• Welcome to Българска Аквариумна Енциклопедия. Please login or sign up.
 
26.06.2025 21:33

Промяна новините на форума:

Ако все още не сте се запознали с правилата на форума, моля, направете го!


  • Професионална поддръжка на аквариуми

До автомобилните специалисти

Започната от Деян, 01.11.2013 12:10

« назад - напред »

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Деян

И такааа, след дълго бачкане и събиране на пари дойде момент да си купя кола.
Имам няколко изисквания - да е сравнително икономична и малка, да не е прекалено скъпа за обслужване.

Ще я ползвам предимно за градско каране, но не само.
Първо начално се бях спрял на корса С, но 90% внесените в българия са с 1.0 двигател, а това за извънградско шофиране няма да ми хареса. След това си харесах алфа 147, но разбрах че частите са пословично скъпи.

Не ми се кара на газ/метан, ще пробвам чист бензин/дизел.  Бюджета ми е около 3000лв с регистрациите и всичко. (да, ясно ми е че има доста аквариуми тук, които струват повече...  :-D )

Давайте идеи!  :-)

danielm

Клио седан!
За разлика от другите Рена е супер здраво, а поддръжката е като на скъпо колело.

Деян

Сега ще му хвърля едно око.  :-)

Antuni

Здр Деяне

Аз се занимавам и с внос на коли от време на време.
Щом държиш да е бензин имаш избор. 
Като цяло щом държиш да е малка градска кола (съдя по горния пост за корсата) най добре е да вземеш Golf4. Това е перфектен вариант за твоя бюджет. Бензиновите варианти са определено по ефтини така че ще имаш избор до 3000-3500лв. Ефтина потдръжка със здраво укачване и т.н. Просто гледай количката да е свежа за километрите не се занимавай всичко е върнато един път в истинската европа и втори път в БГ. Алтернативите които ти посочиха по горе за рендето са греда. А и тази която ти си упоменал е още по голяма греда за Alfa 147. Мога да говоря за слабите места на всички но нямам подобно време.

пп. Да не си помислят колегите че съм "голфър". Не съм. Аз съм точно от другата страна в която членуват BMW и MB.
0899808552

suntsu69

Hyundai е правилната марка. Затова и такситата са такива. Аз съм карал 15 години корейски коли(Деу и хюндай) - железни са.

hunter


todor_kt

Сеат Ибиза след 98-ма. Много голяма част от частите им са като на голф 3, т.е. са евтини за разлика от голф 4, или шкода фабия. Останалата част са от поло. Полото също е добър избор, но дизелово преди 2000-та година няма смисъл, защото има един скъп демферен маховик, който ще обезсмисли икономичността на дизела. Също така половерите имат по-специални скоростни кутии от останалите VW-та, на които им протича един семеринг и отива скоростната кутия.
Относно ибизата, визирам тези два варианта:
http://i198.photobucket.com/albums/aa183/abhardwaj1990/New%20Ibiza/IMG_8750.jpg
и
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5c/Seat_Ibiza_vr_blue.jpg
Първият вариант е фейслифта на ибиза 2. По принцип можеш да го познаеш по "целите" брони. Преди фейслифта, бронята е разделена на две части по дължината си:
http://1.bp.blogspot.com/-BuwwPTU_Q30/Tg_sZHCkUZI/AAAAAAAAAsE/6LFy_qprbO4/s1600/SEAT+Ibiza+Mk2.jpg

P.S.
Въпреки, че изглежда по-стара, като дизайн, за нискобюджетно возило бих избрал първият от посочените от мен варианти, т.е. ибиза 2 фейслифт, защото в следващия модел испанците с имали повече свобода по интериора на колата и съответно са вложили супер евтини материал, за разлика от интериора на 2-ката, който е взет директно от поло.

Aquael Shrimp Set 30:
Neocaridina Heteropoda var. Red Rili
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs8.postimg.org%2Fn2l7n7nf5%2F2q0owec.jpg&hash=0514b00eea16e20ef1c13ee69ef905e4d823e5c9

mollies

Здрасти колега, не знам какво търсиш от една кола като усещане. Защото поне за мен в крайна сметка всичко се свежда до това. Т.е. според мен ни разкажи още малко за себе си и желанието ти, иначе всеки би препоръчал това, което той харесва :) Ако не ти пука за нищо освен практическия аспект на нещата, то и според мен Голф 4, Астра, Корса или азиатците са подходящи. Ако обаче търсиш някакво удоволствие, различно от ритане на педала, нещата се променят. Аз например съм от малък свикнал с Пежо като марка и сегашната ми кола е 206, малко по-специална версия (Roland Garros), с кожа, стъклен таван и т.н. - и ми доставя удоволствие, нищо че за 4 години вече е време втори път да правя ходова част. Поддръжката е относително евтина, но не е да няма какво да се прави. Аз се бях спрял от прагматична гтедна точка на Корса на времето, н осе отказах, просто защото не ми доставя удоволствие. Голфовете са според мен много здрави и практични, а и доволно вървят, но това го знаят всички и им завишават цената обикновено. Иначе като интериор и ергономия са си дърво според мен. Докато пък Пежата имат едно малко по-осъзнато внимание към шофьора и неговия комфорт и ергономията като цяло.

Общо взето масовите и групови изпълнения рядко са много грешни, имам предвид, че такситата са все азиатски, а полицейските са основно Астри, което в никой случай не е напразно.

Най-важно според мен е да имаш доверен и много опитен майстор, който за 50-100 лева да прегледа колата преди да я купиш. Ние винаги така правим и досега не е имало грешка - както се казва за всичко ме предупреди, че и като време кое кога ще се обади позна :)

ПП: Фабията според мен не става, служебна чисто нова на бащата на жена ми си дойде с няколко дефекта, и какво ли не се прецака в последствие, по-зле от употребявана направо.

todor_kt

Цитат на: mollies - 01.11.2013 14:28
ПП: Фабията според мен не става, служебна чисто нова на бащата на жена ми си дойде с няколко дефекта, и какво ли не се прецака в последствие, по-зле от употребявана направо.
Ежедневката ми е Фабия, която преди това е била 10 години служебна(около 300 хиляди км) и карана от всякакви. Освен комплект ангренажен ремък, друго не съм сменял. Но фабиите са по-скъпи и от полото и от ибизата от идентично поколение, при втора употреба автомобилите, т.е. мисля, че с бюджет от 3000лв. няма да може да се вземе фабия.
Да уточня, че съм имал опит с 5-6 автомобила от VAG.
Aquael Shrimp Set 30:
Neocaridina Heteropoda var. Red Rili
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs8.postimg.org%2Fn2l7n7nf5%2F2q0owec.jpg&hash=0514b00eea16e20ef1c13ee69ef905e4d823e5c9

borracho

Аз бих ти препоръчал японска кола. Ако искаш здрава кола да не правиш всеки месец по нещо и да си спокоен. Карал съм преди различни марки, но откакто си купих Тойотата - само карам и никакъв ремонт досега (5 години). Някой веднага ще кажат ама частите им са скъпи - това не е вярно, били са скъпи преди когато японските коли бяха по-рядко срещани. Сега са на същите цени както на другите марки немски френски и тн автомобили. Примерно за твоите изисквания за малка и икономична кола - Тойота ярис. Макар че моята е голяма - Тойота корола, ми харчи 5/100 дизел.
бъди сеяч, а не разбирач!

Вени

Здравей колега аз бих ти препоръчал Daewoo Lanos,всичко по нея е Опел евтина за поддръжка и също така икономична!Карам такава кола вече 6-година ако искаш вярвай само масло сменявам не е мръднала!  *DRINK* *DRINK* *DRINK* *DRINK*

zlatna ribka

Цитат на: borracho - 01.11.2013 15:51
Аз бих ти препоръчал японска кола. Ако искаш здрава кола да не правиш всеки месец по нещо и да си спокоен. Карал съм преди различни марки, но откакто си купих Тойотата - само карам и никакъв ремонт досега (5 години). Някой веднага ще кажат ама частите им са скъпи - това не е вярно, били са скъпи преди когато японските коли бяха по-рядко срещани. Сега са на същите цени както на другите марки немски френски и тн автомобили. Примерно за твоите изисквания за малка и икономична кола - Тойота ярис. Макар че моята е голяма - Тойота корола, ми харчи 5/100 дизел.


Хич не мога да се съглася с твойто мнение....имаме Тойота Авенсис....смяна на ангренажен ремък ни струва 1000лв с ремонта(  говоря за смяна в сервиз на Тойота )....съседа кара голф4 и даде 70 лв за ремъка с ремонта...Казват ,че поне са издръжливи...та се успокоявам от тази мисъл....и силно се надявам в близките поне 5 години да не пипаме нищо по нея....ама знае ли човек ;-)
А по темата ...."  Кола и жена-на късмет" Успех!
"Разликата между приятелството и любовта е... доколко можете да се нараните един друг."

Деян

Хмммм, прочетох какво ме съветват колегите. Може да съм малко предубеден, но имам афинитет към немски коли. Може би е така, понеже в семейството ми всички карат такива, с тях съм израстнал и съм се научил да карам.  :-D
Та, бях се насочил предимно към опел, но и голф 4 не бих отказал. Въпросът е, че не ми влиза точно в бюджета...

За японските коли наистина чувам много добри неща, но при тях началното капиталовложение е по-голямо, па макар и после да се поддържат евтино.  :-)

Иначе много хора ми казват - "купи си италианска кола, те имат душа!", да ти имам и душата като ми пробие джоба.  :-D

Ако бъркам някъде ще се радвам да ме насочите!

borracho

Цитат на: zlatna ribka - 01.11.2013 16:27

Хич не мога да се съглася с твойто мнение....имаме Тойота Авенсис....смяна на ангренажен ремък ни струва 1000лв с ремонта(  говоря за смяна в сервиз на Тойота )....съседа кара голф4 и даде 70 лв за ремъка с ремонта...Казват ,че поне са издръжливи...та се успокоявам от тази мисъл....и силно се надявам в близките поне 5 години да не пипаме нищо по нея....ама знае ли човек ;-)
А по темата ...."  Кола и жена-на късмет" Успех!
ааа в сервиз на Тойота не е хубаво, там взимат луди пари, питай мъжа ти колко е струвала само работата и колко самия ремък. Така че твоят пример не е показателен. Съседа с голфа едва ли е отишъл в сервиз на Фолксваген а вероятно в някой гаражен сервиз. На моята тойота ремъка ми го сменяха в сервиз, но не лъскав а обикновен и не помня колко струваше, но щом не помня значи не е била някаква такава сума за която говориш. Относно това за немските коли, и аз бях техен привърженик преди да подкарам японска. Но всеки си има предпочитания.
бъди сеяч, а не разбирач!

zlatna ribka

Прав си питах го....700лв е ремъка със смяната е 1000лв( което хич не ме успокои) *CRAZY*,но в Тойота са му дали 5 год гаранция....иначе никаква гаранция не давали...
"Разликата между приятелството и любовта е... доколко можете да се нараните един друг."