• Welcome to Българска Аквариумна Енциклопедия. Please login or sign up.
 
27.04.2024 14:53

Промяна новините на форума:

Ако имате проблем в аквариума, преди да пуснете нова тема, попълнете въпросника тук.


  • Професионална поддръжка на аквариуми
  • Killiman Ltd

Японски аквариум отблизо

Започната от kraltchev, 09.08.2005 14:50

« назад - напред »

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

kraltchev

Жизнен цикъл на японския аквариум

Информация за аквариум правен със всичко от ADA - фирмата на Такаши Амано. Торене през различните етапи от развитието.

aвтор: Kraltchev


Наскоро говорих надълго и на широко с Тони - пича който е направил показания по-долу аквариум и смятам, че информацията ще е интересна за всички които се опитват да разберат как японците правят такива аквариуми.

Размер: 90x38x40 см.

Субстрат:  
-   ADA PowerSand
-    ADA AquaSoil (Amazonia)

Смяна на водата: 1 път седмично (1 път на две седмици понякога, от мързел.)

Осветление: 4 x 39W T5 флуоресцентни пури. В момента на около 45 см. от повърхността на водата.

Време за развитие: 3 месеца

снимка празен
снимка веднага след напълването
снимка на една седмица
снимка на два месеца
снимка на три месеца

Торене

Тук давам описание на повечето от японските торове така, както стига до нас в резултат на тъпия оригинален превод. Както се вижда, важната информация е по-скоро скрита, но дава някаква идея за използването на вещества различни от обикновените макро- и микро- елементи които ние си знаем. Както виждаме от описанието на торовете, огромна част от японските химикали са разни витамини, аминокиселини, хормони и още кой знае какво.

Green Brighty Step 1:
Балансирана комбинация от микроелементи жизненоважни в началната фаза, които стимулират развитието на нови корени и връхчета. Няма Азот, Фосфор или Калий тъй като в тази начална фаза те могат да предизвикат появата на водорасли поради ниските нужди на растенията.

Green Brighty Step 2:
Три месеца след стартирането на аквариума корените и листата на растенията са се установили и растат нормално. Желязото и микроелементите са особено важни в този период. Липсата на желязо води до побледняване на връхчетата и по-старите листа. Green Brighty Step 2 е богат на желязо. Използва се от края на 3-ия до 12-ия месец."

Green Brighty Special Lights:
В аквариуми с много светлолюбиви растения като Глоссостигма или Ричия нуждата от Азот и Фосфор е много голяма. Тези вещества са резултат от отпадни продукти от растения и риби но се усвояват мого бързо и често са в недостиг. Green Brighty Special Lights съдържа Азот, Фосфор, Калий и микроелементи.

Тони:
Започнах да слагам Green Brighty Special Lights от първия ден на сега както виждам е трябвало да почна 2-3 седмици по-късно поради появата на прахообразни зелени водорасли
.

ECA:
Загубата на цвета на растенията е обикновен проблем в аквариума. В повечето случай се дължи на липсата на желязо. ECA е богат на желязо в специална форма която не му разрешава да реагира лесно с други иони. Също така съдържа различни органични киселини."

Python-Git:
Водните растения отделят фитонциди които ги предпазват от болести и вредни организми. Този тор съдържа естествен екстракт от фитнонциди и други дезинфекциращи вещества които помагат на възстановяването на растенията. Не съдържа никакви други химически вещества.

Green Gain:
Стеблените растения трябва често да се подрязват. Това ги стресира и понякога ограничава развитието им. Този тор съдържа активни съставки (микроелементи, минерали, аминокиселини). Сред различните растителни хормони е и цитокинин който намалява стреса и подсилва естествените съпротивителни способности на растенита.

Tоренето в различните фази:

- Първия месец Луис Наваро не тори изобщо. Растенията карат само на Power Sand изпод калпака

- Според инструкциите от първия ден почваш с ECA. Python-Gyt и Green Gain. Идеята е да се стимулират растенията с магическите хормони и кво ли не, но да няма макро и микроелементи във водата та алгите да се развият.

- След 2-3 седмици или дори след месец почваш Step 1. Спираш го на 3-я месец. Step 1 има само микроелементи но не и желязо. Не знам как растенията си набавят желязо в това време. Че и Азот и Фосфор и Калий. Може би от хранителния субстрат и от калпака дето смуче много неща от водата, не знам.

-След 3-я месец почваш Step 2 (Желязо и микроелементи).

- Азота и Фосфора идват от Green Brighty Special Lights. Доколкото разбирам Луис и братята Сенски ги добавят щом видят нужда, не чакат 3-ия месец както е по предписание. Ако растенията почват да бледнеят - бухат макроелементи.

-Не знам точно кога почват да слагат Калий. Вероятно е доста рано защото Амано го смята за особено важен за растенията.

Това е в общи линии май за фазите. А за това как е направено и маймуна да може да поддържа аквариум това е дори още по-надалече развито от това дето си мислите: Всичките течни торове имат ръчна помпичка, като нa парфюмче:
снимка

Торене: 5-7 пъти на седмица

Пропускане на торенето:
они:
Не знам дали ако бях пропуснал някои от японските торове щях да имам проблеми или не. Знам само че всичко взето заедно работи добре. Не посмях да рискувам да не използвам един или два от японските торове. Ако има нещо което бих пропуснал обаче това ще е Pyton Git. Също така бих използвал Green Gain  само когато подрязвам растенията. Мога да кажа че всъщност съм пропуснал един от японските торове когато замених Brighty К (концентриран разтвор на Калий без нищо друго в него доколкото знаем) с мой собствен разтвор на Калий"


Поддръжка :
"Николай:
Тони, след опита с този аквариум имаш ли повече усещане как Оливер Нот може да инсталира аквариум и да го поддържа идеално чист с много малко усилия?
Мислиш ли че всички тези японски химикали позволяват лесно развитие и минимална поддръжка?

Тони:
Абсолютно. Както споменах - единствения ми проблем беше в самото начало когато прекалено рано добавих Green Brighty Ligths. Никога не сам проверявал параметрите на водата и резултатите са отлични."


Осветление:
12 часа на ден. Поради конструкцията на осветлението лампите могат да се вдигат или свалят нагоре-надолу. Също така може и да се използват само 2 от 4-те пури. Така интензитета и разпределението на светлината могат лесно да се регулират според желанието или нуждата. На снимката след три месеца разстоянието на лампите от водата е 45 см.

При появата на малко зелени прахообразни водорасли в началото на развитието на аквариума (в резултат на преторяване с Green Brighty Lights който съдържа Азот и Фосфор) е дигнал лампите по-нависоко и е използвал само две от 4-те.

Тестове:
"Тони:
Не съм тествал за нищо в тоя аквариум освен рН. Помпя СО2 и рН е 6.3"


Водорасли:
"Тони:
Този аквариум имаше само два лесни за премахване проблеми с водораслите. Отначало поради глупост добавих прекалено много Green Brighty Lights (Азот и Фосфор), а трябваше да използвам 1/2 до 1/4 Step 1 и изобщо не Азот и Фосфор. Резултата от това и от силната светлина беше множество зелени прахообразни водорасли.
Също така имах малко точкови зелени водорасли. В момента това не е особен проблем, те са нормално количество."


Здраве на растенията:
"Николай:
Намираш ли че с японските торове и субстрати растенията са особено здрави и зелени?

Тони:
Не повече от растенията в другите ми акварими които не използват нищо японско. Може би това впечатление идва от комбинацията с фона, крушките и липсата на друг цвят освен зеления.
Мога да постигна същите резултати със домашно приготвени торове но японските торове ти разрешават да не смяташ прекалено много. Просто е по-лесно да уцелиш точно какво е правилно."


Грунд:

Калпака, покриващ хранителния грунд има качества подобни на активен въглен. Той абсорбира хранителни и други вещества от долния, хранителния, субстрат. Тази му способност е много силна - калпака намалява твърдостта на водата и понижава рН (об. до GH=1-2 и pH=6.4-6.5). Не знам каква е нормалната твърдост на японската вода но изглежда, че не е особено много. При всички случай твърдостта и рН се задържат на тези нива поне 1 година. Такъв абсорбиращ калпак не разрешава на хранителните вещества под него да попаднат във водата но има и прекрасното свойство да отдава абсорбираните вещества на корените на растенията. Двата слоя - хранителен и калпак - са предназначени да работят заедно и затова се наричат "субстратна система".

Това е PowerSand (хранителния субстрат дето е под калпака):
снимка

Като го гледам и пипам тука лично мога да кажа, че PowerSand е към 90% едра пемза с размери средно 5 мм. Тия зрънца пемза са оваляни лекичко в малко кал. Белия цвят на пемзата прозира през калта. Това е. Доколкото можем да съдим част от тая "кал" е леонардит - естествена много хранителна съставка подобна на въглища. PowerSand Special е същия като PowerSand но са смесили и бактериите които обикновено продават отделно наречени Bacter 100.

Това е АquaSoil (калпака). По-черна е отколкото на снимката, но Амано продава 3 цвята - черен, червеникав и бежов:
снимка

Както вече споменах, прилича на пипане на меки топчета асфалт или по скоро втвърден черен пластелин. Има някакви магически способности които май не е възможно да се дуплицират с наръчни средства в къщи. Нещо подобно може да се намери от продавачите на едро на специални почви за сухоземни растения. Но е доста рядко доколкото разбирам пък и не знам дали е същото нещо:
http://www.aquasoil-humus.com
http://www.takenaka.co.jp/takenaka_e/env_pro_e/09_across/05.htm


--Николай

Similar topics (5)

1557

Публикации: 0
Прегледи: 5476

19923

Публикации: 28
Прегледи: 45171

1439

Публикации: 25
Прегледи: 16566

547

Публикации: 0
Прегледи: 21562