И такааа, след дълго бачкане и събиране на пари дойде момент да си купя кола.
Имам няколко изисквания - да е сравнително икономична и малка, да не е прекалено скъпа за обслужване.
Ще я ползвам предимно за градско каране, но не само.
Първо начално се бях спрял на корса С, но 90% внесените в българия са с 1.0 двигател, а това за извънградско шофиране няма да ми хареса. След това си харесах алфа 147, но разбрах че частите са пословично скъпи.
Не ми се кара на газ/метан, ще пробвам чист бензин/дизел. Бюджета ми е около 3000лв с регистрациите и всичко. (да, ясно ми е че има доста аквариуми тук, които струват повече... :-D )
Давайте идеи! :-)
Клио седан!
За разлика от другите Рена е супер здраво, а поддръжката е като на скъпо колело.
Сега ще му хвърля едно око. :-)
Здр Деяне
Аз се занимавам и с внос на коли от време на време.
Щом държиш да е бензин имаш избор.
Като цяло щом държиш да е малка градска кола (съдя по горния пост за корсата) най добре е да вземеш Golf4. Това е перфектен вариант за твоя бюджет. Бензиновите варианти са определено по ефтини така че ще имаш избор до 3000-3500лв. Ефтина потдръжка със здраво укачване и т.н. Просто гледай количката да е свежа за километрите не се занимавай всичко е върнато един път в истинската европа и втори път в БГ. Алтернативите които ти посочиха по горе за рендето са греда. А и тази която ти си упоменал е още по голяма греда за Alfa 147. Мога да говоря за слабите места на всички но нямам подобно време.
пп. Да не си помислят колегите че съм "голфър". Не съм. Аз съм точно от другата страна в която членуват BMW и MB.
Hyundai е правилната марка. Затова и такситата са такива. Аз съм карал 15 години корейски коли(Деу и хюндай) - железни са.
Аз също съм за volkswagen
Сеат Ибиза след 98-ма. Много голяма част от частите им са като на голф 3, т.е. са евтини за разлика от голф 4, или шкода фабия. Останалата част са от поло. Полото също е добър избор, но дизелово преди 2000-та година няма смисъл, защото има един скъп демферен маховик, който ще обезсмисли икономичността на дизела. Също така половерите имат по-специални скоростни кутии от останалите VW-та, на които им протича един семеринг и отива скоростната кутия.
Относно ибизата, визирам тези два варианта:
http://i198.photobucket.com/albums/aa183/abhardwaj1990/New%20Ibiza/IMG_8750.jpg (http://i198.photobucket.com/albums/aa183/abhardwaj1990/New%20Ibiza/IMG_8750.jpg)
и
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5c/Seat_Ibiza_vr_blue.jpg (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5c/Seat_Ibiza_vr_blue.jpg)
Първият вариант е фейслифта на ибиза 2. По принцип можеш да го познаеш по "целите" брони. Преди фейслифта, бронята е разделена на две части по дължината си:
http://1.bp.blogspot.com/-BuwwPTU_Q30/Tg_sZHCkUZI/AAAAAAAAAsE/6LFy_qprbO4/s1600/SEAT+Ibiza+Mk2.jpg (http://1.bp.blogspot.com/-BuwwPTU_Q30/Tg_sZHCkUZI/AAAAAAAAAsE/6LFy_qprbO4/s1600/SEAT+Ibiza+Mk2.jpg)
P.S.
Въпреки, че изглежда по-стара, като дизайн, за нискобюджетно возило бих избрал първият от посочените от мен варианти, т.е. ибиза 2 фейслифт, защото в следващия модел испанците с имали повече свобода по интериора на колата и съответно са вложили супер евтини материал, за разлика от интериора на 2-ката, който е взет директно от поло.
Здрасти колега, не знам какво търсиш от една кола като усещане. Защото поне за мен в крайна сметка всичко се свежда до това. Т.е. според мен ни разкажи още малко за себе си и желанието ти, иначе всеки би препоръчал това, което той харесва :) Ако не ти пука за нищо освен практическия аспект на нещата, то и според мен Голф 4, Астра, Корса или азиатците са подходящи. Ако обаче търсиш някакво удоволствие, различно от ритане на педала, нещата се променят. Аз например съм от малък свикнал с Пежо като марка и сегашната ми кола е 206, малко по-специална версия (Roland Garros), с кожа, стъклен таван и т.н. - и ми доставя удоволствие, нищо че за 4 години вече е време втори път да правя ходова част. Поддръжката е относително евтина, но не е да няма какво да се прави. Аз се бях спрял от прагматична гтедна точка на Корса на времето, н осе отказах, просто защото не ми доставя удоволствие. Голфовете са според мен много здрави и практични, а и доволно вървят, но това го знаят всички и им завишават цената обикновено. Иначе като интериор и ергономия са си дърво според мен. Докато пък Пежата имат едно малко по-осъзнато внимание към шофьора и неговия комфорт и ергономията като цяло.
Общо взето масовите и групови изпълнения рядко са много грешни, имам предвид, че такситата са все азиатски, а полицейските са основно Астри, което в никой случай не е напразно.
Най-важно според мен е да имаш доверен и много опитен майстор, който за 50-100 лева да прегледа колата преди да я купиш. Ние винаги така правим и досега не е имало грешка - както се казва за всичко ме предупреди, че и като време кое кога ще се обади позна :)
ПП: Фабията според мен не става, служебна чисто нова на бащата на жена ми си дойде с няколко дефекта, и какво ли не се прецака в последствие, по-зле от употребявана направо.
Цитат на: mollies - 01.11.2013 14:28
ПП: Фабията според мен не става, служебна чисто нова на бащата на жена ми си дойде с няколко дефекта, и какво ли не се прецака в последствие, по-зле от употребявана направо.
Ежедневката ми е Фабия, която преди това е била 10 години служебна(около 300 хиляди км) и карана от всякакви. Освен комплект ангренажен ремък, друго не съм сменял. Но фабиите са по-скъпи и от полото и от ибизата от идентично поколение, при втора употреба автомобилите, т.е. мисля, че с бюджет от 3000лв. няма да може да се вземе фабия.
Да уточня, че съм имал опит с 5-6 автомобила от VAG.
Аз бих ти препоръчал японска кола. Ако искаш здрава кола да не правиш всеки месец по нещо и да си спокоен. Карал съм преди различни марки, но откакто си купих Тойотата - само карам и никакъв ремонт досега (5 години). Някой веднага ще кажат ама частите им са скъпи - това не е вярно, били са скъпи преди когато японските коли бяха по-рядко срещани. Сега са на същите цени както на другите марки немски френски и тн автомобили. Примерно за твоите изисквания за малка и икономична кола - Тойота ярис. Макар че моята е голяма - Тойота корола, ми харчи 5/100 дизел.
Здравей колега аз бих ти препоръчал Daewoo Lanos,всичко по нея е Опел евтина за поддръжка и също така икономична!Карам такава кола вече 6-година ако искаш вярвай само масло сменявам не е мръднала! *DRINK* *DRINK* *DRINK* *DRINK*
Цитат на: borracho - 01.11.2013 15:51
Аз бих ти препоръчал японска кола. Ако искаш здрава кола да не правиш всеки месец по нещо и да си спокоен. Карал съм преди различни марки, но откакто си купих Тойотата - само карам и никакъв ремонт досега (5 години). Някой веднага ще кажат ама частите им са скъпи - това не е вярно, били са скъпи преди когато японските коли бяха по-рядко срещани. Сега са на същите цени както на другите марки немски френски и тн автомобили. Примерно за твоите изисквания за малка и икономична кола - Тойота ярис. Макар че моята е голяма - Тойота корола, ми харчи 5/100 дизел.
Хич не мога да се съглася с твойто мнение....имаме Тойота Авенсис....смяна на ангренажен ремък ни струва 1000лв с ремонта( говоря за смяна в сервиз на Тойота )....съседа кара голф4 и даде 70 лв за ремъка с ремонта...Казват ,че поне са издръжливи...та се успокоявам от тази мисъл....и силно се надявам в близките поне 5 години да не пипаме нищо по нея....ама знае ли човек ;-)
А по темата ...." Кола и жена-на късмет" Успех!
Хмммм, прочетох какво ме съветват колегите. Може да съм малко предубеден, но имам афинитет към немски коли. Може би е така, понеже в семейството ми всички карат такива, с тях съм израстнал и съм се научил да карам. :-D
Та, бях се насочил предимно към опел, но и голф 4 не бих отказал. Въпросът е, че не ми влиза точно в бюджета...
За японските коли наистина чувам много добри неща, но при тях началното капиталовложение е по-голямо, па макар и после да се поддържат евтино. :-)
Иначе много хора ми казват - "купи си италианска кола, те имат душа!", да ти имам и душата като ми пробие джоба. :-D
Ако бъркам някъде ще се радвам да ме насочите!
Цитат на: zlatna ribka - 01.11.2013 16:27
Хич не мога да се съглася с твойто мнение....имаме Тойота Авенсис....смяна на ангренажен ремък ни струва 1000лв с ремонта( говоря за смяна в сервиз на Тойота )....съседа кара голф4 и даде 70 лв за ремъка с ремонта...Казват ,че поне са издръжливи...та се успокоявам от тази мисъл....и силно се надявам в близките поне 5 години да не пипаме нищо по нея....ама знае ли човек ;-)
А по темата ...." Кола и жена-на късмет" Успех!
ааа в сервиз на Тойота не е хубаво, там взимат луди пари, питай мъжа ти колко е струвала само работата и колко самия ремък. Така че твоят пример не е показателен. Съседа с голфа едва ли е отишъл в сервиз на Фолксваген а вероятно в някой гаражен сервиз. На моята тойота ремъка ми го сменяха в сервиз, но не лъскав а обикновен и не помня колко струваше, но щом не помня значи не е била някаква такава сума за която говориш. Относно това за немските коли, и аз бях техен привърженик преди да подкарам японска. Но всеки си има предпочитания.
Прав си питах го....700лв е ремъка със смяната е 1000лв( което хич не ме успокои) *CRAZY*,но в Тойота са му дали 5 год гаранция....иначе никаква гаранция не давали...
Щом искаш немска кола, купи си такава.
Слабите места на Опелите са калници, подкалници и прагове. Имай го предвид. Ако не се наложи ремонт по ходовата част и двигателя, всяка година ще се налага нещо да кърпиш. Иначе са икономични.
Голфовете... не знам защо така и не можах да ги харесам тези коли. Возят като каруца. Т.е. много твърдо, сковано.. Иначе са бегачки.
Ако аз трябва да си купувам кола бих избрала Волво или Ауди. За нашите пътища са идеални. След година, две и аз ще съм на този етап и тогава ще тегля плюсове и минуси. Но аз държа да е голяма кола. Да не говоря, че съм се насочила към пикапчетата шараните, еспейса... Но то е защото сме голямо семейство и искаме семейна кола.
Деяне "слушай какво ти пее радиото"....
Вземи си голфче. Гледай да е читаво и няма да те остави на пътя. Слабото место което са изтъкнали колегите за демферния съединител се оправя много лесно. Слага се от пасат 2 или голф 2 и си куршум.... А най добре да си я вземеш колицата без хлопащ маховик на съединителя. Той се чува така че и въобще да не разбираш ще го чуеш. За останалите марки мога да пиша плеяди просто но няма да ни стигне времето. Само ще вметна за "Япончетата". Всичко за тях е повече прехвалено отколкото реалност. Взимал съм доста японски коли и нямат продаване :-D :-D. Единственото което продавам бързо от японските е Honda CRV. Това е нещото което се продава веднага но си има причини за това. За Френските коли малко са като френските жени с "меко окачване"... :-D :-D С няколко думи Френска кола не повече от 4-6 годишна и то с 2.0 HDI мотор, всичко останало е.....
Италианска кола - само нова от магазина иначе олеле....
Продал съм доста автомобили и съм ползвал още поне над 10 различни за лична употреба. Аз обичам да ги сменям ако не всяка година поне през година време. И затова мога да ти говоря за всяка една марка и модел но ще спра до тук за да няма и сърдити. *DRINK*
Аз, имам италиянска кола фиат браво и съм си доволен.Бих ти препоръчал следващия модел Стило. *THUMBS UP*
+1 за Японските автомобили. Карам Нисан Примера вече 80 хил. км. единственото което съм сменил по двигателя е водна помпа, която струваше 46 лв(среден клас). Специално бензиновите Примери до 2002г. са със верига, а не с ремък. От към возия е много комфортна. Баща ми пък кара дизелова Примера. Навъртял е по-малко км. , но не се обаждала въпреки, че е вече на 15г. Иначе за твоя бюджет ти препоръчвам Нисан Алмера. Дизелите са доста икономични, пък на дълъг път със сигурност са доста по-комфортни от корсите.
(https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs10.postimg.cc%2Fm2lrhhjmx%2FNissan_Almera_1_5_SE_Uk.jpg&hash=5c316be7dea608c05fa7003edc6901a7e8aa7c2b) (http://postimage.org/)
Аз си мисля че задкормилното устройство е най-важното на автомобила.
Карах преди ОПЕЛ АСТРА.Смлях я от каране и почти никакви дефекти единствено дето и загниват прагове и калници.Сега съм на ван ПЕЖО от ноември миналата година до сега 30 000 километра без никакъв проблем с колата или ремонт(като не се броят задължителните като смяна на масло и ремъци).Ако я гледаш както трябва и тя ще те вози без проблеми.
Здравейте колеги, много тогава тема е това, защото всеки има различен вкус а пък и размери. На едри хора е трудно да се побират в малки коли и затова е малко трудно да кажете на даден човек вземи това и ще си писнете идеално. Друг е въпроса , че има разлики в една и съща кола в различни ръце. Имам в предвид, че на колата ако не се сменяват консумативите ще се вкараш във филм. Аз лично те съветвам отиваш и сядаш в различни видове и модели на коли и ще разбереш коя е ще ти пасне. Всяка си има предимства и недостатъци и всеки, който има и е доволен от даден модел ще ти го препоръчва. Аз лично съм привърженик на моделите 4х4 , че карането по нашите пътища са си чист офроуд.
Бах маа му,и аз си мислех че след 13 години в бранша с автомобили съм поне малко в час с тях. =-O
Колеги,само едно ще ви кажа.Един е Господ на небето и една е колата на земята М–––––С.
Поздрави!!!
Автомобила не прави човека. Ако си шофьор и на каруца да те кача, ще я караш по правилата. Не знам Деян от кога има книжка, но ще му кажа, че не книжката кара колата, а задкормилното устройтво, както е казал Жоро. Това каква марка кола караш, не е застраховка живот на пътя.
Дидо, за да избереш колата която ти приляга най добре е нужно тестване на различни марки автомобили. Като устройство автомобила е един същ. Върви с гориво. Но ти вече си се спрял на немски автомобил. Съветът ми е, да не си го взимаш много мощен. Купи си един таралясник, на който да се пречупиш, като шофьор, да оттренираш ситуации, както в зимни така и в летни условия. И най вече, да караш съвестно, трезво. Пази другите на пътя, пази и себе си и не разчитай на другите да те пазят така, както ги пазиш ти. Никой няма да ти даде предимство, но не трябва и да нахалстваш за такова.
Аз съм на 32г и имам само една категория, която изкарах в техникума в който учих. Категория Т. Сега сериозно се замислям, да изкарам един любителски курс, защото ми писна да викам роднини да ме карат, де до болница, де до село... А да се тъпчеш в маршрутка Русе- Свищов, с две деца и сакове... Мъкааа и в повечето случаи, никой не ти отстъпва място и стоиш правостоящ. Но! На тези години, аз вече се страхувам да рискувам. Не защото съм дърта, а защото трябва да нося отговорност за още 3 живота на пътя. Не съм толкова смела, макар зодията ми да говори друго. Искам не искам, ще се наложи да изкарам курс.
Отплеснах се, но мисля, че схвана мисълта ми. Нека някой твой приятел, ти довери колата си да го закараш до някъде. Малко или много това ще ти помогне. Кола винаги може да си купиш. Първата трудно се забравя (като жената).
ПС. Помниш ли камарото от Трансформърс... Какво учукано беше, а в какво се превърна. И твоя Бъмбъл Би ще се появи.
Без да почупиш нерви за ремонт, няма да си харесаш марка. *DRINK* *DRINK*
Айде, че много дълго стана...
+1 за Хюндай. Много здрави. Карам купенце 98 от пет години и до момента съм съм сменял само един датчик. Работи като часовник. Неудобството е ,че е двувратка,но компесира с визия,вози твърдичко,но взимаш завой с 90 и не го усещаш.
Защо пък не си вземеш някоя Лада. Евтина поддръжка, части... Е, малко зимата нямат парно и лятото климатика не работи, но за градски условия и дълъг път се справя доста добре. ;-)
Примерите с такситата и полицейските астри за мен ама хич не са показателни за каквото и да било!
Такситата - никой таксиджия не си избира сам автомобила. Фирмата взима колите и ги дава на лизинг на таксиджиите на тройна цена. Те нямат избор, защото лизинг на тях няма кой да даде. Те си избират автомобила колкото и тираджията си избира TIR-a!
Не знам защо мислите, че избора на автомобилите в МВР е следствие на рационално мислене и опит за оптимизация ... *ROFL*!
Не е никак лошо да се гледат масовите автомобили, които навъртат по много километри, ама нека да са тези, които ползват частните компании с големи флийтове и търсят бюджетни aвтомобили (махаме за представителните нужди)! Там вероятно :-D се смята доооста - покупна цена, обезценка, сервиз, разход на километър, тотал кост за 200 000км ...
Аз лично служебни Голфове ... не съм виждал много!
Темата е абсолютно излишна и бих казал вреди на избора ти. Много е относително. Въпроса е ти какво очакване имаш от автомобила и кое най-ще ти легне на сърцето.
Аз лично съм бивш собственик на Мерцедес, после съвсем случайно се сдобих с Ланча... ами от италианските не можеш да ме върнеш в скучните велики немски машини. Но това съм аз - индивидуалист, който обича комфорта, детайла и удоволствието от шофирането, а за друг показателно, че даден автомобил е хубав е колко яко може да я наблъска със зарзават и ремъка да струва 20лв... Търси автомобил, който ТИ харесваш и който отговаря на изискванията ти, а не някой, който са ти препоръчали във форум. После вече търси информация за обичайните болежки и къде евентуално да търсиш изненади ;)
Здравей, тъй като ще купуваш употребяван автомобил, сравнение е трудно да се прави на различните модели. Според мен търси запазен автомобил, а не конкретна марка и модел. Коментари от рода на голфовете са най здрави, японските са най- не знам си какви, може да са валидни за нов автомобил. И най-здравия модел ако е спукан от каране и неподдържан ще ти скъса нервите с ремонти. Нали все пак всяка част си има определен експлоатационен период, след което дефектира. Разбира се при различните модели това е различно.
И все пак кола (употребявана), жена и прасе се вземат на късмет.
Поддържам горното мнение - трябва да се избира внимателно кола 2-ра употреба! Това означава задължително да се иска проверка в сервиз или поне с познат автомонтьор на място. Аз съм сменил вече 3 опела - кадет, аскона и вектра и съм останал доволен - сравнително евтина за поддръжка марка. Сегашните корси са също в класа на икономичните градски коли. Ако ще се кара предимно градско...
Цитат на: danielm - 02.11.2013 03:35
Примерите с такситата и полицейските астри за мен ама хич не са показателни за каквото и да било!
Такситата - никой таксиджия не си избира сам автомобила. Фирмата взима колите и ги дава на лизинг на таксиджиите на тройна цена. Те нямат избор, защото лизинг на тях няма кой да даде. Те си избират автомобила колкото и тираджията си избира TIR-a!
Не знам защо мислите, че избора на автомобилите в МВР е следствие на рационално мислене и опит за оптимизация ... *ROFL*!
Не е никак лошо да се гледат масовите автомобили, които навъртат по много километри, ама нека да са тези, които ползват частните компании с големи флийтове и търсят бюджетни aвтомобили (махаме за представителните нужди)! Там вероятно :-D се смята доооста - покупна цена, обезценка, сервиз, разход на километър, тотал кост за 200 000км ...
Аз лично служебни Голфове ... не съм виждал много!
При частните доста играе и ситуацията - кой производител какви условия ще даде (не че такситата са държавни де). Докато полЮцията не харчи свои пари. А за частните компании... бил съм на две служби досега - и в двете служебните автомобили са 206-ци *CRAZY*
А до автора - и други колеги мислят като мен - кеф цена няма в крайна сметка! Харесай си модел, намери позапазена, заведи да я прегледат и това е - останалото е късмет :)