• Welcome to Българска Аквариумна Енциклопедия. Please login or sign up.
 
29.03.2024 01:50

Промяна новините на форума:

Ако все още не сте се запознали с правилата на форума, моля, направете го!


  • Професионална поддръжка на аквариуми
  • Killiman Ltd

Последни публикации

Страници1 2 3 4 5 ... 10
1
Лафче / Re: Добро утро - 2024!
Last post by NO CARRIER - Вчера в 09:59
Добро утро!

https://i.imgur.com/313yFqa.jpg

https://i.imgur.com/5tfr9Zd.jpg

https://i.imgur.com/XA1fM1A.jpg

https://i.imgur.com/mYIYH7P.jpg

https://i.imgur.com/H0kzWZK.jpg

https://i.imgur.com/BpBL4bh.jpg

https://i.imgur.com/VThDntF.jpg
2
ЦитатПичове, това с W/l не е ли отживелица вече?
- Да така е, обаче тока мен не ме харесва, а и аз не го разбирам защо. Затова аз се спирам на този вариант за елемтарна сметка. Тук bunzip2 е прав, работите съвсем се промениха/усложниха.

ЦитатАз го изкарвам по външния обем на аквата 40lm/l.
- Ако това е новата формула почвам по нея. ( - :
ЦитатСега въпроса е, че съм че някъде из форума, че е добре осветлението да е между 30-50 lm/l. Ама това на литър чист обем, на литър вода ли е ... струва ми се малко неточно.
- Няма значение според мен. Дали аквата ще е 80л. чист обем и след това ще е 70л. или 66л. вода според мен не играе голяма роля.
ЦитатА и смятам, че като се стартира аквата ще си покаже сама системата от какво има и няма нужда.
Следя темата  *DANCE*
- И аз съм тука *DANCE*, не че не е хубаво да го премериш 2-3 пъти преди да го отрежеш, ама в крайна сметка и опит грешка си е урок. ( - :
3
ват на литър още си важи, ако правиш с луминисцентно осветление. Това се наложи като "правило", ако може така да се изразя, през дългия период, през който най-удачно и най-използвано решение беше, да се използва луминисцентно осветление.
При лед осветлението е малко по-различно, тъй като нещата вече не съвпадат спрямо отдавано количество светлина на база изразходван ват електроенергия, не съвпадат и от към спектър, като цяло всичко е различно :). Да не говорим че от лед диод до лед диод може да има балкан разлика. Така че, всичко е "къстъм", когато става дума за лед осветление в домашни условия.
Виж при готовите такива, има вече утвърдени марки, сметнати лумени, цветни температури и т.н. Имат различни модели и дължини, пресметнати за различни литражи.
Една такава бюджетна марка е Twinstar , серия A и B, като B е малко по-добрия вариант. Цената е долу-горе колкото да си го направиш ти :)
4
Пичове, това с W/l не е ли отживелица вече?
Не се ли смята по-точно когато е lm/l? Или нещо аз съм се филмирал излишно?
При 3 прожектора с 2400lm това са 7200lm. На мен ми се вижда малко множко. Естествено, има го и момента на каква височина ще са от аквариума и т.н.
Аз го изкарвам по външния обем на аквата 40lm/l.
Сега въпроса е, че съм че някъде из форума, че е добре осветлението да е между 30-50 lm/l. Ама това на литър чист обем, на литър вода ли е ... струва ми се малко неточно. А и смятам, че като се стартира аквата ще си покаже сама системата от какво има и няма нужда.
Следя темата  *DANCE*
5
Лафче / Re: Добро утро - 2024!
Last post by NO CARRIER - 27.03.2024 07:50
Добро утро!

https://i.imgur.com/zIIRby0.jpg

https://i.imgur.com/kNEBmUL.jpg

https://i.imgur.com/1nUXAIm.jpg

https://i.imgur.com/ZVabM3M.jpg

https://i.imgur.com/HKktrWb.jpg

https://i.imgur.com/P3iYZ3I.jpg

https://i.imgur.com/HbtJLD6.jpg
6
Здравей и добре дошъл,
1. - не знам ( - : Аз бих започнал с формулата 0,3 или 0,5 ват/литър, ако растенията са бавнорастящи.
2. Идеален, вземи си достатъчно, за да напълниш хубаво дъното.
3. Гледам че имаш въздушна помпичка, обаче нещо не схващам?  Има някакви "модерни" гъби или просто ще изпуска балончета от тези двете кръгли джиджавки?
4. Зависи от големината на гъбата, която се каниш да сложиш, защото точно тя ще ти е филтъра. Там ще се образуват нитрифициращите бактерии. Аз имам примерно една двойна помпичка на SOBO. С най-големите гъби като го увелича на максимум се получават вълни в 70л. аквариум (ползвам я на 1/4 от мощноста ѝ).
5. Както казаха колегите помисли за лятото, но и неонките и скаридите обичат 22-24 градуса, горе долу не претендирам да съм точен. Обаче при над 30 градуса и на рибките и скаридите ще им е мъчно.
6. Аз бих си взел един 200W и бих го сложил хоризонтално почти на дъното (лятото го изключваш).

И в този ред на мисли...

Една двойна помпичка с 2 големи гъби (може хоризонтално) в двата края + хоризонтален нагревател  в средата и всичко добре замаскирано с корени, камъни и растения.
7
И една актуална снимчица след подрязването в неделя.
8
Хубавото на манадото е, че е силно порьозен, в него има много площ за заселване на нитрифициращи бактерии. Но най-полезното му качество е, че абсорбира торове от водния стълб, като ги съхранява в себе си и са достъпни за растенията през кореновата им система. Разбира се, погледни на него като батерия... В началото докато се зареди с хранителни вещества, ще отнеме време. Около 2-3 месеца, като през този период имаш и един вид толеранс. Тоест, ще се справяш по-лесно с излишъците на хранителни вещества (ако има такива), тъй като грунда ще ги абсорбира.
Минуса му е само, че е прекалено лек, както вече споменах, и пресаждането на растения си е приключение.

Моя варинат на субстрат не е никак лош по отношение на хранителни свойства, но е доста рисков, ако изтърве хранителни вещества във водата. За това е зеолита, да абсорбира отделянето на хранителни вещества във водата. От друга страна пък, зеолита смуче всичко яко, и може да стане така, че докато растенията не развият добра коренова система и да достигнат тора от калифорнийски червей в най-първия дънен слой, да страдат от липси от хранителни вещества, тъй като всяко торене във водния стълб ще бъде бързо поглъщано и абсорбирано от зеолита :).
В тази връзка, ако решиш да правиш дъно със субстрат като моя, бих препоръчал торене по метода на приблизителните показатели, но дневния вариант - тоест торене във водния стълб всекидневно, непосредствено преди да се включат лампите, за да може на момента растенията да използват хранителните вещества във водния стълб, които си сложил с торовете, преди зеолита да ги е абсорбирал.
След като наберът скорост растенията и развият коренова система (след около месец/месец и половина), може да намалиш торенето във водния стълб и да наблюдаваш как се отразява на растенията. Вече трябва да са започнали да "цоцат" от калифорнийския червей :).

А ако ти се дават повече пари, това е за мен е и най-читавия вариант, купуваш си Amazonia Aquasoil 2 и стартираш с него. Това може би е най-лесния вариант за начинаещ ботаник :).
9
Лафче / Re: Добро утро - 2024!
Last post by NO CARRIER - 26.03.2024 08:07
Добро утро!

https://i.imgur.com/u4u5UYH.jpg

https://i.imgur.com/9NkOxFp.jpg

https://i.imgur.com/tT80sTc.jpg

https://i.imgur.com/8mET4po.jpg

https://i.imgur.com/qd8dQ4f.jpg

https://i.imgur.com/ctIHt3s.jpg

https://i.imgur.com/3cIDCHR.jpg
10


До колкото помня, май беше казал, че си с голям аквариум. Как си със смените на вода, и имаш ли много риби? Как ги храниш?
Имай на предвид, че ксенококус излизао бикновено при излишъци на фосфат. В не растителен аквариум с не редовни смени на вода, в комбинация с повечко риби... няма да се отървеш никога от ксенококус :).

[/quote]

Помниш, ей!
Така е, коритото е голямо. Намирам и доста грешки. Но все пак затова и човек се учи цял живот.
Днес поръчах стъкларията за "растителния". Като имам време ще седна и ще опиша повечето неща в една тема и за двата аквариума. Та да може да се "движи" темата ту с единия ту с другия.
Иначе се чудих дали да не търся за дъното на новия материали, като тези от твоята тема. Но като намерих във форума, че с манадото ще е по-лесно като за начало, реших да не се изхвърлям и да започна лека полека. А и както се казва - бързай бавно.
Страници1 2 3 4 5 ... 10