• Welcome to Българска Аквариумна Енциклопедия. Please login or sign up.
 
19.01.2020 12:12

Новини:

Ако имате проблем в аквариума, преди да пуснете нова тема, попълнете въпросника тук.


Акваскейпинг конкурс
  • Ексима
  • Killiman Ltd
  • Професионална поддръжка на аквариуми

Tetra Tec 1200 - мнения за ходене по мъките.

Започната от kolaksazov, 24.03.2009 21:09

« назад - напред »

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Joro Vn

      Като пишете за лубриканди от SEX-SHOP, машинни греси и др. смазочни материали, поне някой има ли информация как се отразяват те на каучуковите уплътнения при продължителен контакт с тях?! Оттук може да тръгнат доста погрешни действия. Аз лично бих гарантирал за обикновен вазелин- за 20-на години употреба по каучук не съм имал проблеми с нито едно приложение. Класиката си остава силиконова смазка- течна или като гел /грес/. Продава се по магазини за електронни компоненти- около 2 лв/бр. И горния линк сигурно не е за отхвърляне, ама ще ми е крайно любопитно да видя кой ще си вземе бака 18 кг само да си смазва канистъра.  :-)

panchopan

Цитат на: ogogogo в 24.03.2009 23:11
panchopan ,а на тебе от какво ти се напукаха джуките *CRAZY*


Хаха - това беше добро :-)
*DRINK*

Тетра да вземат да инвесторат малко време в образоване на продавачите дето им продават филтрите как да се оправят бързо и лесно за да не се оплакват толкова много клиентите им. Защото си е срамота това тяхното. Никой не им е длъжен сам да може да си сменя уплътненията.
- Има си правила - не можете да използвате магия срещу граждани! - кресна търговецът.
Архиканцлерът Ридкъли щракна с пръсти и отвърна:
- Абе, аз винаги съм ги смятал по-скоро за общи напътствия...
А търговецът изквака и заподскача по улицата.

spetsa

При увеличаването на дължината на маркучите на Тетра се получва по-голямо налягане и течове.Ако са стандартните маркучи не мисля че има проблеми.Лично аз съм с такава кофа в къщи и нямам абсолютно никакви проблеми,за разлика от сера ... На мнение съм че тетра са и по-добре направени от прехвалените Ехайм  ;-)

discus

Цитат на: spetsa в 25.03.2009 21:09
При увеличаването на дължината на маркучите на Тетра се получва по-голямо налягане и течове.Ако са стандартните маркучи не мисля че има проблеми.Лично аз съм с такава кофа в къщи и нямам абсолютно никакви проблеми,за разлика от сера ... На мнение съм че тетра са и по-добре направени от прехвалените Ехайм  ;-)


Че всеки има мнение съм съгласен, но е хубаво да се обосноваваме. Не виждам как ще увеличиш налягането с удължаване на мъркучите, по скоро обратното. Относно тетра - ехеим ще те питам само колко ехеима си използвал та правиш туй заключение. *DRINK*

Joro Vn

ЦитатПри увеличаването на дължината на маркучите на Тетра се получва по-голямо налягане и течове.

ЦитатНе виждам как ще увеличиш налягането с удължаване на мъркучите, по скоро обратното.

    Значи ако приемем, че увеличаването на дължината става без промяна на кота /височина/, на теория би трябвало наистина да се увеличи налягането, но само в нагнетателния маркуч. Т. к. маркуча се явява линейно съпротивление, при много големи дължини, определен диаметър и скорост на флуида това съпротивление се явява като загуба на скорост, респ. дебит. Горе- долу ситуация като да се затвори кранчето на изхода на помпата. Според една работна диаграма на турбопомпа /т.н. Q-Н характеристика/ при загуба на дебит се увеличава налягането- работната точка се премества наляво и нагоре по кривата. И оттук идва улеличаване на налягането в нагнетателния клон на системата. На практика това едва ли може да се получи при аквариумните филтърни системи, защото увеличаването на дължината трябва да е доста осезателно- да се кажа десетина метра. Но тогава може да се получи и друг ефект- помпата да започне да кавитира от увеличената дължина на смукателната част, която също се явава като съпротивление. Само че това съпротивление в крайна сметка води до увеличаване на т.н. NPSH. До тук обаче ще спра, че ще отидем вече към други измерения.  :-)
    Увеличаване на налягането в канистъра може да се получи при голяма височина в котите на аквариума и канистъра, но това също е трудно постижимо на практика и нереалистично.


Живко

Никой не се е родил научен.

kolaksazov

Филтъра е на 30см под аквариума със стандартните маркучи,уплътнението беше фабрично намазано,намазах го пак и тече ли,тече утре ще го връщам в магазина, от там ще го пращат в Румъния(не е шега -фирмата вносител е румънска) и най-рано след месец ще го върнат????? По тази логика с налягането, ако затворииш крановете след като работи трябва на се пръсне...

Joro Vn

     Ако става дума за увеличаване на налягането при аквариумни помпи, то е минимално, от порядъка на стотни или десети от бара. Нищо сензационно не може да се очаква и няма нужда от евакуация.  :-)   
   
ЦитатПо тази логика с налягането, ако затворииш крановете след като работи трябва на се пръсне...

    kolaksazov, това е твоята логика може би, но е грешна. Нормално проектирана ТУРБОпомпа не може да се пръсне при затворена нагнетателна система. Това може да стане при бутална или друг тип помпи. При такова стартиране ще се получи максимално възможно налягане, което може да осигури помпапа според работната си характеристика, нулев дебит, минимална консумация на електроенергия /ток/. Това е режим, който се препоръчва при пускане на системи с турбопомпи. Но не се препоръчва за повече от няколко минути, защото цялата физическа работа, която върши помпата, не отива за транспортиране на флуида, а се отделя във вид на топлина в работната камера на помпата. Топлината се получава от триенето на едно и също количество флуид по повърхнините на работното колело. В един момент течността в тази камера може да започне да кипи, което ще доведе до кавитация на помпата. Преди това може да се получат и други неприятни ефекти от прегряване.
    Ще моля да прекратим вече постовете, които не са по темата.




barabata

Накратко казано за да разберат и по-малките центробежната помпа е една въртележка в която ако няма парапет - падаш при завъртане (дупката през която излиза водата от помпата).  А ако има парапет се въртиш вътре докато ти стане  :-! (така де на двигателя да му стане така - колкото е по-слаб двигателя толкова повече време трябва да върти на празен ход за да загрее чак толкова) .
Горчивината от лошото качество остава дълго след като сладостта от ниската цена е свършила.