• Welcome to Българска Аквариумна Енциклопедия. Please login or sign up.
 
27.04.2024 18:59

Промяна новините на форума:

Ако имате проблем в аквариума, преди да пуснете нова тема, попълнете въпросника тук.


  • Killiman Ltd
  • Професионална поддръжка на аквариуми

Осветление за 540л

Започната от nevidimite, 18.03.2009 23:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

nevidimite

Здравейте,аз съм начинаещ в сферата на акваристиката,и ще бъда много благодарен ако някой ми помогне.Имам аквариум-540л.-180/60/50.  В момента съм с 3 китайски осветителни тела 36В., 120св., с 1 Аквастар, 1 Гро лукс и 1 Сера Дийп СИЙ.Може ли някой да ми даде съвет какво осветление трябва,в смисъл ватове,спектър,дължина на пурите и т.н. Имам СО2 система .Ще отглеждам различни растения.И искам да е като обитована джунгла. Благодаря ви предварително. *thanks

panchopan

Здрасти.
Има ужасно много писано по темата. Потърси.

Накратко.
Решаваш първо какво искаш да гледаш - риби или растения. После какви риби или растения.
После питаш пак. Защото така както си започнал темата вариантите са безкрайно много.
Голям аквариум и СО2.

След като си начинаещ бих те посъветвал да си направиш един средно осветен аквариум от 0.5 вата/литър.
За такава осветеност има много, разнообразни и не капризни растения.
За голям аквариум като твоя за да докараш 0.5 вата/литър бих ти препоръчал Т5 пури по 80 вата - 150см.
4 такива пури са ти 320 вата или малко повече от 0.6 вата/литър но пък това ти дава възможност като напреднеш да си сложиш по-капризни растения щом имаш и СО2.

В началото си взимаш някакви лесни за гледане бързорастящи растения за да пречат на развитието на водораслите и постепенно вкарваш бавно растящи според това колко си успял да научиш от форума.
Имаше една тема за разделяне на растенията според това какво осветление искат. Намери я и почети.
- Има си правила - не можете да използвате магия срещу граждани! - кресна търговецът.