви с мощност, палене, гаснене и други. Колите не спират всеки ден. Имам двама приятели който карат пълни инжекциони, опел астра полицейска и едно пежо 406. И двамата са доволни от газовия инжекцион, опела съм го карал, разлика на бензин и газ няма във вървенето. Пежо-то не съм, но каза, че 180 ги поддържа *CRAZY*
Моя съвет е слагай качествена уредба за да си доволен. Няколко от уредбите сме ги слагали на Ведраре Газ. За тях мога да кажа само - разбират какво правят, адски точни и коректни. На близко са ти. Успех.
П.С. Има една голяма заблуда с газовите. Всеки мисли ще харчи по-малко за гориво, а реално харчи пак толкова, само че кара повече :)
Цитат на: ddimitrov - 24.08.2012 01:40
..........Има една голяма заблуда с газовите. Всеки мисли ще харчи по-малко за гориво, а реално харчи пак толкова, само че кара повече :)
Ей това вече не го разбрах.Как става този номер като на месец минавам почти едни и същи километри било то на газ,бензин или на дизел?Искаш да кажеш че всеки си е дал лимит на парите за гориво и квот ще да става си ги харчи за месеца или може би нещо не съм разбрал. :duvar:
То че ще се слага газ е ясно, въпросът е каква уредба. Аз карам опел омега Б фейслифт 2.5 V6 170 коня и навивам по 7-8000 км на месец. Питах на няколко места, казаха ми че не става с обикновена за моята кола. Колекторите били много широки и много гърмяла. За газов инжекцион ми дават цени от 1250 до 2000 лева. Ще ги избия за 3 месеца макс но се питам дали да дам 2000 или да мина възможно най-тънко...
Тъи като се занимавам с доста коли само ще ви кажа че няма как с газов инжекцион колата да харчи като с обикновенна газова уредба-за 10 000 км се избиват парите от към гориво между двете ,да не говорим за проблемите съпътстващи при монтаж на обикновенна газова уредба на пълен инжекцион кола и още повече както повечето коли вече са с пласмасови колектори ,които при грешна искра,стари свещи и т.н.направо са пръскат,въпреки клапаните които се слагат.За вървенето също има разлика от земята до небето,съвсем друг е въпросът че има много некачествени уредби и при газовите инжекциони,които само създават главоболия-затова се слага само най-доброто -повярваите избиват се парите от стоене по маистори-пък било то и рекламационно,от гориво,защото настроиките на некачествените уредби никога не стават идеално,пък за нервите да не говорим.
: 24.08.2012г 00:12ч
Цитат на: qoke2 - 24.08.2012 03:02
То че ще се слага газ е ясно, въпросът е каква уредба. Аз карам опел омега Б фейслифт 2.5 V6 170 коня и навивам по 7-8000 км на месец. Питах на няколко места, казаха ми че не става с обикновена за моята кола. Колекторите били много широки и много гърмяла. За газов инжекцион ми дават цени от 1250 до 2000 лева. Ще ги избия за 3 месеца макс но се питам дали да дам 2000 или да мина възможно най-тънко...
Слагаш BRC и проблемът е решен веднъж за винаги,другите са си просто компромис.
Някакви отзиви за Бул Автосервиз в София? Мисля там да ходя да слагам газта
Edit:
Оставих я да я правят. Газов инжекцион, марката е Vega, нямам идея на кое. Бутилка 30кг в багажника, цялото удоволствие - 940 лв.
Официално от вчера съм на газ.Първото ми сипване беше за 15 лв. Направо да му стане готино на човек.
Мисълта ми беше, че човек като е карал на бензин преди това и е правил компромиси за да му стигне бюджета за гориво, като мине на газ и неусетно се отпуска в ползването на автомобила и се оказва в един момент, че харчи същите пари, но кара повече :) Ако е харчил сума Х до сега, сега дори да му се иска да харчи Х/3 примерно, ще се отпусне да кара повече и пак ще похарчи Х :)
Цитат на: _777_ - 24.08.2012 02:00
Ей това вече не го разбрах.Как става този номер като на месец минавам почти едни и същи километри било то на газ,бензин или на дизел?Искаш да кажеш че всеки си е дал лимит на парите за гориво и квот ще да става си ги харчи за месеца или може би нещо не съм разбрал. :duvar:
Цитат на: mkolev - 26.08.2012 13:53
Официално от вчера съм на газ.Първото ми сипване беше за 15 лв. Направо да му стане готино на човек.
Колега само не разбрах каква е въпросната кола ,колко к.с. е и т.н.Ако ти остане време от каране напиши какъв разход ти дава на газ и как е с мощността *DRINK*
Хахах, ще се намери време. Колата е Ситроен Ксара комби 1,6 2001 г., автоматик. Бутилката е 35 кг. или л.,нямам представа. Първия път сипах 15 лв., на другия ден пак 15 лв. На третия сипах 30 лв. и бутилката се напълни. 11+11+23=45. 45-35=10. С тия 10 л. или кг. минах 120 км. За сега това са ми изминатите км. Няма никаква разлика според мен в мощността. Количката си върви екстра. И както казва жената - Ако не ми беше казал, че карам на газ нямаше да разбера. Единственото на третия ден от както сложих смених свещи, но те не бяха сменяни около 2-3 год. Доволен съм, но да видим за напред как ще .
Цитат на: totishish - 22.08.2012 13:56
Колеги по тази тема има доста локуми да разтягаме. Мен лично ме интересува понеже не съм много запознат приликите и разликите между обикновена уредба и инжекциона Като оставим на страна разликата в цената. Искам мнения от колеги които коли са с газов инжекцион разход на гориво проблеми и препоръки. Как се държи колата на баир понеже съм карал кола с обикновена уредба и на баира едвали не трябваше да бутам колата. Общо взето какво ви е мнението и накрая препоръки за сервизи в Пловдив в които колеги са си слагали инжекцион.
Винаги съм карал дизел, дори в момента го правя. На морето обаче ходих с колата на баща ми, която е бензинова, защото излиза по-евтино!
Технически подробности за газовата няма да обяснявам, не съм и толкова компетентен.
Колата е старичко БМВ 2000см3, 6 цилиндъра, около 150 коня, съотвотно с монтиран газов инжекцион! Газовата уредба е Фобос, ако не се лъжа.
То май беше някаква компилация - управляващия блок бил made in BG, пък останалото в чужбина-нещо такова. Мен това не ме интересува.
Говорим в пари - супер натоварена колата към морето с 3-ма човека и много багаж даде разход около 12 литра при сериозно настъпване на педала. Стряскаща разлика във вървенето не усетих /разбира се 1:1 няма как да е с бензина/.
На прибиране колата беше разтоварена и съм карал сравнително спокойно, спазвайки ограниченията, само на няколко места при изпреварване настъпих до 150-160км/ч. Разход в литри не съм смятал, но от Приморско до Нови Искър се прибрах с 60 лв.
Ако я бях карал с до 100-130 сигурно щеше да падне още.
Климатика работеше без прекъсване и в двете посоки.
Има една особеност при засичане на разхода обаче. На различни бензиностанции е различно налягането, с което зареждат бутилките. Пистолетите изключват на различни стойности /литри/ и ако една бутилка е абсолютно празна, на едно място можеш да я "напълниш" за 50лв, а на друго за 55лв. примерно. От там идва и объркването в засичането на разхода
П.С. Взе да ми харесва да карам на газ! По-евтино е, а и тази кола върви в пъти повече на газ отколкото моята 1.9 TDI
В крайна сметка ме закараха при познат майстор който ще ми сложи италиански инжекцион +кръгла бутилка на мястото на резервната гума понеже съм с комби и неща да си развалям обема на багажника. Наплива за газ е доста голям защото ме записа чак за 10 септември. Инжекциона няма да е нов той го е слагал преди два месеца на една кола и сега ще го маха защото собственика продава колата и купувача не искал газ, но в крайна сметка ми дава пълна гаранция и безплатен сервиз за 2 години и това удоволствие за 700лв +чисто новата бутилка която е 40л.
Само ползи(финансови) от газовия инжекцион!Карам ДЕУ Ланос 1600, 106К.С. от 5 години.Чак на третия път сложих газов инжекцион в Шумен.Платих го преди 3 години около 700лв. но съм доволен защото проблемите свършиха и разхода спадна на 8л.-100км.Отделно имам Мерцедес Спринтер 2300см3 пак с газов инжекцион и ми дава разход 11-12л.-100км.Понеже близо 20г. карам на газ различни коли с различни уредби от тези съм много доволен.Никаква разлика от режим газ и бензин и много малка разлика в разхода.Моето мнение е че инвестицията се изплаща много бързо.