• Welcome to Българска Аквариумна Енциклопедия. Please login or sign up.
 
25.02.2024 17:04

Промяна новините на форума:

Ако имате проблем в аквариума, преди да пуснете нова тема, попълнете въпросника тук.


  • Професионална поддръжка на аквариуми
  • Killiman Ltd

Японски аквариум, детайли

Започната от kraltchev, 27.07.2005 05:26

« назад - напред »

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

kraltchev

Тук ще започна тази тема само с малко информация защото доста писане има.  Говорих днес надълго и на широко с пича дето го е направил и смятам че информацията ще е интересна за всички който се опитват да разберат как японците правят такива аквариуми.

Размер: 90x38x40 см.
Субстрат: ADA PowerSand, ADA AquaSoil (Amazonia)
Смяна на водата: 1 път седмично (1 път на две седмици понякога, от мързел.)
Осветление: 4 39-ватови T5  флуоресцентни.  В момента на около 45 см. от повърхността на водата. (утре ще обясня по-точно)
Торове: ADA Step 1 и 2, ADA Green Brighty Lights, наситен разтвор на K2SO4, Seachem Equilibrium, ADA ECA, ADA Python Git, ADA Green Gain.
(утре ще обясня за всеки един)
Време за развитие: 3 месеца

Ок, ето прогресията.

Общо:
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwebfiles.uci.edu%2Falgomez%2F40gjournal%2FSoCal%2520Creations.jpg&hash=6bfe727402a6b4bde46d0d94d4c539c470ffec68

Април 01, 2005, няколко часа след напълване:
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwebfiles.uci.edu%2Falgomez%2F40gjournal%2F040105%2520day1.jpg&hash=d62c7ddeaf6cec7e221c1a96aad34c7d139e3a20

Април 07, 2005:
https://webfiles.uci.edu/algomez/40gjournal/040705%20day7.jpg

Юни 07, 2005:
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwebfiles.uci.edu%2Falgomez%2F40gjournal%2F060705.jpg&hash=563af4eaba47c143152433343570f62b1a537b21

Юли 08, 2005:
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwebfiles.uci.edu%2Falgomez%2F40gjournal%2F070805.jpg&hash=2c4ad08a2feae282ac4dd102b2d90caf2595e2b9

Юли 14, 2005:
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwebfiles.uci.edu%2Falgomez%2F40gjournal%2F071405.jpg&hash=cac0dc77ed2a01814063b32d6b06c5efd6963601

Утре ще пиша повече.

--Николай

NO CARRIER

Ники, малко ламерски въпроси:
1.Как се почиства това чудо след като виждам, че и рибки има вътре?
2.Какво е това растение дето покрива грунда?
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftsvetkov.be%2Fupld%2Ffiles%2F1%2Fsign.jpg&hash=1bbdd94fc32cecdafae4a45f7c2393708fb9e9a5
Дневникът на Николай Цветков
Не ме е яд, че ме лъжат. Яд ме е когато мислят, че им вярвам.

Longanlon

един малко ламерски отговор: не се почиства, няма рибки вътре - те се пускат само за снимките и после се махат. растението мисля е глосостигма, но от това разстояние не мога да съм сигурен.
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffeeds.feedburner.com%2FLonganlon.2.gif&hash=89a29c11af8a650ec7ddb49df6bd62ce3a6f8f5b

zmeq

Това че има риби не означава задължително, че трявба да се почиства грунда (според мен де).
 Моят аквариум специално е пълен с разни растения и просто няма как (иначе е около 65 литра). Има си и към 30 риби и си преживяват вече 6 месеца само със 30 % смяна на водата на седмица. Гледам да храна да не стига до дъното и така. Храна втора ръка стига ама няма как вече :)

NO CARRIER

Да де, за акитата идеше реч.  :roll:
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftsvetkov.be%2Fupld%2Ffiles%2F1%2Fsign.jpg&hash=1bbdd94fc32cecdafae4a45f7c2393708fb9e9a5
Дневникът на Николай Цветков
Не ме е яд, че ме лъжат. Яд ме е когато мислят, че им вярвам.

77

няма проблеми грунда да не се почиства  :D преди да презапусна аквариума една година не бях чистил дъното (400 литра- към 60-70 рибки) ,а мисля че може и още време да изкара :lol: не съм имал проблеми с параметрите на водата ,даже слагах нитрати допълнително :wink: условието е само да има доста растения в аквариума :lol:
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs29.postimg.org%2Faeehc6buv%2FDSC_1686_copy.jpg&hash=9bc922c588fba1c702ad9ed785674aa0520d3910

abaro

Честито на 77 пост №1000  :bravo
http://picasaweb.google.com/adbaro/ACacatuoides
http://picasaweb.google.com/adbaro/AViejita
[smg id=241 type=link align=left width=88][smg id=285 type=full align=left]

kraltchev

За поддръжката, ето какво ми каза той:

"Николай:
Тони, след опита с този аквариум имаш ли повече усещане как Оливер Нот може да инсталира аквариум и да го поддържа идеално чист с много малко усилия?
Мислиш ли че всички тези японски химикали позволяват лесно развитие и минимална поддръжка?

Тони:
Абсолютно.  Както споменах - единствения ми проблем беше в самото начало когато прекалено рано добавих Green Brighty Ligths.  Никога не сам проверявал параметрите на водата и резултатите са отлични."

Растението е Hemianthus callitrichoides  (снимка), а за чистенето е истина че ако има баланс няма нужда от яко чистене на грунта.  "Баланса" е мъгливо понятие, но мисля че всички ще се съгласим че аквариума може да държи доста мръсотия без развитие на водорасли ако "нещо" в него е наред.  Това "нещо" може би е количеството бактерий, или тяхната активност, а може би е резултат от здравето на растенията (алелопатия) и такива.

Както виждаме от описанието на торовете огромна част от японските химикали са разни витамини, аминокиселини, хормони и още кой знае какво.  Тони пише че това е аквариум с изключително лесна поддръжка, особено след като е заменил червената ротала с тоя тънколистния Микрозориум.

--Николай

kraltchev

Осветление:
12 часа на ден.  Поради конструкцията на осветлението лампите могат да се вдигат или свалят нагоре-надолу.  Също така може и да се използват само 2 от 4-те крушки.  Така интензитета и разпределението на светлината могат лесно да се регулират според желанието или нуждата.  На снимката от 14 юли разстоянието на лампите от водата е 45 см.

При появата на малко зелени прахообразни водорасли в началото на развитието на аквариума (в резултат на преторяване с Green Brighty Lights който съдържа Азот и Фосфор) е дигнал лампите по-нависоко и е използвал само две от 4-те.

Торене:
5-7 пъти на седмица с Green Brighty Lights, Step 1 или 2, К2SО4 (7мЛ от всеки)
При смяна на водата - ECA (60 капки), Pyton Git (30) Green Gain (15).

Пропускане на торенето:
"Тони:
Не знам дали ако бях пропуснал някои от японските торове щях да имам проблеми или не.  Знам само че всичко взето заедно работи добре.  Не посмях да рискувам да не използвам един или два от японските торове.  Ако има нещо което бих пропуснал обаче това ще е Pyton Git. Също така бих използвал Греен Гаин само когато подрязвам растенията.  Мога да кажа че всъщност съм пропуснал един от японските торове когато замених Brighty К (концентриран разтвор на Калий без нищо друго в него доколкото знаем) с мой собствен разтвор на Калий"

Тестове:
"Тони:
Не съм тествал за нищо в тоя аквариум освен рН. Помпя СО2 и рН е 6.3"

Водорасли:
"Тони"
Този аквариум имаше само два лесни за премахване проблеми с водораслите.  Отначало поради глупост добавих прекалено много Green Brighty Lights (Азот и Фосфор), а трябваше да използвам 1/2 до 1/4 Степ 1 и изобщо не Азот и Фосфор.  Резултата от това и от силната светлина беше множество зелени прахообразни водорасли.
Също така имах малко точкови зелени водорасли.  В момента това не е особен проблем, те са нормално количество."

Здраве на растенията:
"Николай:
Намираш ли че с японските торове и субстрати растенията са особено здрави и зелени?
Тони:
Не повече от растенията в другите ми акварими които не използват нищо японско.  Може би това впечатление идва от комбинацията с фона, крушките и липсата на друг цвят освен зеления.
Мога да постигна същите резултати със домашно приготвени торове но японските торове ти разрешават да не смяташ прекалено много.  Просто е по-лесно да уцелиш точно какво е правилно."

--Николай

kraltchev

Тук давам описание на повечето от японските торове така както стига до нас в резултат на тъпия оригинален превод.  Както се вижда важната информация е по-скоро скрита, но дава някаква идея за използването на вещества различни от обикновените макро- и микро- елементи които ние си знаем.

Green Brighty Step 1:
Балансирана комбинация от микроелементи жизненоважни в началната фаза, които стимулират развитието на нови корени и връхчета. Няма Азот, Фосфор или Калий тъй като в тази начална фаза те могат да предизвикат появата на водорасли поради ниските нужди на растенията.

Green Brighty Step 2:
Три месеца след стартирането на аквариума корените и листата на растенията са се установили и растат нормално.  Желязото и микроелементите са особено важни в този период.  Липсата на желязо води до побледняване на връхчетата и по-старите листа.  Green Brighty Step 2 е богат на желязо.  Използва се от края на 3-ия до 12-ия месец."

Green Brighty Special Lights:
В аквариуми с много светлолюбиви растения като Глоссостигма или Ричия нуждата от Азот и Фосфор е много голяма.  Тези вещества са резултат от отпадни продукти от растения и риби но се усвояват мого бързо и често са в недостиг.  Green Brighty Special Lights съдържа Азот, Фосфор, Калий и микроелементи.

"Тони:
Почнах да слагам Греен Бригхты Специал Лигхтс от първия ден на сега както виждам е трябвало да почна 2-3 седмици по-късно поради появата на прахообразни зелени водорасли."

ECA:
Загубата на цвета на растенията е обикновен проблем в аквариума.  В повечето случай се дължи на липсата на желязо.  ECA е богат на желязо в специална форма която не му разрешава да реагира лесно с други иони.  Също така съдържа различни органични киселини."

Python-Git:
Водните растения отделят фитонциди които ги предпазват от болести и вредни организми.  Този тор съдържа естествен екстракт от фитнонциди и други дезинфекциращи вещества които помагат на възстановяването на растенията.  Не съдържа никакви други химически вещества.

Green Gain:
Стеблените растения трябва често да се подрязват.  Това ги стресира и понякога ограничава развитието им.  Този тор съдържа активни съставки (микроелементи, минерали, аминокиселини).  Сред различните растителни хормони е и цитокинин който намалява стреса и подсилва естествените съпротивителни способности на растенита.

--Николай

kraltchev

Малко като майтап - от това което виждаме в ограниченото описание на японските торове можем да кажем че така както ние правим аквариумите е като да тренираме с тежести натурално, без специални вещества:
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.classicbodybuilders.com%2Fbodybuilder%2Fjoeabbenda3.jpg&hash=2515bc6865effb92ef6cca16aaeb9eef0514c772

А така както японците го правят е друга, напомпена с какво ли не работа:
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fperso.wanadoo.fr%2Ftopmuscu%2Fimages%2Fronnie%2520face%2520top.jpg&hash=81e7658883d20d49c5f5a477a7b399dc862ffa58

https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.bodybuildinglive.com%2Fcompetitions%2F2004_canadian_championships%2Fdiana_dennis.jpg&hash=e8287ea039fff80cb192571be3261773bcc158da

Но както е да е - рано или късно ако имаме възможност бихме пробвали японските магии...  След около 3 седмици ще почвам нов аквариум и щте слоя японскиа субстрат, но нямам никакви течни японски торове.  Ще покажа снимки на прогреса.

--Николай

miTko

Ако имаш инфо субстрата какво представлява в общи линии, как го правят, има ли много органика, глина...Абе каквото знаеш...Говоря за хранителен субстрат, нали за това става дума?
Разни мои АКВАРИУМИ 

NO CARRIER

https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.urod.ru%2Ffiles%2Fcid_005601c591e9.jpg&hash=e08de548a556e3b494c64579fb69fb91786c170a Стига да не стане като това да те бие на лягане и на ставане, пак добре ще е. :)
Мерси за инфото.
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftsvetkov.be%2Fupld%2Ffiles%2F1%2Fsign.jpg&hash=1bbdd94fc32cecdafae4a45f7c2393708fb9e9a5
Дневникът на Николай Цветков
Не ме е яд, че ме лъжат. Яд ме е когато мислят, че им вярвам.

Longanlon

мдам, забелязвам типичната склонност към опростяване на нещата и у братята акваристи отвъд океана - ми да, много по-лесно е да се водиш по рецептата 'тоя ден толкова капки от това, утре от онова' без да имаш хабер какви са тия неща и какво става в аквариума ти, и нищо лошо до момента, в който всичко се преебе и ти не знаеш защо (говоря не за специалиста, с който Ники е говорил, а за 'обикновения' акварист).

личното ми впечатление от материала:

- всички тия торове можем да си ги направим и сами, като изключим оня с фитонцидите.

- точно такъв съм си мислил дали не може да се направи още щом разбрах за алелопатията при растенията. според мен ще е повече от полезен.

- растителните хормони навлизат. докъде ще ни докара това не знам.

- това, което аз лично смятам за най-любопитна и полезна информация е с какво точно се тори през различните етапи от развитието на аквариума. дайте да го уточним това.
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffeeds.feedburner.com%2FLonganlon.2.gif&hash=89a29c11af8a650ec7ddb49df6bd62ce3a6f8f5b

kraltchev

Митко,

За субстратите писах вече малко, ето го пак:

"...Калпака покриващ хранителния грунд има качества подобни на активен въглен. Той абсорбира хранителни и други вещества от долния, хранителния, субстрат. Тази му способност е много силна - калпака намалява твърдостта на водата и понижава рН (об. до GH=1-2 и pH=6.4-6.5). Не знам каква е нормалната твърдост на японската вода но изглежда че не е особено много. При всички случай твърдостта и рН се задърят на тези нива поне 1 година. Такъв абсорбиращ калпак не разрешава на хранителните вещества под него да попаднат във водата но има и прекрасното свойство да отдава абсорбираните вещества на корените на растенията. Двата слоя - хранителен и калпак - са предназначени да работят заедно и затова се наричат "субстратна система". .."

Това е PowerSand (хранителния субстрат дето е под калпака):
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwebfiles.uci.edu%2Falgomez%2F40gjournal%2Fpowersand%2520special.jpg&hash=2a0e2a30d5ff965441f8402072ac826293c8cc1e
Аз като го гледам и пипам тука лично мога да кажа че PowerSand е към 90% едра пемза с размери средно 5 мм.  Тия зрънца пемза са оваляни лекичко в малко кал.  Белия цвят на пемзата прозира през калта. Това е.  Доколкото можем да съдим част от тая "кал" е леонардит - естествена много хранителна съставка подобна на въглища.
PowerSand Special е същия като PowerSand но са смесили и бактерийте които обикновено продават отделно наречени Bacter 100.

Това е АquaSoil (калпака). По-черна е отколкото на снимката, но Амано продава 3 цвята - черен, червеникав и бежов:
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwebfiles.uci.edu%2Falgomez%2F40gjournal%2Famazonia.jpg&hash=162e824032f88dda9b7357ab3371cb9f50ea2af9
Както вече споменах прилича на пипане на меки топчета асфалт или по скоро втвърден черен пластелин.  Има някакви магически способности които май не е възможно да се дуплицират с наръчни средства в къщи.

Нещо подобно може да се намери от продавачите на едро на специални почви за сухоземни растения.  Но е доста рядко доколкото разбирам пък и не знам дали е същото нещо:
http://www.aquasoil-humus.com/
http://www.takenaka.co.jp/takenaka_e/env_pro_e/09_across/05.htm


Лонги,

За торенето в различните фази:

- Първия месец Луис не тори изобщо.  Растенията карат само на ПоwерСанд изпод калпака

- Според инструкциите от първия ден почваш с ECA. Python-Gyt и Green Gain.  Идеята е да се стимулират растенията с магическите хормони и кво ли не, но да няма макро и микроелементи във водата та алгите да се развият.

- След 2-3 седмици или дори след месец почваш Step 1.  Спираш го на 3-я месец.  Step 1 има само микроелементи но не и желязо.  Не знам как растенията си набавят желязо в това време.  Че и Азот и Фосфор и Калий.  Може би от хранителниа субстрат и от калпака дето смуче много неща от водата, не знам.

-След 3-я месец почваш Step 2 (Желязо и микроелементи).

- Азота и Фосфора идват от Green Brighty Special Lights. Доколкото разбирам Луис ис братята Сенски ги добавят щом видят нужда, не чакат 3-ия месец както е по предписание.  Ако растенията почват да бледнеят - бухат макроелементи.

-Не знам точно кога почват да слагат Калий.  Вероятно е доста рано защото Амано го смята за особено важен за растенията.

Това е в общи линии май за фазите.  А за това как е направено и маймуна да може да поддържа аквариум това е дори още по-надалече развито от това дето си мислиш:  Всичките течни торове имат ръчна помпичка, като na парфюмче:
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.adaeuro.com%2Fimages%2Ffoto_articoli%2FFmedio%2F103-012.jpg&hash=b19da5f2566182ab8cc2656cd41f0bac2905f000
Eдно натискане изпръсква точно определено количество тор.  Торенето се препоръчва не в милилитри, а в "брой натискания на помпичката"

--Николай

miTko

Благодаря за инфото! Много интересно, ясно е че такива смески в къщи няма да си докараме, но не това е целта.
Имам накакъв раст. хормон в къщи но е в талк.Освен че не знам в какво количество и какъв е, не знам и какво може да се очаква от него. Страх ме е и от талка(май беше магнезиев силикат, ако не се лъжа).
А това с помпичката направо ме разби! :shock:
Разни мои АКВАРИУМИ 

Longanlon

Цитат на: "kraltchev"Eдно натискане изпръсква точно определено количество тор.  Торенето се препоръчва не в милилитри, а в "брой натискания на помпичката"

разбира се - така още повече се затруднява правенето на самоделки, тъй като даже и да успееш да нагодиш някак състава, трябва и да изчисляваш допълнително колко пръскания са един милилитър (което за нас може и да не е кой-знае каква голяма трудност, но за 80% от хората си е високоумственоемко занимание :roll: )


Всъщност, и аз съм достигнал горе-долу до такива заключения от практиката си и прочетеното в други сайтове за торенето през различните периоди. Освен за хормоните разбира се, които няма начин да си набавя (ама нали имаше един линк към някаква фирма, която продавала нещо такова за селскостопански нужди - може да се пробва).

Значи в началото на правенето на аквариума и аз съм стигнал до извода, че не бива да се тори изобщо - растенията карат на резерви и на микроелементите, които си ги има във водата и на изпусканите от хранителния слой грунд през 'шапката' (тогава, в началото, се отделят най-лесно разтворимите негови фракции - микро и макроелементи в необходимата форма). Тогава се отделя сравнително бързо и желязо, доколкото го има и растенията се възползват от него. Целта в началната фаза не е усилен растеж, а само закрепване на растенията.

След като те започнат да се развиват с постоянен темп започва и гладът им за елементи, но все още е опасно да се тори нормално - остава си рискът от бум на водорасли, тъй като растенията не са достатъчно израстнали, за да могат да им се противопоставят. Затова през този период (2-3 седмици след сетъпа) смятам че е рано да се добавят микроелементи - може да се правят по-чести смени на водата, за да се набавят все пак някакви от водопроводната, а и така се отстранява органиката от изгнилите части на растенията (винаги има нещо да гние, когато засаждаш нови растения - нови листа и корени покарват и старите често умират). Тук е мястото на калия и магнезиевия сулфат в съвсем умерени дози (Ники, сам разбираш, че тук се справяме със самоделни торове :D - аптекарката сигурно си мисли заради тая английска сол, че страдам от хроничен запек). Грундът вече е отделил най-разтворимите си съставки и започват вече сериозните биологични процеси в него - образуват се органични торове, които подхранват растенията през корените.

Вторият-третият месец смятам е критичния период. Тогава растенията вече започват да се развиват нормално и това налага вече нормално торене. Тогава обикновено се появяват и водорасли, докато растенията се 'окопитят' и приспособят към условията за бърз растеж. Именно за това практикувам добавяне на повече калиеви торове с постепенно увеличаващи се до нормалните дози макроелементи. Микроелементи също започвам да слагам в увеличаващи се дози, но малко по-късно (пък и аз по принцип торя с много малко количество от тях). И така докато всичко се стабилизира.

Тук смятам е мястото да попитам за мнението ви относно торенето с желязо. Според някои източници (Диана Валдщад примерно и  основно)  желязото е един от главните катализатори на растежа на водораслите и трябва да се ограничава особено в началната фаза. Според други то благоприятства развитието само на влакнестите зелени водорасли. Други пък твърдят, че то не влияе на водораслите, за това пък е много важно за растенията в началния етап и трябва да се добавя още отначало. Аз лично никога не съм торил с желязо - нито даже с микроелементи с повече желязо, но мисля да си купя TENZO Fe и да го пробвам.
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffeeds.feedburner.com%2FLonganlon.2.gif&hash=89a29c11af8a650ec7ddb49df6bd62ce3a6f8f5b

miTko

Калий  съм слагал и  повечко,  не  пречи, освен че втвърдява  водата, като  цяло. Обаче желязо и малко да сложа  водораслите  тръгват! А брадата  как го обича,  не е истина.Вече казах, че напоследък не торя изобщо  и  практически брадата изчезва."Приспивам" аквариума за отпуск.
Разни мои АКВАРИУМИ 

NO CARRIER

Бих дал съвет да свалиш и температурата, ама в тея жеги...  8)
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftsvetkov.be%2Fupld%2Ffiles%2F1%2Fsign.jpg&hash=1bbdd94fc32cecdafae4a45f7c2393708fb9e9a5
Дневникът на Николай Цветков
Не ме е яд, че ме лъжат. Яд ме е когато мислят, че им вярвам.

danielkgr

Здравейте,

Японските торове не са пълни с магически съставки, както тук виждам че се счита. На всяка опаковка е обяснено какво по-точно има в тора, но не се влиза в детайли (което е голям минус, ако се реши да се добавят и други торове, различни от тези на ADA).
1 впръскване се равнява на 1мл. Помпичките са направени за улеснение при добавянето на тора. Естествено може и помпичката да се маха, желаното количество да се изсмуква със спринцовка и да се добавя в аквариума.
Има и дадени напътствия кога и кои торове да се използват при въвеждането на един аквариум в експлоатация
АDA Soil Amazonia, както и другите 2 вида Africana и Malaya, помагат за намалянето на pH във водата, както и за доставяне на хранителни вещества за растенията. В почвата обаче има недостик на Калий. Всички останали съставки са в нея в различни количестви, при различните субстрати.
Повече инфо http://aquascaping.flowgrow.de/aquascaping/naehrstoffe/item/111-ada-aqua-soil-analyse

1. Започва се с Brighty K, който е основен източник на Калий. Важно е да се добавя, тъй като почвата го използва в големи количества. Brighy K се използва през целият период.
2. Добавянето на ECA не е задължително, но не е и забранено. ЕCA е основен източник на желязо и на други важни минерали.
3. Със Step 1 може да се започне и от втората седмица. Той съдържа също желязо, но в по-ниска концентрация. Комбинацията Brighty K + Step 1 се използва първите 3 месеца.
4.  Step 2 + Brighy K oт 3 месеца до 1 година. Съдържа повече желязо и помага за богато оцветяване на листата на растенията.
5. Step 3 + Brighy K след 1 година. Богат на калий. Засилва фотосинтезата и пускането на корените при растенията.
Недостатъка на изброените торове е, че не се знае точната концентрация на елементите в тях. Естествено трябва да се наблюдават и самите растения, ако дават някакви изгледи на недостатъци на отделните елементи.


Similar topics (5)

22483

Публикации: 7
Прегледи: 12816

14306

Започната от nina


Публикации: 22
Прегледи: 13286

12880

Публикации: 11
Прегледи: 8116

9884

Публикации: 26
Прегледи: 10903

6135

Публикации: 25
Прегледи: 21978