• Welcome to Българска Аквариумна Енциклопедия. Please login or sign up.
 
10.07.2020 14:02

Новини:

Ако имате проблем в аквариума, преди да пуснете нова тема, попълнете въпросника тук.


Акваскейпинг конкурс
  • Killiman Ltd
  • Професионална поддръжка на аквариуми

МХЛ осветление?

Започната от iek, 02.02.2008 12:12

« назад - напред »

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

iek

02.02.2008 12:12 Last Edit: 02.02.2008 12:12 by iek
2 броя халогенни прожектора
1 елекронен баласт 2х70W
2 бр. МХЛ лампи 70W

схема:


Мисля да ги свържа така, но не знам дали е правилно:


Да свързвам ли масата на самите остетителни тела с баластта?
Според схемата на самия баласт е показано , че трябва да се свържат 3-те клеми помеждуси ( нещо като мост)

Извинявам се за лаишките въпроси, но ме е страх да не ми отидат на вятъра паричките от неправилно свързване.

Живко

В нета има схеми на свързване, на повечето баласти.
Пусни в гугала производителя и модела. Трябва да излезе нещо.
Никой не се е родил научен.

iek

Баластта е на VS и това е схемата.
Въпросите са ми по-специфични и за тях няма отговор в нета.

theater

Аз тъй като гледам схемата остават две свободни заземявания на баласта, които да вържеш към телата, но се чудя ако не е заземен баласта дали има смисъл да се свързват тези пинове.
140л - харацини
http://starividri.org

Живко

Никой не се е родил научен.

stozher

Този извод, който е означен с "PE", е за заземяване (зануляване) на корпусите на лампите и се връзва за електробезопасност на лампата и по-точно на цялото осветително тяло! Ползва се проводник със жълта и зелена ивица на изолацията...

Примерно, ако по някаква причина корпусът се офази (прекълцване на проводник в корпуса, овлажняване и т.н.), то по този проводник "PE" протича ток и дава накъсо офазения корпус към зануляването или заземяването на контакта (зависи как е изпълнена електроинсталацията), при което предпазителя в апартамента пада и прекъсва тока към опасния за живота уред. Примерно, кабела е прекълцан в корпуса, но не е прекъснат или пък имаме овлажняване, по което се офазява корпусът. Лампата си работи и създава грешно впечатление, че всико е наред, но в действителност тя е станала опасна за живота. Втори вариант, при който имаме офазяване и лампата не свети - създава предпоставки за пипане на офазената лампа с цел отстраняване на повредата и отново имаме ситуация опасна за живота.

Лампата ще работи и без да го свържеш, но при описаните по-горе ситуации на офазяване, може човек да пипне корпуса и да получи токов удар!
Callichthyidae: Калихтис (2), Коридорас (5); Cichlidae: Пелвикахромис (4); Clariidae: Фосилис (2); Cyprinidae: Каракуда (1), Барбус (5+6); Loricariidae: Анциструс (2), Ринелорикария (3); Osphronemidae: Бета (3)

iek

Цитат на: Живко в 02.02.2008 13:01
Я разгледай тук, на трета страница.

http://www.vossloh-schwabe.de/images/onecms/site/pdf/Assembly_instructions_HID_new.pdf

Ами същата схема, от където съм я взел.
Баластта ще го вържа на маса, но да правя ли мостчето със съседните 2 клеми или те са си свързани в самия баласт.

stozher, с една дума искаш да кажеш , че трябва да свържа масата на осветителното тяло с тази на баластта, така го разбирам(съжалявам за сигурно тъпите въпроси, но професията ми е много далече от електротехниката.)
(баластта ще на 1-1.5 м от самите прожектори)
 

stozher

Винтовете и/или клемите на осветителното тяло, които са означени със знака за заземление (прилича на лопата), се връзват със зеленожълтия проводник от свързващия кабел към съответните такива на баласта. Всичко това има смисъл и зануляването/заземяването ще работи, само ако и на баласта вържеш клемата/винта за зануляване към жълтозеления проводник на кабела, който отива към щепсела, а вътре в щепсела той е вързан на средния винт (този, който контактува със страничните външни пластини). Съответно трябва и контакта да е вързан от правоспособен техник и да му е закачено зануляването/заземяването.

Препоръчвам ти да използваш от белия кабел за разклонители, който е вътре с три проводника: син, кафяв (може да е черен) и жълтозелен. Не ти препоръчвам да ползваш проводници за колони от типа червено и черно. Не, че няма да работи с тях, но не е електро и пожаробезопасно, да не говорим за опасността от токов удар. Изолацията им не е оразмерена да издържа на 220 волта и е единична. Може да ползваш и кабели от тея за касетофони, но те са само с два проводника вътре и ще трябва да се откажеш от зануляването, което не ти препоръчвам. Все пак около аквариума си е мокро и влажно и не си струва да се поема такъв риск.

Жълтозеления проводник се ползва за заземяване (зануляване), синия за нулата, а кафявия (черния) за фазата. Имай впредвид, че при обръщане на щепсела в контакта на 180 градуса фазата тръгва по другия проводник. Примерно, вече не е по кафявия, а се премества на синия проводник. Зануляването както и да въртиш щепсела си е винаги по жълтозеления.
Callichthyidae: Калихтис (2), Коридорас (5); Cichlidae: Пелвикахромис (4); Clariidae: Фосилис (2); Cyprinidae: Каракуда (1), Барбус (5+6); Loricariidae: Анциструс (2), Ринелорикария (3); Osphronemidae: Бета (3)

iek

По-ясно от това здраве му кажи *thanks.Точно такива кабели, каквито описваш, имам, дори и с фабрично монтиран щепсел.
Благодаря за подробното разяснение!

ROS

Прочетох за проблема ти и виждам че си го решил, но аз имам един въпрос - каква МХЛ ползваш т.е. с каква цветна температура.
Има стандартни с 3200К,4200К 5200К но има и за аквариуми 10 000К, 14 000К и 20 000К.
Знаеш ли кога каква лампа и с каква цветна температура се ползва.

iek