• Welcome to Българска Аквариумна Енциклопедия. Please login or sign up.
 
25.04.2024 20:44

Промяна новините на форума:

Ако имате проблем в аквариума, преди да пуснете нова тема, попълнете въпросника тук.


  • Killiman Ltd
  • Професионална поддръжка на аквариуми

Некоректни членове

Започната от NO CARRIER, 07.05.2009 21:46

« назад - напред »

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Virosss

Днес освен ден за похвали е ден и за оплакване. В общи линии поръчах си растения от 3 различни места, като се оказа, че тези които бях поръчал от svetlio3390 дойдоха в окаяно(според мен) състояние, но ще приложа снимки, вие сами да решите дали ми е продал това, което показва в темата си в раздела Пазар и дали реално имам право да се оплаквам от това.

Предполагам е решил, че като неопитен акварист, няма да ми направи впечатление, че растенията имат черни точици по листата, а анубис-а дори има дупки. Лично аз останах разочарован, предвид това, че очаквах супер лъскави растения в отлично състояние. Няма да коментирам, че купих подобно растение от друг член на форума за двойно по-малко пари и беше в отлично състояние с супер лъскави и зелени листа.

Ето и снимките на растенията:
Тук е снимка на всичките растения, само коледният мъх не съм снимал, но той е в перфектно състояние, за него критики нямам.


Тук растението е цялото в черни петна и дупчици на някой от листата:


На това растение пък 2 от листата имат изсъхване в края и на едното дупка:


На тази снимка не си личи толкова, но се виждал леки черни петна:


Доколкото разбрах, това са някакви липси на растенията, но все си мисля, че когато показваш на клиентите си перфектни растения, то би трябвало ако им пращаш подобни поне да им кажеш за това.

svetlio3390

Относно негативния коментар, не смятам да изпадам в някакви дълги разкази нито да правя драми.
Първо Криптокорината е най - проблемното растение за транспорт, не един път дори се случва криптокоринова болест поради рязката смяна и разваляне на криптокорината само за няколко часа. В този случай криптокорината е напълно здрава от снимката, която виждам. Листата са клепнали защото е гледана подводно, след като се засади в аквариум те ще се изправят и ако се прихване добре ще се развие.
Отностно анубиас Конгензис, Това е вносен анубиас гледан най вероятно във външни условия, пожълтяването се дължи на това, че го гледам в паладариум, това е по добрия вариант отколкото във вода за съхранение, защото растението се изнежва премине ли веднъж в подводна форма. Кафявото най горе игличката на листенцето не е никакъв проблем. Дори растенията на най - добрата фирма тропика идват с кафяви връхчета всеки път(някой видове като Ангустифолия) други като нана петите и бартери обикновенно идват здрави, с течение на съхранението по старите листа може да пожълтеят леко или връхчетата да покафенеят, във вода това бързо се променя.
Отностно Анубиас нана петите това е първото оплакване, което получавам за анубиас попринцип, струва ми се запарването от вкъщи и рязката смяна на вечерната температурата са причинили това на буквално изгниване на някои места на анубиаса, това е напълно възможно и понякога се случва имайки опит със излагането на растения навън на студа на съботния пазар, на следващия ден да изглеждат по подобен начин.
Бидейки вносител от доста време съм имал проблеми с болести от криптокорините (пристигат заразени) и анубиасите изгниват буквално се размиват заедно с тях за отрицателно време. Поради тази причина, от доста време насам засаждам криптокорините директно във вода, но тука си мисля, че това не е проблема, защото не виждам проблеми по криптокорината. Поради тази причина държа анубиасите държа на отделно място.
Поради вида на растението, което клиента е получил ще му изпратя нов анубиас петите, разбира се ако иска безплатно.
Също така ще започна да снимам пратките преди опаковане в кутийка, за да бъдат избягвани такива теми и постове. Повече от 15 години се занимаваме с продажбата на растения и всеки, които е идвал в София на съботния пазар знае качеството на растенията и перфектния им вид, също така и магазинерите, които зареждане от години насам.

Този анубиас е излизнал от моите паладариуми в следния вид.
Личи си на някои от снимките кафявите връхчета, но това е напълно нормално.

https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs14.postimg.cc%2Fbr8s0y7f5%2FIMG_3119.jpg&hash=b6463e7faa70ac536506c9426b6f8782850c11dc

https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs14.postimg.cc%2Fsga7wv40h%2FIMG_3120.jpg&hash=7560ff068d455d7f00da465063875cdbd8431237

https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs14.postimg.cc%2Fltnk3omc1%2FIMG_3121.jpg&hash=facc5a9c77f388b42be7c88bb74aa022dfc2d15c

https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs14.postimg.cc%2Fl2utxwjyp%2FIMG_3122.jpg&hash=b88267234e7ad8196e7248fddac01ba65370c4f0

https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs14.postimg.cc%2F65mcww6q9%2FIMG_3123.jpg&hash=f86812e9c6fe6dc1d75123f648047c2023ce6e10

Virosss

Както ви писах на ЛС, идеята да се оплача не ми е за да искяря нещо или пък да ви злепоставям пред клиентите. Мнението на клиента го създавате вие и чрез стоката, която му доставяте и с поведението си при комуникация.

Въпреки, че не разбирам от растения, не ми се вярва за 1 ден растението да получи такива петна и дори дупка, но това всеки по-опитен може да прецени и да каже, за мен това просто не е възможно, но както и да е.

Не желая да ми връщате парите или пък да ме компенсирате с растение, понеже първо същото го получих и от ваш колега и беше в страхотно състояние, въпреки, че също беше изпратено вчера, второ вече го сложих в аквариума с надеждата, че наистина ще се възстанови и няма как да ви го изпратя обратно, така, че вие да можете да се отчетете за липсата... както и да е.

Просто се надявам да вземете под внимание този пропуск и да се постараете да изгладите нещата, понеже вярвам, че както на мен не ми стана приятно и на вас не ви е приятно да се разправяте с глупости.

Смятам въпроса за приключен.

svetlio3390

Аз бях достатъчно изчерпателен с първия си отговор. Най - малкото хората не живеят в 19век и ми е ясно, че всеки може да си снима получената стока, аз не съм просто любител, че да не знам какво пращам и да не разбирам от това, с което се занимавам. Напълно съм наясно, че това растение по този начин по който изглежда няма търговски и никога не бих си позволил да изпращам растение в такова състояние, не заради вас, а лично заради мен и репутацията, която съм изградил. Както и да е това е първи негативен коментар за мен за повече от година и половина, въпреки че отказвам да приема лична вина за него като това не означава, че растението е дошло в добро състояние.
Относно вашата молба за "компетентен отговор" ще ви кажа, че надали ще намерите по компетентен от нашия в тази сфера, вносовете, които сме направили от азия и европа са много през годините и много добре знам как дори пристигат понякога растенията, както и риби и за колко време се развалят и дори пристигат развалени в редки случаи, както и от болестите по растенията. Поради причината, че винаги има някакви проблеми с жива стока при нея винаги има и брак и това си влиза в надценката.
Аз също считам въпроса за приключен.
Също така отбелязвам от днес нататък, че растенията ще бъдат снимани преди изпращане като това вече стана реалност от пратките, които изпратих днес.
Изпращам растенията по един и същи начин от години като купувам специални кутийки за тази цел, които са безплатни за клиентите и ги опаковам старателно (освен и че клиентите на форума закупуват част от растенията по евтино от съботния пазар например), знам че в  99% от случаите всичко е точно дори през зимата. Ако някое растение е повредено при транспорт или изглежда различно от снимката направена от мен преди изпращане, оплакванията към еконт.

bunzip2

Не се намесвам, само една информация да получа.

Коелга svetlio3390, само за информация - ти си официален представител на Tropica за България ли?
Защото от предния пост, на няколко места срещнах "нашите, ние, тропика".
Така написано на мен ми звучи, че работиш за тропика :)

Питам, защото от вносител (препродавач) и техен представител има разлика все пак  *privet*

svetlio3390

Относно коментара към тропика, никъде не сме казали, че сме дилъри на фирмата, но съм единствения, които предлага тяхните стоки, не ги препродавам ако това имаш предвид, внасят се директно от Дания. С главния им мениджър сме в приятелски отношения и се познаваме лично (Дори имам покана за официална безплатна визита на тяхнита ферма в Дания, от която не съм се възползвал. Българския пазар на растения пък да не говорим на продукти за тях е изключително слаб и малък (сравнение с други страни)  фирмата няма никакъв интерес от по сериозни позиции и  очаквания към нашия пазар, защото ни смятат за неплатежоспособни и знаят, че при техните цени стоките им се търгуват трудно. (това го знам лично от тях).

asito

Цитат на: svetlio3390 - 15.10.2014 18:20
Относно коментара към тропика, никъде не съм казал, че съм дилър на фирмата, но съм единствения, които предлага тяхните стоки, не ги препродавам ако това имаш предвид, внасят се директно от Дания. С главния им мениджър сме в приятелски отношения и се познаваме лично (Дори имам покана за официална безплатна визита на тяхнита ферма в Дания, от която не съм се възползвал. Българския пазар на растения пък да не говорим на продукти за тях е изключително слаб и малък (сравнение с други страни)  фирмата няма никакъв интерес от по сериозни позиции и  очаквания към нашия пазар, защото ни смятат за неплатежоспособни и знаят, че при техните цени стоките им се търгуват трудно. (това го знам лично от тях).
Прави са хората :)

Caxapa

Аз да добавя нещичко към цялата тази разправия. Чете се и от  други които предлагат растения и риби. Та за РАСТЕНИЯТА....ако са внос..как са отлеждани от производителя...и как са отглеждани от вносителя в случая
Коелгата svetlio3390 .  Това си е заложено в правилата за пускане на обяви. / Та значи си купувам да речем  някакви растения.Те или са отглеждани надводно а аз бух директно в аквариума. Или са  отглеждани с торене и Со2 а аз нищо в един гол аквариум и после чакам да са така свежи и готини като на рекламните снимки. Да, ама нанайци. И почват едни..Абе готино но получих гадно и прочие.
За в бъдеще! Стягайте си обявите с възможно пълна информация за риби или растения..за техниката и прочие за да не се получават недуразумения.  Апела ми е към всички, не само към вносители или производители....
Екип на БАЕ и Мод. САХАРА  *bg*

Virosss

Цитат на: Caxapa - 15.10.2014 21:05
Аз да добавя нещичко към цялата тази разправия. Чете се и от  други които предлагат растения и риби. Та за РАСТЕНИЯТА....ако са внос..как са отлеждани от производителя...и как са отглеждани от вносителя в случая
Коелгата svetlio3390 .  Това си е заложено в правилата за пускане на обяви. / Та значи си купувам да речем  някакви растения.Те или са отглеждани надводно а аз бух директно в аквариума. Или са  отглеждани с торене и Со2 а аз нищо в един гол аквариум и после чакам да са така свежи и готини като на рекламните снимки. Да, ама нанайци. И почват едни..Абе готино но получих гадно и прочие.
За в бъдеще! Стягайте си обявите с възможно пълна информация за риби или растения..за техниката и прочие за да не се получават недуразумения.  Апела ми е към всички, не само към вносители или производители....
Екип на БАЕ и Мод. САХАРА  *bg*

В случая аз снимам растението веднага след като съм го разопаковал. Ясно е, че ако съм го получил перфектно и след една седмица се скапе си е по моя вина и няма как да виня някой друг за това. Да не говорим, че принципно аз преди да поръчам растенията му обясних какъв ми е аквариума и поисках растения, които ще мога да гледам. В това отношение няма как да обвиня svetlio3390 и мога да кажа добри думи за това. Помогна ми в избора и ми препоръча растения, които са като за мен.

Критиката ми по-скоро беше, че снимките на растенията са супер лъскави, а в последствие се оказва, че на живо не са такива. Може би от части вината беше и моя, че аз бях с най-големи очаквания от растенията на svetlio3390 и като сравних с останалите растения, които ми пратиха бяха коренно различни. Единият търговец ми беше пратил растения директно в вода от аквариум, което ги е поддържало свежи. Другото момче пък беше ги пакетирало в отрязани шишета и отново бяха перфектни и много свежи. Растенията на svetlio3390 също бяха добре пакетирани с хубави кофички, отгоре с навлажнена салфетка и самите кофички бяха влажни, затова и донякъде ме съмнява, че така за 1 ден ще стане в такова състояние Анубиса, но след като момчето казва, че е така... така да е.

Иначе идеята да се описва как са гледани растенията е страхотна, понеже всеки ще добие представа дали ще може да се оправи с адаптацията на растението, но също така бих предложил, че е добре да се прилагат актуални снимки на продуктите. Да вероятно не е добра идея за търговци да снимат всичко, така, че могат и те да се подсигурят като пратят снимки на подготвените продукти за изпращане. Така и те ще си ушият гащите от подобни на моето оплакване.

svetlio3390

15.10.2014 22:34 #594 Last Edit: 16.10.2014 10:18 by svetlio3390
Цитат на: Caxapa - 15.10.2014 21:05
Аз да добавя нещичко към цялата тази разправия. Чете се и от  други които предлагат растения и риби. Та за РАСТЕНИЯТА....ако са внос..как са отлеждани от производителя...и как са отглеждани от вносителя в случая
Коелгата svetlio3390 .  Това си е заложено в правилата за пускане на обяви. / Та значи си купувам да речем  някакви растения.Те или са отглеждани надводно а аз бух директно в аквариума. Или са  отглеждани с торене и Со2 а аз нищо в един гол аквариум и после чакам да са така свежи и готини като на рекламните снимки. Да, ама нанайци. И почват едни..Абе готино но получих гадно и прочие.
За в бъдеще! Стягайте си обявите с възможно пълна информация за риби или растения..за техниката и прочие за да не се получават недуразумения.  Апела ми е към всички, не само към вносители или производители....
Екип на БАЕ и Мод. САХАРА  *bg*

Относно коментара ви, всички фирми гледат растенията си надводно разбира се и това не е проблем,  при адаптация и директно засаждане във вода, защото иначе те биха фалирали най малкото, примера, който си дал е неправилен защото цо2-то не изнежва растенията и те не виреят по лошо, защото са гледани с торене и цо2 , а  защото както ти казваш дадения аквариум е гол и разбира се вида им се променя, защото са живяли в по - добри условия.
Разбира се има отделни растения изключения, в този ред на мисли растенията се хранят, както си храним и рибите и задължително се подхранват със тор или субстрати или хапчета или какъвто и да било друг метод, защото немогат да си набавят микроелементи по друг начин. Сравнения от типа в природата торът ли се е несъстоятелен, защото в природата тези растения изглеждат ужасно и няма да ги познаем ако ги срещнем там.
Този отговор не е личен ами поучителен за отглеждането на растения на всички членове на форума.
Относно темите ми старая се да бъдат възможно най - добре представени, разбира се винаги може и повече и всеки има накъде да се развива.


Отговарям и последно на Viruss, виждам, че има лични нападки, умишлени разбира се, само ще ти кажа, че при другите 3 пратки, които съм пуснал вчера имам истинска обратна връзка клиент-търговец и растенията са в отлично състояние включително и на същото растение, за което се води спора. Пак казвам това е жива стока и може да се случи понякога нещо да не е наред. Отказвам да споря с неграмотен човек по темата и няма да отговоря на нито 1 следващ коментар по случая. Като влезнеш и по прочетеш малко квалифицирана литература може да споделим пак опит. Аз процедирам професионално, както и фирмите, с които работя и при даден проблем, който недай си боже се случи обезщетявам клиента с съответната сума или му пращам наново това, което  е пристигнало зле, но на теб целта ти е съвсем друга затова не смятам да се занимавам повече с това. За пример ще дам, че последния път от тропика забравиха да ми пратят 20 ехинодруса, хората казаха, че е допусната грешка и че следващия път ще ми премахнат сумата за тях или ще ги получа безплатно, защото вече съм ги заплатил. От Холандия ми пратиха изгнили лимнофили ароматика следващия път ми пуснаха безплатно, това е жива стока и така се процедира. Това е от мухата слон ако ме разбираш.

Caxapa

Без да се оправдаваме като ученици! цитат от поста ти "а пример ще дам, че последния път от тропика забравиха да ми пратят 20 ехинодруса, хората казаха, че е допусната грешка и че следващия път ще ми премахнат сумата за тях или ще ги получа безплатно, защото вече съм ги заплатил. От Холандия ми пратиха изгнили лимнофили ароматика следващия път ми пуснаха безплатно, това е жива стока и така се процедира. Това е от мухата слон ако ме разбираш." Това са си твои  проблеми и не търси извинение за грешки към теб които се опитваш да придадеш на клиентите и. Така не се прави търговия колега!  Приключих с обобщенията си и наблегни на предния ми пост и го затвърди.

Публикациите са слети: 15.10.2014 22:53

Да добавя само..Някой се хвалеше, че се познавал ЛИЧНО с МЕНИЖЪРА/умишлено допускам правописна гешка/ и бил поканен  във фирмата.. И баба ми има фурна на село  и пече хлеб  и други неща а тук във Виена са е поканили  във фирмата Анкер да види как пекът Виенските кифли  на място.  *offtopic

77

еййй пак сме голямата работа...държа да кажа че растенията не са трагични и ще оцелеят без проблем според мен.
ама това надмено поведение...кой какво правел,кого познавал че и какво чел даже...
по смирено господин спонсор,ние те храним!
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs29.postimg.org%2Faeehc6buv%2FDSC_1686_copy.jpg&hash=9bc922c588fba1c702ad9ed785674aa0520d3910

Virosss

@svetlio3390, няма как да очакваш да не отправям нападки към теб при положение, че се опита да ме изкараш идиот на ЛС, в коментара си също ме обиждаш като ме наричаш некомпетентен. Да не отглеждам професионално растения. Да стартирах аквариума си буквално преди 2-3 дена, но това съвсем не означава, че съм балама и не мога да различа кога едно растение е загнило от няколко дни и кога е за няма и 20 часа (стоката си я пуснал снощи в 17:43, аз съм я взел сутринта в 10:35). Тук има специалисти, нека и те да кажат... възможно ли е за 20 часа от перфектно състояние, което е на снимките, които ти предоставяш, да загние така, както е загнило от снимките които съм предоставил аз? Съмнявам се обаче, че някой ще смее да каже нещо, просто защото си спонсор и като такъв, просто хората са по-внимателни с теб.

Понеже и тук твърдиш, че си работил с фирми от световни висоти - сам каза, че когато е станало проблем ти си им писал и те са се извинили и са ти изпратили каквото е липсвало или което е било повредено.

В нашият диалог нещата не тръгнаха точно по този начин (вероятно защото преди това бях пуснал темата с оплакването) и ти вместо да се извиниш, че аз съм получил нещо в този вид (съгласи се, че въпросният анубис не е ок), ти директно ме нападна, че не е трябвало да бързам да пускам тема и т.н. В подобни случаи обикновено сте връщали парите или сте заменяли растението. Ок, ама аз растението вече бях го засадил с надеждата, че все пак може и да е ок всичко (дано и да е). Дори да бях го изпратил обратно, ще трябва да платя доставката, която е около 5 лв., след което вие вероятно щяхте да ми пратите отново растение безплатно, но аз сигурно пак щях да си покрия разхода по доставки и ето още 5 лв.

И какво излиза от цялата сметка? Давате ми безплатно растение като компенсация, но аз ще си го платя в вид на разноски по куриери, като за по-малко пари получих читаво и свежо анубисче от ваш колега.

Не би ли следвало, след като сте толкова ербап търговец и професионалист, веднага след като аз ви писах ЛС, че не съм доволен от полученото, да се извините за неудобството и да предложите да ми изпратите добър продукт за ваша сметка?

Да коментираме ли, че ми писахте, че вие сте най-големият производител и вносител на живи растения в България? Като такива, защо нямате първо сайт, второ пратката ми я пратихте от ваше име (не от името на вашата фирма) и трето не видях касов бон към закупената стока? Предполагам като фирма знаете какви са санкциите за подобни нарушения. Ако наистина исках да направя това за което намеквате, просто щях да сигнализирам въпросните институции, а повярвайте ми те за разлика от други такива си вършат работата коректно.

Смятам, че за един професионалист, който е има степен магисър по бизнес администрация и финансов мениджмънт сте наясно с нещата и за мен е непонятно как може да се държите по подобен начин с клиенти.

Аз нямам какво толкова да губя, но вие се излагате и излагате на опасност своята репутация и като търговец и като персонална личност.

Пожелавам ви успех с тази ви тактика, но поне мен ме разочаровахте адски много, още повече, че смятам постъпих коректно, когато поръчах растения от вас, просто от неудобство, затова, че съм ви отнел от времето да ми обяснявате кое става за моят аквариум и кое не.

@77, въпроса не е за растенията... майната му, подразни ме поведението на sveltio3390, затова толкова зачекнах темата. В край на сметка 8 лв. не са кой знае каква крупна сума, дето се вика 1 кутия цигари и едно кафе, но това да те изкарат теб виновен за нещо, което не зависи от теб - дразни.

iivs

Включвам се в темата защото съм поръчвал от Светльо растения доста пъти и винаги всичко е било перфектно, аквориума ми е засаден с растения предимно от него.Винаги е бил коректен и точен  със заявеното и нещата са идвали  перфектно опаковани и в отлично състояние!

bunzip2

Преди да се изпрати нещо, за да са коректни отношенията:

Продавачът като коректен такъв, е длъжен да изпрати това, което продава във вид, какъвто е в обявата.
За всяко несъответствие, редно е да бъде уведомен купувачът.
Ясно е, става въпрос за частен случай, но честно казано, чета по-скоро нападки към купувача, и честно казано това е по български, да не паднем по-гръб. Повече от ясно е, че въпросното растение не е пострадало при транспорта и се е получило по-скоро недоглеждане при изпращането. Но, това не е оправдание. Аз също купувам и продавам растения в този форум, както съм продал и на въпросния колега купувач в случая. И не съм си позволил да изпратя нещо, без да се уверя, че е във вида от обявата!
Не съм пазарил от колегата svetlio3390 и от собствен опит не мога да коментирам. Но в случая, ситуацията е достатъчно ясна.
Подобно враждебно отношение спрямо клиента, най-малкото не е коректно!
Не виждам каква "другата цел" на колегата Virosss, както беше изразено в горен пост. За мен човекът си защитава интереса, защото дори и за малко пари... все пак си плащаш и е редно да получаваш качеството, за което си плащаш!

П.П: Нямам пристрастия, горното да не се чете като нападка. Поста ми е напълно обективен!!!

П.П2: Управдание от сорта на "това е жива стока", и че това е нормално - не е меродавно в случая.
Не става въпрос за риба, става въпрос за растение. От холандия до българия е възможно да се получи това, но от транспорт в страната за 10-тина часа, това управдание звучи несериозно и изсмукано от пръстите. Оглеждайте си стоките каро продавате. И аз да бях в тази ситуация, нямаше да се чувствам добре, при положение, че плащам едни пари за едни растения, на една марка...