• Welcome to Българска Аквариумна Енциклопедия. Please login or sign up.
 
27.04.2024 11:22

Промяна новините на форума:

Ако имате проблем в аквариума, преди да пуснете нова тема, попълнете въпросника тук.


  • Killiman Ltd
  • Професионална поддръжка на аквариуми

Въпрос за свързване на баласт

Започната от theater, 28.05.2006 21:58

« назад - напред »

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

theater

Здравейте,
изчетох няколко теми, свързани с баластите, но не разбрах едно единствено нещо.
Трябва ли да се ползва адаптер за DC или се подава директно 220 V AC на отбелязания вход (в такъв случай поляритета не би трябвало да има значение)?
140л - харацини
http://starividri.org

NO CARRIER

На нормалните баласти се подава 220В направо. И да, обикновено, няма значение къде ще е фаза, къде нула.
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftsvetkov.be%2Fupld%2Ffiles%2F1%2Fsign.jpg&hash=1bbdd94fc32cecdafae4a45f7c2393708fb9e9a5
Дневникът на Николай Цветков
Не ме е яд, че ме лъжат. Яд ме е когато мислят, че им вярвам.

Joro Vn

Повечето баласти май са с три входа /букси, куплунзи/ и всеки е означен- фаза /L/, нула /N/ и земя /паднал ми е клавиша за знака :wink: /. На практика наистина няма значение дали ще размениш фазата и нулата. Но свикнах да спазвам означенията, че знае ли се кой ще пипа след мен. Само да не вкараш фазата в "земя"-та,че  :ang .

theater

Цитат на: "Joro Vn"Повечето баласти май са с три входа /букси, куплунзи/ и всеки е означен- фаза /L/, нула /N/ и земя /паднал ми е клавиша за знака :wink: /. На практика наистина няма значение дали ще размениш фазата и нулата. Но свикнах да спазвам означенията, че знае ли се кой ще пипа след мен. Само да не вкараш фазата в "земя"-та,че  :ang .
Здрасти Жоро,
баласта, който съм си купил е на Вито за 2x18W и има само L и N на схемата, която дават. Не знам как може да се свърже коректно, при положение че се ползва стандартен шуко-щепсел, който няма ориентация за фаза-нула.
Само още един въпрос.
Трябва ли да се връзва паралелно стартер или при употреба на баласт или няма нужда ?

Поздрави,
theater
140л - харацини
http://starividri.org

zmeq

Пределно е ясно, че фаза-нула не се гледа.
То ако е така всеки път тряба с фазомера да се гледа преди да се включи в контакта  :wink:
А сами се сещате, че това е абсурд  :!:

Joro Vn

Пак се отплесваме май :wink: .
Споменах за вариант, при който може да ползва ключ. Може да се добави таймер и предпазител, и всичко това да е свързано към нещо стационарно- разпределително табло например. С ключа може да се осъществява и превключване от автоматичен режим /таймер/ към ръчен. Трябва само да е превключващ. Може да има и средно неутрално положение. Много е практично, не е необходимо всеки път да дърпаш щепсели и/или да ръчкаш таймера, дори и да си има собствен вграден ключ. Имал съм случаи, когато се включва с щепсел, при разединяване в ел. мрежата да се върне паразитен импулс, който влияе на някой уреди в къщи.
Стартер не е необходимо да се добавя, нито пък нещо друго. И пак ще хвърля бомба за бъдещ коментар :wink: : на класните баласти върху корпуса са маркирани препоръчителното сечение на изходящите кабели, както и тяхната мах дължина. Не съм си правил опити до колко трябва да се спазва това предписание за дължина, но мисля, че дори и да бъда двойна дължина, пак ще работят. Стига да не ги направиш дълги като въдица за дъно в работно положение :wink: . Спазвай си схемата на свързане, която е маркирана също върху корпуса. Работи само по нея и задължително с две лампи. Ако едната дефектира, би трябвало и другата да изгасне.

theater

Мерси за изчерпателния отговор, Жоро !  :D
Темата според мен може да се заключи ако никой друг няма какво да добави.
140л - харацини
http://starividri.org

Violeta

Цитат на: "Joro Vn"И пак ще хвърля бомба за бъдещ коментар :wink: : на класните баласти върху корпуса са маркирани препоръчителното сечение на изходящите кабели, както и тяхната мах дължина. Не съм си правил опити до колко трябва да се спазва това предписание за дължина, но мисля, че дори и да бъда двойна дължина, пак ще работят.
Оказа се, че има значение и отбелязаната максимална дължина на проводника. Един баласт на Philips 2x54W ми вгорчи живота преди няколко месеца. Понеже нямаше как да му спазя препоръката за 0,5m max на изводи еди-кои-си, пък и не подозирах каква е причината... Минах през смяна на баласти - един Philips с друг Philips, после с Osram... добре че нямаше с какво друго да сменям :D
В крайна сметка "обърнах" схемата и баласта запали. Държа да отбележа, че в последния вариант дължините на проводниците също надхвърляха максимално допустимите, но все пак беше в рамките на приличието :wink:
Колкото повече, толкова повече.     Мечо Пух

Stas

Държа да отбележа, че съм свидетел на това, което казва Виолета.
Нещата впоследствие тръгнаха и повече грижи не е имало. :)
Но дължината на проводниците се оказа наистина критично важна!

Joro Vn

Цитатдължините на проводниците също надхвърляха максимално допустимите, но все пак беше в рамките на приличието
За това горорим, не повече от коефициент 2 за дължината.
Violeta, възможно е типа и сечението на проводника също да оказват в известна степен влияние за мах дължина. Ако имаш служебно време за губене, може да направиш един доклад със сравнителни резултати :wink: . Шега или не, но ще опиша една доста аналогична ситуация. Преди 4-5 год. с няколко колеги бяхме тръгнали да правим безтрансформаторен електрожен. Както и при баласта, изходящото напрежение е високочестотно и в същия порядък като стойност. Единият вече имаше работещ прототип. И се оказва, че изходящия кабел при многожичен вариант влошава многократно заварката /ако изобщо може да се нарече заварка/, отколкото същата дължина и сечение, но едножичен.
Стига толкова, че наистина ще заключат темата :) .

niky

A, напротив. Може да продължиш за електрожена :D

Joro Vn

Те така се постига блоговолението на Зевс :D  :wink: .
Niky, позаровихме огъня. Много бие през пръстите купуването на транзистори по 20- на лева и ако последва  rip , има  :cry1 . А и цените на фабричните изпълнения паднаха много. Най- първоначалните замисли бяха за напълно електронен и компактен модел- дори и без тежките и обемисти дросели при някои модели. Оригиналните са колкото половин кутия за обувки и тежат май под килограм.
Ако имаш интереси в тази област, може да видя какво ми е останало като събрана информация. Дори бях заловил във фирмената мрежа погрешно принтирана дипломна работа за такъв електрожен, предполагам от натиснат погрешно клавиш "принт".

vlassev

спрях се на схема 4 лампи с 4 баласта. Баластите са от вън в пластмасова кутийка, но стават много кабели влизащи в танка - 16! има ли някакъв начин това число да се намали? нещо като обща точка.....

zariio

Цитат на: "vlassev"спрях се на схема 4 лампи с 4 баласта. Баластите са от вън в пластмасова кутийка, но стават много кабели влизащи в танка - 16! има ли някакъв начин това число да се намали? нещо като обща точка.....
Замисли се над варианта 1баласт-4лампи или 1баласт-2лампи :wink:
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs9.postimg.org%2F49ki5eazv%2F10494175_10152367057258271_2072129839_o.jpg&hash=c59af89265d29439b6cc64736d6ad480b08a97c1

Violeta

Човече, защо са ти толкова много баласти??? И какви лампи ще палиш?
Колкото повече, толкова повече.     Мечо Пух

Similar topics (5)

49153

Публикации: 4
Прегледи: 2793

7211

Публикации: 18
Прегледи: 10110

49922

Публикации: 11
Прегледи: 4652

40147

Публикации: 2
Прегледи: 2846

4251

Публикации: 22
Прегледи: 12057