Българска Аквариумна Енциклопедия

АКВАРИУМИ И ОБОРУДВАНЕ => Аквариумно осветление => Оборудване => LED (светодиодно) осветление => Темата е започната от: 77 - 12.11.2016 19:59

Заглавие: смяна на метал халогенен прожектор с лед прожектор
Публикувано от: 77 - 12.11.2016 19:59
имам аквариумно тяло за осветление с 2 бр мх прожектор 150 вата и 2 бр луминисцентни пури т5 54 вата...това е на 133-50-50 растителен аквариум
че днес реших да ставам по пестелив и реших да ги сменя 150 ватовите мх с 50 вата диод 6000 келвина.
https://www.vtacexports.com/default/vt-4850-50w-smd-floodlight-colorcode-6000k-grey-body.html (https://www.vtacexports.com/default/vt-4850-50w-smd-floodlight-colorcode-6000k-grey-body.html)
според вас как ще растат растенията и евентуално водораслите? имам всичко...бутилка со2,добър реактор,сипвам тор доволно.
Заглавие: Re: смяна на метал халогенен прожектор с лед прожектор
Публикувано от: d256h - 16.11.2016 09:38
Предлагам косвен метод, чрез който ще можеш да определиш достатъчно точно цветната температура на старото ти осветление, а после ще го сравниш с новото.
Ако имаш възможност, използвай специализиран уред за измерване на осветеност и цветна температура. Такива уреди имат оператори от телевизии, за настройка на фонови дисплеи в студията, може да ги има и при някои фотографи..
Но, ако не намериш такъв уред може да пробваш така:
Взимаш фото камера с функция за "custom"(ръчна) настройка на цветната температура. Заставаш пред аквариума и насочваш обектива към осветлението с посока от долу нагоре. Изпълняваш функцията за ръчна настройка на цветната температура на камерата. Ако преди настройката, светлината е приета от фотосензора в зелено или синкаво тониране, то след настройката, светлината на екрана трябва да изглежда бяла. Ако не е бяла светлината на екранчето при теста и настойка, операцията трябва да се повтори. Ако светлината на екрана след настройката е бяла при теста, значи сме запаметили нивата за цветна температура на "старото осветление". Втората стъпка е да се сложи новото осветление. После поставяме камерат в същото положение, както първоначално я използвахме и правим тестов кадър към светлината нагоре. Ако кадъра е в зелено или синьо тониране, това означава че новото осветление е с по-висока цветна температура от старото. Ако кадъра е в сиво или жълто-оранжево тониране, значи новото осветление е с по-ниска цветна температура.
По този начин, ще може да се прецени с каква цветна температура да се добави ново тяло, към новото осветление, за да се постигне цветната температура както на старото.