• Welcome to Българска Аквариумна Енциклопедия. Please login or sign up.
 
  • Професионална поддръжка на аквариуми
  • Killiman Ltd

Дойде и моят ред да се пробвам в самоделните канистри!!!

Започната от kirilovcv, 22.04.2009 17:56

« назад - напред »

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

bengan

Както си решил да използваш 200 мм. прозрачна тръба има опасност да ти излезе по скъп и от фирмените. Препоръчвам ти да използваш обикновенни канализационни  тръби и не отиваи на диаметър по голям от 160 мм. защото се получават зони в които не циркулира вода. Помпа можеш да използваш каквато и да е но е по добре да бъде с по голяма производителност, аз сложих 900 литра на час но съжелявам че не взех 1200 разликата в цената беше 3-4 лева. Тръбите се уплътняват много лесно като стигнеш до там ще споделя моя опит. Самоделката в къщи работи повече от две години и проблемите ми са само при първоначалното обезвъздушаване.

kirilovcv

Цитат на: bengan - 23.04.2009 22:25
Както си решил да използваш 200 мм. прозрачна тръба има опасност да ти излезе по скъп и от фирмените. Препоръчвам ти да използваш обикновенни канализационни  тръби и не отиваи на диаметър по голям от 160 мм. защото се получават зони в които не циркулира вода. Помпа можеш да използваш каквато и да е но е по добре да бъде с по голяма производителност, аз сложих 900 литра на час но съжелявам че не взех 1200 разликата в цената беше 3-4 лева. Тръбите се уплътняват много лесно като стигнеш до там ще споделя моя опит. Самоделката в къщи работи повече от две години и проблемите ми са само при първоначалното обезвъздушаване.

*DRINK*
Eто я и бялата лястовица на моята тема...........
Бях сигурен, че сред масата оптимисти ще се появи и един добронамерен оптимист /и той вероятно е бил обявен за социалист - утопист, ама ето/, който ще ме подкрепя в превземането на Еверест.

Ей, да не се обидят останалите, просто се шегувам прагматично.
Пак казвам благодаря на всички, че ми обръщате внимание.
Градивната критика винаги е полезна, та дори и да е другарска!!!

dok70

Цитат на: iek - 23.04.2009 15:54
... само като идея за друг вариант- затварянето при тенджерите под налягане.
И като стана въпрос за тенжери ... може да се поумува малко около тях.
Мога да лиша жена ми от една турска алпака - 12 литра с много хитро затваряне.
Май не беше и много скъпа м/у 20-30 лв.  *CRAZY*
*DRINK*
Луд умора няма...
https://aquariumbg.com/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi51.tinypic.com%2F15qq15l.jpg&hash=b07c9eabfccaf48f94e226948629f70537bc2352
300 оки миш-маш

kirilovcv

А какво ще кажете за затваряне с крилчати гайки, разположени на 6 /примерно/ места по обръча?

bengan

 Всъщност трябва да призная че в моята самоделка има само керамика т. е. от самото начало е проектирана за супер рядко отваряне. На шестия месец я отворих за промиване на керамиката но тогава видях че тя въобще не беше задръстена тогава я затворих отново и вече около година и половина не съм отварял тръбата в която има само три литра обикновена керамика (мисля че беше по 7лв. литъра) и една помпа на ферпласт BluPower  900 l/h. Предфилтъра ( обикновена по ситна гъба от валяк за боядисване) ми е извън "канистъра" и лесно се почиства. Когато осетя че биофилтрацията не работи или пък помпата откаже, или текне отнякъде, чак тогава смятам да го разглобявам. Затварянето на тръбата е по възможно наи елементарния начин -отдоло 160 мм. тръба е нагрята и в нея е вкарана и залепена 160 мм. тапа. От горе ползвам оригиналното проширение в което има уплътнение и също има вкарана тапа, за да не избута налягането тапата на горе съм я законтрил с три неръждаеми видии и това е всичко. Когато реша да отварям развивам видиите и вадя тапата, естествено знам че след 4-5 развивания от видиите ще протече но както ви писах за над две години съм го отварял само веднъж. Без помпата и керамиката цялата дъндания струва около 25 лева ( 1м. тръба, две тапи, два щуцера за маркучите и 1 щуцер за кабела на помпата). Полвам самоделката за почти 400 литров растителен аквариум и смятам че се справя много добре.

Raven

Цитат на: dok70 - 24.04.2009 12:45
И като стана въпрос за тенжери ... може да се поумува малко около тях.
Мога да лиша жена ми от една турска алпака - 12 литра с много хитро затваряне.
Май не беше и много скъпа м/у 20-30 лв.  *CRAZY*
*DRINK*


Най подходящата форма за канистър е тесен и дълъг цилиндър,за да има най оптимална циркулация на водата по целият вътрешен обем и да не остават мъртви зони.

Освен това не знам как е херметизацията на тенджерата,това е много важен момент.

Един приятел който пише рядко тук в форума си направи канистър от канта за пост микс апарат за Кока Кола.
Това са 22 л. алпака съдове с подходяща форма и херметично затваряне,трудно се намират вече защото пост микс апаратите вече не се ползват толкова често,но системата която той си направи е много добра.

Получава се много як канистър за големи аквариуми- самата канта е височка и си иска място,освен това обема и е такъв че предполага по рядко отваряне за презапускане.
Тоест система за минимум 5-600л. аквариум.
https://aquariumbg.com/contest/showthumb.php?picnum=48-3-8-140.1.JPG


Баннете всички! Администраторът ще познае Своите.

Joro Vn

      Един грамотно проектиран филтър от подобен тип би трябвало да има някакво близко отношение между дължина и диаметър. Тесен и висок корпус се изпълнява при опростени системи, където не се очаква отлагане или филтрация на твърди фази. Такива корпуси може да имат йонообменни филтри, абсорбатори и др. Тесен корпус може да се проектира и при механични филтри, на които филтърния елемент работи предимно с откритата си площ- например хартиен или подобен на него. При аквариумните филтри обикновено се прави и механична филтрация, и с цел да се удължи експлотационния му период, тази филтрация е замислена и в обема на филтърние елемент /пълнеж/. Има разни диаграми как работи такава филтрация, но общо взето тя е максимална при повърхността, в дълбочина  постепенно губи ефективност. За това се търси начин да се увеличи площта, която първа поема "удара". Най- лесно това става с увеличаване на диаметъра, до разумни граници. То този начин се увеличава и напречното сечение, което води до по- ниска скорост на протичане на флуида при един и същ дебит. По- ниска скорост означава и по- малки загуби на енергия- това пък е използване на помпа с по- ниски параметри като дебит и налягане; или по- голям дебит за единица време. Относно избягването на мъртви зони, се правят различни конструктивни изпълнения на разпределители вътре в корпуса, с цел уеднаквяване на скоростта на флуида през цялата площ на напречното сечение на филтърния елемент /пълнеж/.  Пример в това отношение може да бъдат корпусите на пясъчните филтри или филтри с друг тип твърд пълнеж.

Similar topics (5)

39804

Публикации: 4
Прегледи: 4131

43127

Започната от tre


Публикации: 17
Прегледи: 8819

26104

Публикации: 1
Прегледи: 4685

47184

Публикации: 0
Прегледи: 2138

35873

Публикации: 46
Прегледи: 20286