• Welcome to Българска Аквариумна Енциклопедия. Please login or sign up.
 
24.04.2024 09:02

Промяна новините на форума:

Ако все още не сте се запознали с правилата на форума, моля, направете го!


  • Killiman Ltd
  • Професионална поддръжка на аквариуми

Въпрос за перка и ротор на външен филтър

Започната от denbosch, 20.09.2009 15:12

« назад - напред »

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

bigbeer

;) Като ми дойде новата 'перка' ще я видя и нея за луфт. Тази която е у кофата за сега има около 30 грауса такъв.  *THUMBS UP*

denbosch

Цитат на: Joro Vn - 22.09.2009 22:17Мога да ти предоставя известен избор на марка неръждаеми хром-никелови електроди.  :-) Като окомплектоваш работелия ротор, ще имаш на склад вече и резервен.

Благодаря :-) ! На работа има всякакви електроди и телове,просто ме мързеше да ходя чак дотам :-[.

bengan

Цитат на: Joro Vn - 22.09.2009 22:17
    Ще се опитам да поясня защо такъв луфт е смърт за цялото съединение. Достигането на работните обороти /ъглова скорост/ на ротора при електрическите машини става много бързо, но не и мигновено- все пак те започват от нула. Колкото по- бързо се достигнат работните обороти, толкова и ускорението /респ. натоварването/ на всички елементи от ротора е по- голямо и действа амортизиращо на всички материали- теоретически те рано или късно ще достигнат до т. н. "умора на материала" и ще се разрушат. На практика този момент много рядко се достига, защото елементите се подменят превантивно или излизат от строя по други причини- износване, деформации, морално остаряване и т.н. Ако към ускорението се добави и ударно натоварване, умората на материала ще настъпи за много по- кратко време. Това ударно натоварване действа в целия обем на елемента, но повърхнините в зоните на контакта се подложени на свръхнатоварване, което им действа разрушаващо.  В нашия случай, ако в съединението има луфт, при пускане на двигателя ротора ще ускорява, но ще трябва да измине известен път, докато се получи т.н. обиране на луфта, т.е. той среща перката или какъвто и да е елемент там. Т.к. той вече е ускорил до известна ъглова скорост, а перката е неподвижна, се толучава ефект на УДАР. Точно този удар първо почва да деформира контактните повърхнини, луфта нараства все повече след всеки удар- всяко следващо пускане формира все по- голям удар вследствие увеличения луфт. За това на практика появата на луфт води много бързо до излизане от строя на такова съединение.
   И един по- нагледен пример що е ударно натоварване и как се отразява то. Пешо взема две охладени до 5 С стъклени бутилки бира "АМСТЕЛ", едната я полага на пода, втората я държи в дясна ръка, опира я внимателно в първата и започва да я бута, като все повече ускорява в протежение на около половин метър, да речем до 1 м/с. Следва стоп. Крайният ефект ще е, че след опита Пешо ще пие почти две бутилки бира, като вземам впредвид, че първата може би ще се поразлее в момента на отварянето и. Втори опит- пак същата комбинация, първата на пода, втората в дясната ръка и е на около половин метър от първата. Пак същото ускорение, в посока точно към първата, момент на контакт между двете бутилки, и ... Пита се дали Пешо ще пие две бири, дали има под ръка бинт или медицинска лепенка, дали му се пере килим или чисти под, и още дузина други въпроси, които чакат отговор.  :-) Разликата в изпълнението на двата опита е само първоначалния луфт- дали го има или не.
Опита със биричките много ми хареса но теорията макар и вярна в същност е насочена в друга посока.
Колкото помпи съм имал и маркови и "китаици" винаги са имали този луфт около 30 градуса затова съм сигорен че той не е от недоглеждане на производителя. По скоро трябва да се насочим към принципа на работа на самия електромотор с магнитен ротор. Тои е много удобен за херметизиране защото има така наречения мокър ротор и при тази конструкция няма никакви триещи се уплътнителни елементи ( челен уплътнител, семеринг, лоена набивка и т.н.) както е при по старите водни помпи. Този тип двигатели обаче имат и два много съществени недостатъка- посоката им на развъртане е не опредалена  и второ имат много малък пусков момент. Като са направили перката ( работното колело) със прави лопатки производителите са решили проблема с посоката на въртене - на където и да се завърти перката все ще работи. Втория проблем се решава именно с луфта от около 30 градуса ( май така на око ги определихме в горните мнения но в същност са около 60) при него двигателя винаги тръгва на празен ход и едва когато обере луфта се натоварва от перката. Проблемите от ударите във този възел остават точно както са описани в цитата но явно и това е компромис пък и добрите фирми винаги предлагат резервни ротори.

discus

"Луфта" наистина го има, според мен е за старт без ударни натоварвания. На единият ми ехеим ротора се беше счупил, съответно докато си взема новият трябваше да измисля нещо и го побългарих, но това стана с неизбежното премахване на това леко завъртане на перката спрямо магнита, резултата беше трудно стартиране на филтъра(почти невъзможно без един юмрук върху главата).

Caxapa

Цитат на: discus - 24.09.2009 22:39
"Луфта" наистина го има, според мен е за старт без ударни натоварвания. На единият ми ехеим ротора се беше счупил, съответно докато си взема новият трябваше да измисля нещо и го побългарих, но това стана с неизбежното премахване на това леко завъртане на перката спрямо магнита, резултата беше трудно стартиране на филтъра(почти невъзможно без един юмрук върху главата).
"Ударното натоварване е всъщност е решение когато  липсва "вибрацията" която се получава при въздействието на елбобината върху магнита на ротора. И като го треснеш по главата се поразмества и започва да действа. На принципа на "камшичното" запалване при някои конски и магарешки впрягове.  *ROFL*
Извинявам се за този  *spam но не се стърпях да го изкоментирам.

bigbeer

След случайна среща с един мой стар 'боен другар', бивш началник на цех за високомоментни задвижвания към фалиралата наскоро "Елма" - Троян, се сетих да го питам за точно този 'луфт'. За голяма моя изненада човекът беше много подготвен. Оказа се, че при подобни ротационни помпи в моделите с ниска конумация няма как да се постигне гарантитано завъртане в една посока. Няма да изпадам в подробности. И за това тези помпи се конструират така, че да могат да 'помпат' въртейки и в двете посоки (умно). Обаче имало и друг проблем, за тези които използвали само една статорна намотка (най-маломощните като нашите) и заради който проблем точно този луфт нарочно е допуснат. Бившият специалист твърди, че без него (луфтът) няма да се получи развъртане, а роторчето щяло да се завърта на 180 градуса и обратно. Това ме накара да извадя най-близкият ми вътрешен Сънсън 800, и какво да видя?! Там този луфт е почти 300 градуса!!!  *DRINK*

Joro Vn

    Форумът ни става на ниво, тук вече могат да си правят консултации и сервизни специалисти!  ;-)
   
Цитатперката не се зацепва с ротора понеже пластмасовите контри почти са се изтрили.
Темата обаче започна от тук. На публикуваната по- долу снимка ясно се виждат трите "контри" на бялата пластмасова втулка и съответните им места за сглобка с магнита. За гарантиран луфт тук май не може да се говори. А дали подобен луфт има между тази втулки и работното колело /в зелено/, това вече може да бъде коментар за нова тема.

bigbeer

Те това му е полезно на форумЪт, понякога можеш да научиш неща на които в напрегнатото ни ежедневие никога няма да обърнеш внимание, а ще си помислиш, че са просто дефект на даден артикул или апарат.  *DRINK*

Similar topics (5)

27569

Публикации: 11
Прегледи: 5869

43541

Публикации: 8
Прегледи: 5404

17375

Публикации: 11
Прегледи: 5461

4419

Публикации: 10
Прегледи: 6182

20943

Публикации: 9
Прегледи: 4376