• Welcome to Българска Аквариумна Енциклопедия. Please login or sign up.
 
23.05.2024 08:54

Промяна новините на форума:

Ако все още не сте се запознали с правилата на форума, моля, направете го!


  • Killiman Ltd
  • Професионална поддръжка на аквариуми

Детска акумулаторна кола

Започната от lsimeonov, 17.06.2013 21:21

« назад - напред »

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

lsimeonov

Здравейте, колеги! Ще обясня накратко какво правя и къде срещам трудност. Малкия ми има стар мотор с един двигател, аз купих два нови двигателя с редукторите и ги монтирах. Питанката ми е следната, как е направена бързата и бавната степен на купешките. Аз си мислех, че е като работи само единия и като включа и другия двигател става два пъти по- бързо, ама йок, не е така. Даже направих прекъсвач на единия двигател, но така реализирано само го правя с 1 или с 2 задвижващи колела. Как мога да му увелича скоростта, купените са с по един акумулатор и с два двигателя, кой елемент пропускам в схемата, та да накарам електромоторчетата да въртят по бързо?Моля някой ако има кола с две степени, да снима инсталацията и елементите от електрониката да се ориентирам какво пропускам аз. Идеи? Благодаря!

_777_

Нямам такава кола ;-) ама първото нещо което може да увеличи скоростта и за което се сещам е редуктор. :-)
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs18.postimg.org%2Frg38pb2jt%2F24_05_15.jpg&hash=6f97fcaa79676235e44de93c1abe16d6edfa3739

Caxapa

С двата двигателя, може само да стане по мощен но е  и по-бърз. Ел. двигателите трябва да са с няколко кабела. При едната комбинация на свързване сработва едната скорост. Бързата предавка е другата комбинация като това става с ключ-превключвач. Има възможност с реостат но тогава максимума ще е това което и сега докарваш  а само  намаляш..Педала на газта на тези колички, и моторчета /някои от тях де/  са на този принцип.  ;-)

hunter

Колега дай някоя снимка да се ориентираме детска кола може и да се броят и с дистанционно. На колко волта работи какъв е акумулатора 12в ли колко има много начини по електронен път да въздействаш на мотор да си променя оборота. Но за сметка на това пада мощноста. Да реостат е един от вариантите да му влияеш по ток. За редуктор не съм съгласен поради простата причина че редуктор мотора на 100% си има и там са фиксирани оборотите. Изключение прави скоростна кутия като редуктор но там иска и синхронизатори.  Ето ти принципна схема на 220волта за бормашина http://postimg.cc/image/5be1om18p/ ако се барне малко става и за 12волта а реостата във случая потенциометър може да се замести със ключ за да се постигне резултат да се имитира превключване на скорости. Ето и за честотно регулиране но тука работата е по-дебела http://toplofikacia.hit.bg/speedcontrol.htm има и със микроконтролери със ШИМ но там вече е програмиране.

lsimeonov

Снимки в моменат нямам, но утре ще кача. Колата всъщност е мотор, новите двигатели са от бъги, което има мой познат и върви доста по бързо. Лошото е, че живеем далече един от друг и няма как да го разглобя да видя там как е изпълнено. Мотора е за детенце, двигателчетата са на 12В 8000 оборота и са поставени в пласмасови редуктори с по 3 зъбни колела, които няма как да се разместят.

Цитат на: Caxapa - 17.06.2013 21:53
С двата двигателя, може само да стане по мощен но е  и по-бърз. Ел. двигателите трябва да са с няколко кабела. При едната комбинация на свързване сработва едната скорост. Бързата предавка е другата комбинация като това става с ключ-превключвач. Има възможност с реостат но тогава максимума ще е това което и сега докарваш  а само  намаляш..Педала на газта на тези колички, и моторчета /някои от тях де/  са на този принцип.  ;-)

В това, че става по мощно се убедих и аз, в момента качва баирчето пред къщата, където и колата понякога ми се мъчи и превърта гуми! Нямат няколко кабела, само два, като има бутос с който като обърнеш посоката върти един път напред в другия назат. Ако е от полза изпълнението в тези колички е на принципа на винтовертите.

П.С. Добре, аз се чудя само, как със същите двигателчета, бъгито на моя познат върви по бързо, като е по тежко. Това което видях само от него е че е с една 12 волтова батерия и ключе за превключване на бърза и бавна. Моите двигатели ги взех от същия магазин от който е купил бъгито, там ми се заклеха че са еднакви.

П.С.2 Така както са ми свързани двигателите, + с +, - с -, като завъртя едения, той предава въртеливо движение и на другия, а освен кабелите нямат общо по мужду си, това нормално ли е или аз нещо не съм ги свързал правилно.

ПМП

Абе мисля че правилно си ги свързал.Да не би бъгито да е с по големи колелета от моторчето?Защото за скоростта и това е от значение.Но пък казваш че той превключвал с ключ за бързи и бавни.Значи има нещо което пропускаш.Накарай го той да ти прати снимки!

hunter

Как единия ще предава на другия няма такова нещо. Двигател да предава на редуктор да ама двигател на двигател  *dontknow* Редуктори не си играй да разместваш ще се прецака положението. Нормално е като завъртиш полеритета да обръща мотора посоката. А сигурен ли си дали работата за оборотите не я прави и самия ключ и просто да си купиш ключ и да го свържеш. Възможно е вътре във ключа да си има нужната електроника за това.

Caxapa

Ако има зъбчатки намали броя на зъбите/зъбчатка с по-малко зъби/ като на планинските бегачи/  Помня, преди години към 18-20 цепихме двигател на балканче. махнахме му скоростите и сменихме зъбчатката с още по-малка на брой по зъби. Е, резултата беше увеличена скорост но пък мощноста намаля.

hunter

Caxapa това което предлагаш е рисково и ще прецака редукторите. Там си е изчислено предавателно число на редуктор спрямо брой зъпчатки мощност въртящ момент тяга ала бала дълго и широко. Ако реши да сменя зъбни колела не се знае дали ще намери със същата стъпка същия отвор на центъра дали ще има съосие между другите зъбни колела работите с механиката не са прости такива неща се командват по електронен път. Ето една принципна схема която драснах на бързо повтарям принципна.
Където резистори R1 и R2 са с различни стойности при превключване на ключа се преминава на различен резистор който пък пропуска различно напрежение към мотора с което му променя и оборота. Резисторите са 2 което значи че и степените са 2 бързо бавно ако сложиш 3 ще имаш и трета скорост. Всичко е въпрос на подбор на елементи и доразработка на схемата но нямам време за това. Просто ти давам насока.

ПМП

Цитат на: hunter - 17.06.2013 22:42
Как единия ще предава на другия няма такова нещо. Двигател да предава на редуктор да ама двигател на двигател  *dontknow* Редуктори не си играй да разместваш ще се прецака положението. Нормално е като завъртиш полеритета да обръща мотора посоката. А сигурен ли си дали работата за оборотите не я прави и самия ключ и просто да си купиш ключ и да го свържеш. Възможно е вътре във ключа да си има нужната електроника за това.
Може,може колега!Така както той го обяснява явно са с някакъв деференциал между тях.Същото е и при колите-ако ги вдигнеш на крик и завъртиш едното колело,се завърта и отсрещното в обратна посока.

hunter

То за това ясно моята кола даже има и блокаж на деференциал ама тука до колкото разбрах единия двигател подавал на другия а не колело на колело. Между другото тука из форума има още гении които могат да дадат акъл един за който се сещам беше правил автоматична хранилка. И някакви изпълнения с Ардуино за аквариума си. щом програмира Ардуино значи е наясно с нещата аз съм от другата страна на бариерата с ПИК на Микрочип. Нека и други да си кажат мнението все пак това което съм драснал е за малко моторче. А във случая ще пада голям това р върху резистора и ще грее когато и мотора се товари. Било то от баир или теглото на детето всичко си е от значение не е много просто.

ПМП

възможно е всеки двигател да е за всяко колело а задните краища на роторите да са свързани с диференциал.Ама аз вече почнах да гадая.Най-добре е колегата да покаже снимки или схема поне.
ПП-при всички положения обаче свързването трябва да е успоредно а не последователно.Така както той го описва според мен е правилно.

hunter

За последователно и дума не може да става. Точно успоредно ги е свързал което е и правилно както казваш той е писал ++ -- което си е успоредно и правилно. А +-+- е последователно което е грешно.

lsimeonov

Колеги, благодаря много за дискусията, която стана. Мисля, че открих проблема, споменахте размера на гумите, ами да на моторчето ми са почти два пъти по- малки, оттам и скоростта му е по- малка. За схемата, като гледам е на принципа, както спомена Сахара, имам една висока скорост и мога само да я намалявам, защото при мен са свързани директно на батерията двигателите, нали?

П.С. Мисля, че проблема е наистина от размера на гумите, ето и обещаните снимки, направих ги снощи, но нямах време да ги кача.

https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi42.tinypic.com%2F2ai31wm.jpg&hash=971f9100a7ee18729e300463c3816a54ecc5823c

https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi40.tinypic.com%2F2mx4e2q.jpg&hash=259a0aac78f9656227de88a8b4860395b085a23e

https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi42.tinypic.com%2F2zh353b.jpg&hash=36de322c05b0769d1faf95f77460c0540ae9770e

https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi42.tinypic.com%2F2web4ht.jpg&hash=9659422fa5ab782351537a9058e077adccc8d006

https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi44.tinypic.com%2F121wnpd.jpg&hash=82030dbe04e421a01fbc9ea4573aba2b3e4d0a64

https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi39.tinypic.com%2F2qxyzbl.jpg&hash=0487c0945ab37b538ba2ff05ad69fb079caddeb1

https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi39.tinypic.com%2Fo7p0y9.jpg&hash=cb4466ee3baac5f60f215c571e121c0dd42ea266

Така, на една от снимките ми е стария мотор с редуктора към него(той е 6V), новите са същите само че на 12V. Имаше само един двигател, аз го направих с два. Снимах и светодиодното осветление, предстои монтиране и светодиоден фар, затова се виждат и две батерии, че ги направих на отделни вериги. А относно движението на колелата, значи като го вдигна и завъртя едното колело, се завърта и другото, а колелата освен редуктора с мотора, които са свързани заедно,т.е. общи са проводниците до батерията(свързани, ++ и --), нямат нищо друго общо. Та сега последна питанка, с горепосочената схема, мога ли да увелича скоростта, при положение че двигателите са свързани директно към акумулатора или мога само да я намалявам?

П.С. много благодаря на всички писали!

hunter

Няма как да стане, можеш само да намаляваш не и да увеличаваш. Представи си една 220волта крушка с димер (реостатен ключ от тези дето го въртиш и силата на осветление се намаля) във крайно положение напрежението което протича през крушката е на мах 220волта. И тя свети с пълен капацитет все едно е свързана директно. Когато почнеш да въртиш димера напрежението намаля с което и силата на светине. При тебе е същото като си вързал моторите директно към батерия това им е максимален въртящ момент максимални обороти и скорост. Значи от тази скорост ти само можеш да намаляш. Варианта за да увеличиш скоростта е със друг редуктор по бързо оборотен. Но там идва другия недъг колкото е по бързо оборотен редуктора толкова е по хилав. Бавните обороти дават повече мощ сила на двигателя. Да не изпадам в подробности как редуктора е по бърз и по бавен само ще кажа от тези мотори това е само надолу но не и нагоре. За нагоре друг редуктор и това е от мен. А що се отнася до гумите така си е, моята кола като беше със 17цола гуми си беше едно като е със 15 цола си е друго  :-D

Similar topics (5)

27091

Публикации: 54
Прегледи: 23434

28390

Публикации: 10
Прегледи: 4485

734

Публикации: 18
Прегледи: 9323

3598

Публикации: 7
Прегледи: 2772