• Welcome to Българска Аквариумна Енциклопедия. Please login or sign up.
 
29.03.2024 10:37

Промяна новините на форума:

Ако все още не сте се запознали с правилата на форума, моля, направете го!


  • Killiman Ltd
  • Професионална поддръжка на аквариуми

Коментари към темата за отрицателните отзиви

Започната от BOJO, 24.03.2010 17:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

zoomaniak

Ок - не ми се спори. Това до писване е дъвкано по форумите. Както кажете. Нито съм се срамувал нито нищо. Както кажете. Проблеми и не съм имал. Просто исках да обясня нещо, което в България никога няма да стане.

Здраве да е  *DRINK*
Да продаваш е изкуство, отговорност - всичко останало е Хаос, който се опитвам да овладея... във всеки работен ден.

tonino


Antuni

 Стоп на тоа стоп на оня и да няма вносители. Верно така сигурно ще тръгне родното производство ама на мляко и кашкавал (което едва ли ни засяга в случая)!! Пак повтарям няма пазарна култура. И ето тук идва на помощ този форум например където има споделена информация по редица въпроси. И ако въпросната женичка която чакала магазинера да и оправи осветлението беше посетила форума нямаше да има смисъл да му се моли а щеше да знае какво да прави!!
0899808552

Benzacillin

Не всички имат време за нет като нас. Магазина е специализиран и се очаква, че там са специалистите и стоките.
Все едно да си купиш баничката от баничарницата, а сиренето да си го поръчаш онлайн.
То тогава за какво да има магазини - търсиш си стоките в нета, търсиш си резервните части в нета и излиза, че едва ли не акваристика без нет не може.
Много е просто - накрая пазара ще отрегулира всичко ...

пп: Отделно по закон търговеца е задължен да уведомява клиента за скрити недостатъци в стоката преди продажбата, а капак с осветление за еднократна употреба е определно недостатък...

tonino


Antuni

Цитат на: Benzacillin - 12.06.2011 19:27
Не всички имат време за нет като нас. Магазина е специализиран и се очаква, че там са специалистите и стоките.
Все едно да си купиш баничката от баничарницата, а сиренето да си го поръчаш онлайн.
То тогава за какво да има магазини - търсиш си стоките в нета, търсиш си резервните части в нета и излиза, че едва ли не акваристика без нет не може.
Много е просто - накрая пазара ще отрегулира всичко ...

пп: Отделно по закон търговеца е задължен да уведомява клиента за скрити недостатъци в стоката преди продажбата, а капак с осветление за еднократна употреба е определно недостатък...


Колега ако няма време за нет както казваш (основно средство от където се поглъща всякаква информация днес), то представяш ли си колко време ще отделя на акваристиката. Отдавна магазините не могат да задоволят моя глад както и този на по напредналите акваристи относно флора, фауна и аксесоари!! Аз лично също поръчвам от чужбина риби например които няма как да намериш в БГ. Така че онлайн пазаруването си е фактор отдавна. И да ти кажа честно не само акваристиката не може без нет а и в много други сфери е така! А без интернет нямаше да е такова нивото на развитие защото щеше да гледаш в кварталния магазин какво предлагат. А те не могат например да си позволят да потдържат 5-10 големи сленоводни аквариуми при положение че продават по 20 гупи и 10 хелера на месец (хипотетично) защото всички знаем колко струва това. Така че пак сме на изходно положение че няма пазар. И така може да въртиме още много в приказки!!
: 12.06.2011г 20:08ч
Цитат на: tonino - 12.06.2011 19:46
Не съм казал да няма вносители.Влизаш в детайлите и не виждаш общата картина.Просто пазарът ще определи, кой ще остане в бизнеса.На мен родното производство не ми пречи.Но дори и да се отрази + върху производството на мляко и кашкавал нямам нищо против (обичам ги и двете).


Бизнес - силно казано ми се струва!!
0899808552

tonino


Benzacillin

Употребата на интернет е личен избор и със сигурност не е задължително условие за акваристика.
Със сигурност по-добра информация може да се получи от "класически" публикации отколкото от нета, защото в нета инфото е огромно, но не е пресято. В нета всеки си пише, не знаеш кой стои зад ник-а и какъв опит има. В магазина човек застава с лицето си, с аквариумите си и с опита си. Знае какъв ти е аквариума, какви са ти рибите, от какво се нуждаеш и как да те посъветва. Избираш си рибите и растенията на място, а не по снимка от GSM и някакви безлични данни. Имаш написана цена, а не ти я дават на ЛС (незнайно защо :) )
Личният контакт, когато става въпрос за хоби е незаменим. Всичко това важи само за качествените магазини. Именно защото не са останали такива се е отворила ниша за онлайн търговията (поне е по-евтино понякога). Има място за всички под слънцето, ако си вършат както трябва работата и задължителни неща няма (като ползването на нет за да имаш аквариум).
Много са прости нещата - като продаваш нещо му осигури гаранция и поддръжка, а клиента ще си плати лекото завишение в цената.
Много приказки за нищо май станаха  :-D Утре ти звънкам и като имаш резервни ротори или кранове - купувам, като нямаш - не купувам филтъра.

пп: като нямаше нет поддържах 4000 бр. от 170 вида риби ...  *DRINK*

defilers

zoomaniak, има нещо което не схванах в твоите действия. Имаш 2 продуката китайски и немски (образно казано може да е и български, словенски или испански), немския е по-скъп от китайския, немския идва със гаранции и ще се намерят резервни части за него докато за китайския няма резервни части, китайския е по-търсен от клиентите понеже е по-евтин.

При тея факти ти избираш да продаваш китайския продукт с цел по-големи продажби и евентуално по-голяма печалба. Като пренебрегваш клиента и му предоставяш по-ниско качество на услугата като знаеш, че не можеш да му предоставиш резервни части.
От друга страна говориш, че правиш услуга на клиента алабала мотата и простотии. Просто истината е, че гледаш печалбата колкото и любезно и политически да се опитваш да заблудиш останалите а може би и себе си. Ако наистина искаш да предоставяш качествени услуги трябва да направиш всичко възможно да усигуриш най-доброто на клиента. И разбери клиента не го интересува доставчика на стоката! Но това вече го знаеш  :-) Така, че следваштия път намали алчноста си за печалба и продавай немския продукт който има гаранция има резервни части и ще можеш да се радваш да щастливи клиенти макар и при по-ниски печалби за теб. Да в края на месеца колегата ти ще е продал повече китайски бройки от колкото ти немски и ще е напечелил повече пари от теб. Да в края на годината пак ще е напечелил повече, но половината му клиенти вече няма да искат да купуват от него и ще потърсят сигурната алтернатива в теб или някой с качествени услуги и продукти. Вярвай ми жената с 1000лв акварум, която е чакала 3 месеца за резервно осветление и са и казали да чака още 2 месеца, никога няма да си купи нищо повече от този магазин и ще го плюе пред познатите си завинаги. И да след 2-3 година ти ще печелиш повече понеже ще имаш доволни клиенти, които само ще се множат и връщат при теб. Така че престани с глупостите с доставчиците и се осъзнай. Картинката продължата, махаш се от китайския доставчик които не ти осигурява нужните резервни части с което ти намаля качеството на услугата. Колегата ти който е продавал китайски глупости 3 години вижда, че клиентите му бягат при теб и вече ти продаваш повече с качество на стоката си и той преминава на същия принцип. С което некачествения доставчик или почва да предоставя качествена стока с гаранции или резервни части или намаля продажбите си драстично поради отлива на продавачи поръчващи от неговата некачествена стока. Така след Х години за да имаш добри печалби трябва всеки доставчик да предлага добри и качествени стоки с гаранции и резервни части. От там и продавачите, ще предлагат качествени стоки а клиентите ще се радват на добър пазар.  Та ако искаш добър пазар вече знаеш какво да правиш и повече да не съм прочел глупости от сорта "ма то .. няма пазар". Ако някой се съмнява дали това може да стане в акваристиката нека да задъде въпрос във форума "С какво да си храня рибките ?" И да следи колко човека ще му кажат: ми с евтина китайска храна  :-) или ще му кажат: ми с качествена немска храна изхвърли си всички други боклуци.

п.с. zoomaniak нищо лично, не те познавам, дори не знам къде продаваш но ми се стори, че си един от малкото който ще ми прочете поста до край  :-D ... мислех да е по-дълъг. Схемата е валидна за всички продавачи в България при сегашната конюнктура.
 

peter_m

Zoomaniak е много коректен ...

Иначе по темата за китайските и немските:

Когато си купуваш китайска стока ти ТРЯБВА да имаш очаквания че ще получиш и китайско качество. Както и когато си купиш немска стойа очакваш немско качество. На пазара ТРЯБВА да има и от двата вида стоки, защото не всеки може да си позволи скъпото. Ако си дал пари за 500 литра аквариум например, купил си скъпи риби ... вложил си много пари ... е не върви да сложиш от китайското оборудване, а и най-вероятно имаш пари за качествена техника.

Обаче ако си взел 20-30 литра аквариум от кварталния зоомагазин (за 10-15 лева или колкото там струва) и сложиш вътре няколко живородки ... ами естествено че ще вземеш от китайската техника ... а и най-вероятно няма да може да си позволиш от немската.

Важното е да са ти РЕАЛНИ очакванията за техниката, която купуваш. А не да питаш защо китайския нагревател от 10 лв не работи както немския от 40 лв. и ще се развали след 1 година примерно, а немския ще кара 10 ...   И всичко в крайна сметка опира до финанси.

Nikiengi

При други обстоятелства не бих изказал мнение, за да не засипваме форума с глупави спорове, нито искам да ставам адвокат на zoomaniak, но след последното изказване на колегата defilers, ми се ще да вмъкна и мойто мнение. Колега, не ми се обиждай, но оставам с впечатлението, че ти не живееш в България а и в чужбина да си, твърде идеално описа тази работа с пазара, с резервните части и т.н. Не зная от колко се занимаваш с акваристика и с колко от техниката на нашия пазар си се сблъсквал. Защитавайки така ревностно да го наречем европейското производство, ти правиш ли си сметка, че 90% от "европейските" фирми работят именно в Китай и там произвеждат "европейските" си продукти! От друга страна, аз като беден българин използвам много китайски продукти, от които да ме извиниш не съм чак толкова недоволен. Като пример ще дам мой познат търговец, който си изпати от няколко филтъра на известна европейска марка, които протекоха на 4-5 месец. Нали разбираш разочарованието на хората, които са платили 2 или даже 3 пъти цената на китайските филтри. За какви резервни части ми говориш, когато аз за цената на "европейски" филтър, ще си купя 2 (3) китайски, и независимо ат "малкия" им ресурс, пак ще съм на сметка. Колегата zoomaniak ще е фалирал много преди и първия клиент да се "осъзнае" за некачествените китйчета без резервни части. Мисля, че търговците от сайта се представят много коректно и никой не те кара да купиш насила нищо. При условие, че не харесваш стоката в България има e-bay, плащаш - получаваш. А пък за печалбите им - е то НЕ Е НАША РАБОТА! Пак се извинявам ако съм те засегнал по някакакъв начин. Е те това е моето мнение!
*DRINK* *DRINK* *DRINK*

NO CARRIER

Хора, заебете китайско, немско или българско.
Дадена стока се продава на някаква обявена цена.
Стоката има спецификации, на които трябва да отговаря.
Съответно - и гаранционен срок.
Ако стоката се повреди през гаранционния срок, търговецът е длъжен да я поправи, да я смени или да ни върне парите, и то в рамките на месец.
Ако стоката се скапе след като изтече гаранционния срок, то за това търговецът не е виновен.
Ако ние не си търсим правата - проблемът си е наш.

Всичко останало е чесане на езици.
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftsvetkov.be%2Fupld%2Ffiles%2F1%2Fsign.jpg&hash=1bbdd94fc32cecdafae4a45f7c2393708fb9e9a5
Дневникът на Николай Цветков
Не ме е яд, че ме лъжат. Яд ме е когато мислят, че им вярвам.

Antuni

Е Ники каза една голяма част от това което мислех аз да дам като доводи по темата без да защитавам Китайското или Европейско производство. Китайската техника колеги става все по качествена и по добра и с много нови иновации и това го заявявам съвсем отговорно като човек който вече близо 2 години я продава. Имал съм филтри като EHEIM SERA FERPLAST PROJECT ATMAN BOYO TETRA SUN SUN. Да не би аз да си правя гавра с моите питомци (които струват 1500лв минимум) и обитават аквариум с обем 1 тон защото филтрацията ми е Sun Sun (Китайска)?? Колега defilers мисля че zoomaniak знае какво прави все пак това му е работата!! ;-)
0899808552

77

и аз като търговец макар и от друга сфера да си кажа мнението.
добрият търговец не е човек който просто подава стоката от рафта на клиента.
той се интересува от качеството на стоката си,следи дефектите и проблемите на отделните артикули.
негово е задължението да си подбира стоката,да разговаря с клиента и да се информира какво търси,след това да предложи най подходящият и качествен продукт ,няма значение дали е немски или китайски.ако човека не може да си позволи немски продукт ,няма лошо да им предложите и китайски вариант с прилично качество.
клиента след като се увери че търговеца е коректен и го консултира коректно и компетентно той става негов лоялен клиент.
колко от търговците с зоомагазини го правят? а така ще си вдигнат и оборотите ,ще намалеят и рекламациите.
но най вече и ние ще сме по доволни.
пп и да си оправите цените,няма как да пазаруваме от вас на 50% по високи цени от немските.
заради това много хора пазаруват качествени стоки ,но вие не го разбирате...
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs29.postimg.org%2Faeehc6buv%2FDSC_1686_copy.jpg&hash=9bc922c588fba1c702ad9ed785674aa0520d3910

anasarka

Така като чета заформилата се дискусия всички сякаш сте на едно твърдо мнение че нещата се делят на лошо-китайско и хубаво -немско. То малко като лафа че има само две марки коли мерцедес и всички останали, ама не е баш така. Има някой продукти китайски които са с не по-лошо качество от немските (ейтук вече ме изядохте :-D) Да не говорим че има по-принцип доста реномирани марки продукти които се правят в китай. На мен пък ми е по интересно каква е себестойността на продукта. Колко струва на производителя да направи един канистър ехайм и на колко го продава после, може разликата в цените да е очудваща. Да не говорим за себестойност на канистър от китай. В ибей нов китайски канистър (няма да спомена марка да не стане друг спор) се продава за малко под 50лв. а в България за 100 даже и 105лв. Колко ли е себестойността на продукта може би 20лв., а колко е себестойноста на немския като сложим че ползват незнайно колко по-добри суровини и стандарти и като се прибави труда. Много ми е интересно колко е себестойността на един канистър ехайм дето го продават за 500лв., може би 80-100лв.  
Преди няколко месеца четох че направили проучване за себестойността на няколко супермарки айфони. Оказва се че ги правят за 80тина лв. а ги продават за 1000лв.
КОЛКОТО И ДА Е БЪРЗА СВЕТЛИНАТА ВИНАГИ ПРИСТИГА ВТОРА, МРАКЪТ ВЕЧЕ Я Е ИЗПРЕВАРИЛ.

Similar topics (3)

3789

Публикации: 359
Прегледи: 194293

3788

Публикации: 368
Прегледи: 258620

3796

Започната от sho


Публикации: 92
Прегледи: 104572