• Welcome to Българска Аквариумна Енциклопедия. Please login or sign up.
 
28.03.2024 17:07

Промяна новините на форума:

Ако имате проблем в аквариума, преди да пуснете нова тема, попълнете въпросника тук.


  • Killiman Ltd
  • Професионална поддръжка на аквариуми

Хоп, едни малки 45 литра.

Започната от bunzip2, 19.02.2024 20:13

« назад - напред »

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

kstoilov

Благодаря за отговора !
По спомен, подхранващия слой беше на денерле. От около 7 години си стои при мен. Явно вече не е подхранваш.
Да, топчетата са на jbl proflora 7. Аз ги режа наполовина и да, през няколко месеца слагам. Четох инструкцията, но не чак през година.
Глутаралдехид слагах отдавна, когато имах алгии - пръсках със спринцовка. Но се отървах окончателно от тях, помогнаха и 2 сеа-та.
След това го спрях и слагах само профито. Експериментирах, поне не пречеше. Напоследък трудно намирам и затова в момента не слагам. От други торове полза не видях да има.
Светя с 2 аквастар и 1 гролукс по 18W на 126 л, 9 ч. Проблеми нямам, всичко се е закротило. Но и осезаем растеж нямам. Все пак започват да пускат кислород привечер от листата.  При теб е направо пълно с мехурчета. Явно съм успял да го направя "бавен" процеса.
Рибите са 4 хелера (поколение), 5 неона и 1 сае (другото се метна през капака миналото лято). Хранене 1 път вечер, замразена артемия основно, понякога суха храна от хранилка, умерено, изяжда се. 1 - 2 дни седмично без.
Растения - валиснерия (тя избуява през студената част на годината), 3 буцефаландри, анубиас, 1 криптокорина (слаба работа), 1 ехинодорус (на него слагам глинени топчета). Съвсем без претенции...
Може нещо да съм объркал от растенията, ще пратя снимка утре. Май всичко това трябваше на ЛС, сори

bunzip2

На този аквариум, растенията и лампите са ти напълно подходящи.
Буен растеж няма да има, първо защото растенията са "бавни" като тип.
Второ, светлината е слабичка, но това те пази и от алгии. Ако нещата са стабилни и нямаш водорасли, нищо не променяй.
Двете лампи аквастар, са по-скоро за визуален ефект, но като интензитет на светлината са слаби. И за гролукса важи.
Глутаралдехида, ако търсиш и не намираш, има го на easylife, Казва се easylife carbo.
Профито си слагай минималната препоръчителна доза.
Кипеж на растенията без силна светлина и со2 няма как да има, поне не и осезаем, така че не го търси :)
Подхранващия слож, който си сложил, одавна е изчерпан, да. За 7 години 100% е изфирясал, но ако растенията нямат показатели, че имат липси, карай си така, явно от рибите остават достатъчно хранителни вещества.
Ако започнат да проявяват липси, ще започнеш да слагаш някакви макро елементи успоредно с профито.

Преди години имах подобен литраж аквариум. Около 140 литра. Осветявах го точно с такива пури по 18 вата, само че бяха 5 или 6 броя. Но отново беше бърз аквариум и нуждите бяха такива.

kstoilov

Благодаря !
Потвърждваш точно моите разсъждения.
Трудно намирам профито напоследък, глутаралдехид има под различни имена, но не мисля да слагам без нужда.
Ако ми дойде муза за СО2, ще мисля и за друго осветление. Знам за аквастара и гролукса, спорни са, но аз съм доволен. С нормални тръби не беше ОК. Третата тръба я слагах допълнително, за повече в капака няма място, фабричен е.
Хич не съм фен на лед-овете, но явно натам вървят нещата. Виждам и при теб е ОК.
Поздрави

bunzip2

Лед-а според мен е по-добре.
Първо лесно може да го направиш каквато искаш дължина. Компактен е.
Много по-ефективен спрямо количество светлина за ват енергия.
И разбира се - имаш възможност за димиране. А ако сложиш RGB, и цветната температура можеш да настройваш.
Като цяло луминисцентните нямат никакви предимства пред лед-а :)

NO CARRIER


ЦитатКато цяло луминисцентните нямат никакви предимства пред лед-а :)
Някъде го коментирахме. Имат, макар и малко, остатъчно ултравиолетово излъчване, и може би донякъде спират растежа на някои водорасли. Ама това са само предположения. :-D
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftsvetkov.be%2Fupld%2Ffiles%2F1%2Fsign.jpg&hash=1bbdd94fc32cecdafae4a45f7c2393708fb9e9a5
Дневникът на Николай Цветков
Не ме е яд, че ме лъжат. Яд ме е когато мислят, че им вярвам.

Lightning_boy

ЦитатЛед-а според мен е по-добре.
Първо лесно може да го направиш каквато искаш дължина. Компактен е.
Много по-ефективен спрямо количество светлина за ват енергия.
И разбира се - имаш възможност за димиране. А ако сложиш RGB, и цветната температура можеш да настройваш.
Като цяло луминисцентните нямат никакви предимства пред лед-а :)
Аз също съм за LED-a пичове. А от както чета тази тема се разчетох и за фито лампите  *thanks .
Благодарности на всички участващи. Чета всеки път с интерес всяко едно мнение.  *bg*
Повечето от LED-овете обаче, гледам че са с доста широк ъгъл на разпространение. В къщи са на 120 градусаи бая ксенококус има по стъклата на уж нерастителния аквариум :D
Търсих из нета някакви с по-малък ъгъл на разпространение, ама сякаш не намирам достатъчно мощни такива...
Вади си вода от новия кладенец, но не плюй в стария.

bunzip2

Цитат на: Lightning_boy - 25.03.2024 08:18Аз също съм за LED-a пичове. А от както чета тази тема се разчетох и за фито лампите  *thanks .
Благодарности на всички участващи. Чета всеки път с интерес всяко едно мнение.  *bg*
Повечето от LED-овете обаче, гледам че са с доста широк ъгъл на разпространение. В къщи са на 120 градусаи бая ксенококус има по стъклата на уж нерастителния аквариум :D
Търсих из нета някакви с по-малък ъгъл на разпространение, ама сякаш не намирам достатъчно мощни такива...

То може би отговора се крие в поста ти. За не растителен аквариум, светлината трябва да е доста обрана. На рибите не им е нужна :). Не знам какви растения и колко имаш, но по възможност, гледай да намалиш силата на
светене. Също може да кажеш с каква продължителност е светодена.
Ъгъла на светене от 120 градуса на диодите, за мен е добър.
До колкото помня, май беше казал, че си с голям аквариум. Как си със смените на вода, и имаш ли много риби? Как ги храниш?
Имай на предвид, че ксенококус излизао бикновено при излишъци на фосфат. В не растителен аквариум с не редовни смени на вода, в комбинация с повечко риби... няма да се отървеш никога от ксенококус :).

Цитат на: NO CARRIER - 25.03.2024 08:13Някъде го коментирахме. Имат, макар и малко, остатъчно ултравиолетово излъчване, и може би донякъде спират растежа на някои водорасли. Ама това са само предположения. :-D


Имат остатъчно УВ, да, това е вярно. Но честно казано, според мен в борбата с водораслите изобщо не дават наклон. В миналото съм имал доста опит с луминисцентно осветление, и нещата излязат ли от баланс, няма лампа на света, която да помогне да се редуцират водораслите. Единствения шанс лампата да помогне за редуцирането на водорасли, е когато я изгасиш :-D

Lightning_boy



До колкото помня, май беше казал, че си с голям аквариум. Как си със смените на вода, и имаш ли много риби? Как ги храниш?
Имай на предвид, че ксенококус излизао бикновено при излишъци на фосфат. В не растителен аквариум с не редовни смени на вода, в комбинация с повечко риби... няма да се отървеш никога от ксенококус :).

[/quote]

Помниш, ей!
Така е, коритото е голямо. Намирам и доста грешки. Но все пак затова и човек се учи цял живот.
Днес поръчах стъкларията за "растителния". Като имам време ще седна и ще опиша повечето неща в една тема и за двата аквариума. Та да може да се "движи" темата ту с единия ту с другия.
Иначе се чудих дали да не търся за дъното на новия материали, като тези от твоята тема. Но като намерих във форума, че с манадото ще е по-лесно като за начало, реших да не се изхвърлям и да започна лека полека. А и както се казва - бързай бавно.
Вади си вода от новия кладенец, но не плюй в стария.

bunzip2

Хубавото на манадото е, че е силно порьозен, в него има много площ за заселване на нитрифициращи бактерии. Но най-полезното му качество е, че абсорбира торове от водния стълб, като ги съхранява в себе си и са достъпни за растенията през кореновата им система. Разбира се, погледни на него като батерия... В началото докато се зареди с хранителни вещества, ще отнеме време. Около 2-3 месеца, като през този период имаш и един вид толеранс. Тоест, ще се справяш по-лесно с излишъците на хранителни вещества (ако има такива), тъй като грунда ще ги абсорбира.
Минуса му е само, че е прекалено лек, както вече споменах, и пресаждането на растения си е приключение.

Моя варинат на субстрат не е никак лош по отношение на хранителни свойства, но е доста рисков, ако изтърве хранителни вещества във водата. За това е зеолита, да абсорбира отделянето на хранителни вещества във водата. От друга страна пък, зеолита смуче всичко яко, и може да стане така, че докато растенията не развият добра коренова система и да достигнат тора от калифорнийски червей в най-първия дънен слой, да страдат от липси от хранителни вещества, тъй като всяко торене във водния стълб ще бъде бързо поглъщано и абсорбирано от зеолита :).
В тази връзка, ако решиш да правиш дъно със субстрат като моя, бих препоръчал торене по метода на приблизителните показатели, но дневния вариант - тоест торене във водния стълб всекидневно, непосредствено преди да се включат лампите, за да може на момента растенията да използват хранителните вещества във водния стълб, които си сложил с торовете, преди зеолита да ги е абсорбирал.
След като наберът скорост растенията и развият коренова система (след около месец/месец и половина), може да намалиш торенето във водния стълб и да наблюдаваш как се отразява на растенията. Вече трябва да са започнали да "цоцат" от калифорнийския червей :).

А ако ти се дават повече пари, това е за мен е и най-читавия вариант, купуваш си Amazonia Aquasoil 2 и стартираш с него. Това може би е най-лесния вариант за начинаещ ботаник :).

bunzip2

И една актуална снимчица след подрязването в неделя.

Similar topics (5)

58163

Публикации: 4
Прегледи: 2762

10593

Публикации: 28
Прегледи: 14140

54536

Публикации: 11
Прегледи: 4405

34899

Публикации: 13
Прегледи: 8700

24186

Публикации: 4
Прегледи: 2570